WS valt af!
- JerryM
Re: WS valt af!
Jij hebt shots glaasjes, om de paar dagen iets minder ranja in je glas doen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- pluis
Je zou Bengal Spice thee van Celestial Seasonings kunnen proberen. Dat is een ongezoete kruidenthee die door de vanille, kaneel, gember en kardemom toch zoet smaakt. Is zowel koud als warm te drinken.
- Ravelijne
Die is lekker inderdaad. Die dronk ik vroeger vaak, maar inmiddels jaaaaaren niet gehad.
- Crownless
Ik drink mijn thee al zonder suiker. Ik hou helemaal niet van zoete thee. Ik ben fan van de kruidenthee van zonnatura.
Maar de hele dag thee is zo... thee-ig. Ik heb niet de hele dag zin in warm drinken, ook al zijn er veel opties.
Water en fruit klinkt wel ok.
misschien fruitsap aanlengen?
En zelf icetea maken, hoe moet dat?
Maar de hele dag thee is zo... thee-ig. Ik heb niet de hele dag zin in warm drinken, ook al zijn er veel opties.
Water en fruit klinkt wel ok.

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
wat voor mij goed werkt, diepvries fruit en dan koud water erover, geeft veel smaak af en het is soms net een ijsje
- lunaaa
Heb het zelf dus nooit geprobeerd, maar hier een linkje: http://www.lekkeretenmetlinda.nl/winter ... cold-brew/" onclick="window.open(this.href);return false;Crownless schreef:Ik drink mijn thee al zonder suiker. Ik hou helemaal niet van zoete thee. Ik ben fan van de kruidenthee van zonnatura.
Water en fruit klinkt wel ok.misschien fruitsap aanlengen?
- Yara
Ik ken alleen de versie met suiker uit eigen ervaring dus daar heb je weinig aan. 

Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- skaoot
Interessant om even te lezen, ik vind verantwoord drinken ook echt lastig. Ik wil eigenlijk wel minder cola light drinken, maar dat is met m'n anosmie (niet ruiken) zo'n beetje een van de weinige dingen waar nog "iets" aan is. Water drink ik doordeweeks op werk al veel. Ranja is ook gewoon suiker (voor de variatie soms met bubbels, maar doet niks af aan de suiker). En alle die dingen met fruit erin gooien heeft voor mij geen nut want die vleugjes smaak gaan volledig aan mij voorbij. Wat vaker spa appel en cactus doen is het enige wat ik kan bedenken. De meeste theesoorten smaken voor mij of nergens naar, of vooral bitter en/of zurig. Sterrenmunt was wel nog lekker maar dat heb ik toen een tijd zoveel gedronken dat ik het beu werd. Ook niet handig. Misschien weer eens proberen.
Aan ene kant denk ik, dan maar gewoon meer saai water drinken. Maar aan de andere kant, meeste eten is ook allemaal saaier geworden door dat niet ruiken, en dan ook nog saai drinken...
Ik moet ook weer beter m'n best gaan doen qua eten. Het smoesje van druk door studie en stage is ondertussen allang voorbij. Terug in het gareel! Maar hmmm omnomnom...
Aan ene kant denk ik, dan maar gewoon meer saai water drinken. Maar aan de andere kant, meeste eten is ook allemaal saaier geworden door dat niet ruiken, en dan ook nog saai drinken...

