WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
eireann
Site Admin

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Heerscher zag dat ik was afgevallen zonder dat leonietje of kitten het hem had gezegd :) :static:
**Self Rescuing Princess**
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Dat zijn leuke dingen Anne!
Xay

Bericht door Xay »

Super!!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Vandaag ga ik cheatsheets in de keuken ophangen. De afgelopen tijd voelde ik me op de dagen dat ik vooral recepten proefdraaide een stuk fitter. Kan nog toeval zijn, maar het geeft de burger moed! :) Vrijdag gaan we echt beginnen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen en of ik het moeilijk ga vinden om vol te houden en zo.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dag 1! :panic:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Succes!
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Toi toi toi!
chats

Bericht door chats »

Succes
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Thanks! Dag één was een beetje onwennig, maar we zijn hem goed doorgekomen. Ik had wel af en toe trek in zoet, ben benieuwd of dat nog moeilijk gaat worden of dat het alleen maar makkelijker wordt.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Halverwege week 1 gok ik al dat ik toch nog een paar dingen permanent uit mijn dieet mag schrappen als ik klaar ben met deze maand, want er lijkt wel verschil te zijn. Kennelijk ben ik gewend geraakt aan bepaalde achtergrond 'klachten'. Ik had niet het idee dat mijn neus verstopt zat, maar nu kan ik ineens veel vrijer door mijn neus ademen. Ik had het niet het idee dat mijn ogen brandden, maar ineens voel ik wel dat ze veel minder branden. De permanente wallen onder mijn ogen zijn ineens geen blauwe halve maantjes meer, maar blauwe 'kwarten', de buitenste helft is zichtbaar bijgetrokken.

Wat wel gedoe is dat je echt overal over na moet denken en van te voren moet bedenken wat je gaat eten. Maar verder vind ik het tot nu toe niet vervelend: van wat wel mag kun je erg lekker eten.

De sugar cravings waren een paar keer wel pittig en ik was ook echt even kribbig en opvliegend als iemand die met roken stopt of zo. Dat viel me eigenlijk een beetje tegen, want zoveel zoets eet ik niet, maakte ik mezelf wijs. :D Volgens Dallas & Melissa van Whole30 is dat ook om je smaak te resetten, maar dat geloofde ik niet zo (want: "ik eet niet overdreven veel zoet"). Maar het is dus waar. Ik heb extra knoflook en gember in een groentesoep met redelijk veel wortel gedaan, anders vond ik hem echt veeeeeel te zoet. :D
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Haha ja grappig is dat he. Ik ben over gegaan op biologische thee omdat ik las dat ze in thee vaak gewoon suiker stoppen. En laatst dacht ik van het is toch wel duur, laat ik maar weer eens mijn oude merk nemen... Zoet!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb een tijd lang losse Chinese groene thee gedronken, die ik kocht bij de toko. Is niet duur en je houdt er nog een kitscherig Chinees bewaarblik aan over ook.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
pluis

Bericht door pluis »

Heh. Ik doe sinds een paar weken aan 'intermittent fasting'. En dat bevalt me eigenlijk best goed. Ik heb ervoor gekozen om twee dagen per week niet te eten, en de andere dagen normaal (maar wel relatief gezond) te eten. In principe vanaf 'thee en koekje' in de avond, tot het ontbijt twee dagen verderop, eet ik dus niet.

Ik vind het eigenlijk bijzonder prettig in vergelijking met mijn vorige serieuze afvalpogingen (een keer "gewoon" minder eten, en een keer "weinig koolhydraten"). Ik ben lang niet zo obsessief met eten bezig, mag op de gewone dagen nog gewoon een stukje chocola en op de dagen dat ik niet eet, nou ja. Dan eet ik niet. Ik gebruik wel koffie en thee en natuurlijk ook veel water en mag van mezelf twee kopjes bouillon en een glas sap tegen het lichthoofdige gevoel. Als ik fysiek actiever word (zeg: als ik niet vanuit huis zou werken) dan zou ik er wellicht een eiwit shake tegenaan gooien, maar nu ik toch maar hele dagen een beetje op de bank zit te typen, kan het best zo.

K heb alleen geen weegschaal, dus of ik ook echt afval weet ik helemaal niet :P Dat zal de volgende keer bij de dokter een leuke verrassing worden (hoop ik, he).
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Je zal het vanzelf aan je kleding merken! Dat vind ik ook leuker dan het nummer op de weegschaal, een broek die weer past, het bad dat lekkerder ligt :)
pluis

Bericht door pluis »

Al m'n broeken zijn nu al te groot. Niet omdat ik zoveel afgevallen ben, maar omdat maten hier in de VS zo anders werken en ik dus elke keer online veel te grote kleren bestel.

Ik bedoel.. mijn spijkerbroeken zijn maatje 12 (da's ongeveer 42, in NL), maar m'n heupen zijn 45 inches in omtrek en ik zou dus eigenlijk maat 46 (of 16) moeten hebben. Ga je hier online bij de H&M bestellen, bestel je een maat 14 (want pantalon, en die zouden smaller moeten vallen), hebben ze een heupmaat van 52 inches :S Je zou er dol van worden. Ik moet een naaister vinden die t hele zooitje gewoon eens voor me inneemt. Heb ik direct een hele andere garderobe.

Enfin. Ik ga voor een Amerikaans maatje 10 in de spijkerbroeken, strakjes. En geen nieuwe BH's moeten kopen, maar gewoon weer in m'n oude passen zonder puilen :P.

Ik ben ook vooral benieuwd wie er voor het eerst wat van gaat zeggen, over een week of wat.

*deelt afval-assisterende knuffels uit*
Plaats reactie