Het WS receptentopic
- tessie
- Contacteer:
Re: Het WS receptentopic
Ik heb nog geen enkele saus ontdekt die ik mag eigenlijk. Ik at eerder wel eens spaghetti gemaakt van courgetteslierten, maar bij gebrek aan saus die erbij zou kunnen, eet ik dat niet meer.
Ui vind ik echt heel vies haha, dus dat word he ook al niet.
Ui vind ik echt heel vies haha, dus dat word he ook al niet.
- cinderella
Mag je paprika's? Je kunt in sauzen tomaten vervangen door (geroosterde) paprika.
toen doet er nu niet meer toe
- cinderella
En ik had een tijd terug een saus gemaakt op basis van gepureerde bloemkool. Zat wel kaas doorheen, maar dat zou je ook weg kunnen laten en vervangen door iets anders pittigs.
- tessie
- Contacteer:
Nee ik mag geen paprika. En ook geen peper ofzo, dus ook niet echt pittige dingen.
- cinderella
Welke groenten mag je wel? En kaas? en creme fraice o.i.d.?
- cinderella
Als je courgette mag, zou je deze spread iets minder in kunnen laten koken en goed pureren als saus. Misschien het recept wat aanpassen. Ik vond het erg lekker.
- Ravelijne
Als je cassave en tapioca mag, dan kun je een soort bechamelsaus maken misschien? Of een pesto achtig iets. Mag je avocado? Dat is ook een aardige basis voor een romige pastasaus.
- tessie
- Contacteer:
Ik mag geen gluten, granen, zuivel, ei, kaas, nachtschades, noten, zaden. Bepaalde kruiden zoals peper ook niet. En dus ook geen gewone boter.
Die courgette spread ziet er wel lekker uit! Ik zou de boter denk ik kunnen vervangen door kokosolie? En de peper gewoon weglaten.
Cassave en tapioca mag ik dus wel ja
Al heb ik geen idee hou ik daar een saus van zou moeten maken. Avocado mag ik ook 
Die courgette spread ziet er wel lekker uit! Ik zou de boter denk ik kunnen vervangen door kokosolie? En de peper gewoon weglaten.
Cassave en tapioca mag ik dus wel ja

- cinderella
Tessie, ik denk dat ik zelf gewoon olijfolie heb gebruikt. Kokosolie moet denk ik ook wel kunnen, maar olijfolie leek mij beter passen dan boter.
- JerryM
Wat is het idee achter dit dieet?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- cinderella
Voor zover ik tessie heb begrepen op fetlife is het een eliminatiedieet: eerst 3 maanden zorgen dat je niks eet van al die producten die ze noemde, om ervoor te zorgen dat haar lichaam geen reactie meer erop heeft. Dan langzaamaan en waarschijnlijk een voor een die voedingsmiddelen weer toevoegen, en kijken hoe je lichaam erop reageert. Dus een aantal dingen zal ze uiteindelijk weer kunnen eten, maar nu is het eerst kijken waar haar lichaam niet goed op reageert, zodat ze straks alleen die hoeft te mijden.
- Voleuse
Ik maak heel vaak pasta met avocadosaus, gewoon prakken en dan verdunnen met een beetje kookvocht en kruiden met zout, peper en italiaanse kruiden.
Edit: oh zie nu dat je ook geen peper mag, maar dat kan je vast wel weglaten.
Edit: oh zie nu dat je ook geen peper mag, maar dat kan je vast wel weglaten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- tessie
- Contacteer:
Ik ga de courgettespread en de avocadosaus eens proberen 
Ik weet alleen niet of die avocadosaus gaat werken met lever ofzo... Ik krijg ook gewoon beetje de rillingen bij het idee aan lever of ander orgaanvlees. Dus moet echt iets verzinnen dat je het gewoon niet zo merkt dat je het eet haha.
@Jerry Het heet AIP of Auto Imuun Paleo. Op FL en op FB heb ik er een heel stuk over geschreven, dus dat kan je daar nalezen als je er meer over wil weten, het is nogal een lang verhaal ;-)

Ik weet alleen niet of die avocadosaus gaat werken met lever ofzo... Ik krijg ook gewoon beetje de rillingen bij het idee aan lever of ander orgaanvlees. Dus moet echt iets verzinnen dat je het gewoon niet zo merkt dat je het eet haha.
@Jerry Het heet AIP of Auto Imuun Paleo. Op FL en op FB heb ik er een heel stuk over geschreven, dus dat kan je daar nalezen als je er meer over wil weten, het is nogal een lang verhaal ;-)
- Ravelijne
Probeer voor de truc van hart door gehakt anders gewoon iets met gehakt en groenten. Als de vulling van zo'n handpie misschien ook wel lekker, of zo. Of door balletjes voor in de soep, zoiets.
- tessie
- Contacteer:
Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik eet regelmatig gehakt met bloemkoolrijst, champignons en courgette. Daar kan het dan wel doorheen.