Ik moet ook weer beter m'n best gaan doen qua eten. Het smoesje van druk door studie en stage is ondertussen allang voorbij. Terug in het gareel! Maar hmmm omnomnom...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Ravelijne
Ik heb net de Bloemenmix weer ontdekt met roos, lavendel, vlier, goudsbloesem (geloof ik) en kamille. Zoet, maar niet te zoet en met een vrij sterk aroma.
@Skaoot, Lastig dat het assortiment zo beperkt wordt, daardoor. Doet verse muntthee nog iets voor je? Bij de natuurwinkel hebben ze ook veel andere sterk smakende theetjes met vergelijkbaar sterke smaken (ook met zoethout, venkel en/of pepermunt, vaak), misschien zit daar nog iets aardigs bij voor de afwisseling?
@Skaoot, Lastig dat het assortiment zo beperkt wordt, daardoor. Doet verse muntthee nog iets voor je? Bij de natuurwinkel hebben ze ook veel andere sterk smakende theetjes met vergelijkbaar sterke smaken (ook met zoethout, venkel en/of pepermunt, vaak), misschien zit daar nog iets aardigs bij voor de afwisseling?
- cinderella
Je zou ook je probleem bij een thee-speciaalzaak kunnen uitleggen en vragen of je verschillende soorten thee zou mogen uitproberen. Simon-Levelt heeft zowieso vaak wel heel kleine probeer-verpakkingen staan.
Of eventueel een aantal (groot)verpakkingen van zoet smakende kruiden kopen en zelf mengsels maken. Is volgens mij niet zo heel moeilijk. Je kunt dan denken aan anijs, kardamom, kaneelstokjes (grof pletten met een vijzel), steranijs, venkelzaad, gedroogde of gesuikerde of verse gember, munt, citroenmelisse, zoethout, cacaonibs, peperkorrels, gedroogde appeltjes in stukjes of ander gedroogd fruit, drupje vanille-extract of stukjes oude stokjes. Ik weet niet welk je hier van nog proeft, maar dat zou je uit kunnen proberen.
Ik heb zelf twee fijne hele peperige mixen. Ene heet bengaals vuur, die is erg peperig, en de ander is met roze peperkorrels en cacaonibs, die is wat milder. Dan ga je dus niet de zoete kant op, maar is misschien wat voor de afwisseling? Het moet wel je ding zijn, AndereBart vindt ze bijvoorbeeld beide niet lekker.
Of eventueel een aantal (groot)verpakkingen van zoet smakende kruiden kopen en zelf mengsels maken. Is volgens mij niet zo heel moeilijk. Je kunt dan denken aan anijs, kardamom, kaneelstokjes (grof pletten met een vijzel), steranijs, venkelzaad, gedroogde of gesuikerde of verse gember, munt, citroenmelisse, zoethout, cacaonibs, peperkorrels, gedroogde appeltjes in stukjes of ander gedroogd fruit, drupje vanille-extract of stukjes oude stokjes. Ik weet niet welk je hier van nog proeft, maar dat zou je uit kunnen proberen.
Ik heb zelf twee fijne hele peperige mixen. Ene heet bengaals vuur, die is erg peperig, en de ander is met roze peperkorrels en cacaonibs, die is wat milder. Dan ga je dus niet de zoete kant op, maar is misschien wat voor de afwisseling? Het moet wel je ding zijn, AndereBart vindt ze bijvoorbeeld beide niet lekker.
toen doet er nu niet meer toe
- eireann
- Site Admin
- Ravelijne
Super mijlpaal. Keigoed bezig!
- Ravelijne
Inmiddels drie weken whole30 achter de rug. De mood swings zijn eindelijk achter de rug, fysieke cravings ook, hoewel ik het af en toe wel zat ben. Wat eigenlijk gek is, want we eten niet alleen genoeg maar ook echt heel erg lekker. Kennelijk is de gewoontematige 'en nu wil ik chocolademelk' of 'als ik toch daar ben haal ik een chocoladereep' hardnekkiger dan de fysieke component.
Wat heel opvallend is, is dat ik mijn bord niet meer leeg krijg: als ik vol zit, zit ik ook vol en krijg ik geen hap meer door mijn keel. Dooreten voor de lekker lukt gewoon niet. Goed teken, denk ik. Het is ook 'as advertised', de hormonen die je eetlust reguleren, normaliseren.
Het is ook goed te merken als we precies de goeie balans eiwit/carbs hebben. Heel mijn lijf knapt op van een 'gematigd carb' dieet. Het is soms wat zoeken en met een beetje fruit bij de maaltijd of te weinig vlees in verhouding tot aardappelen zit ik er snel overheen.
Ik denk dat ik nog wel wat uit te zoeken heb, hierna. Er zijn nog wel dingen waar ik op lijk te reageren (aardappelen & eieren, denk ik, maar moet nog wat meer experimenteren). Maar eerst dit maar even afmaken en dan kijken wat ik herintroduceer en wat ik eventueel nog op de vermijden-lijst ga zetten bij wijze van experiment.
Wat heel opvallend is, is dat ik mijn bord niet meer leeg krijg: als ik vol zit, zit ik ook vol en krijg ik geen hap meer door mijn keel. Dooreten voor de lekker lukt gewoon niet. Goed teken, denk ik. Het is ook 'as advertised', de hormonen die je eetlust reguleren, normaliseren.
Het is ook goed te merken als we precies de goeie balans eiwit/carbs hebben. Heel mijn lijf knapt op van een 'gematigd carb' dieet. Het is soms wat zoeken en met een beetje fruit bij de maaltijd of te weinig vlees in verhouding tot aardappelen zit ik er snel overheen.
Ik denk dat ik nog wel wat uit te zoeken heb, hierna. Er zijn nog wel dingen waar ik op lijk te reageren (aardappelen & eieren, denk ik, maar moet nog wat meer experimenteren). Maar eerst dit maar even afmaken en dan kijken wat ik herintroduceer en wat ik eventueel nog op de vermijden-lijst ga zetten bij wijze van experiment.
Flink hoor wat jij doet Ravelijne! Ik zou het niet kunnen. Hoewel het bij mij de laatste tijd ook uitzoeken is wat ik nog wel kan eten en wat niet. Sommige dingen vind ik niet echt lekker meer (te scherp, te zoet, te zuur), andere dingen "vallen" niet goed. Voor mij is het in ieder geval dingen die te "overweldigend" zijn qua smaak. Een klein blokje chocolade gaat bijvoorbeeld wel, maar een dikker stuk (zoals bijvoorbeeld een deel van een chocoladeletter of een bonbon) weer niet, biefstuk krijg ik last van, maar rosbief op brood gaat wel weer goed. Kwestie van blijven proberen en genieten van de dingen die ik wel kan eten/drinken
- Ravelijne
Dat had ik toen ik ziek was ook, idd. Van die 'dit wel, dat niet' dingen. Kaas ging alleen als het gesmolten was, en zo. Sterkte ermee, Lotus!