WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: WS valt af!

Bericht door Crownless »

Ik heb het gisteren opgegeven. Ik voelde mentaal niet lekker meer en voor mij heeft eten ook een beetje een troostfunctie. Dus at ik een dame blanche.
Omg slagroom!

Dus ik hield het 20 dagen vol. Ik doe het later nog eens.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

20 dagen is best lang! Denk je dat je nu wel minder suiker blijft eten? omdat je bewuster bent van waar het allemaal in zit?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Ik was het de afgelopen week ook zat, misschien zit er zo rond die drie weken grens ook een soort 'drempel' dat het even extra moeilijk is? Maar 20 dagen is inderdaad al best lang. Merkte je nog voordelen?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Nou, de 30 dagen zitten er op. Resultaat: het was de moeite. Mijn bloedsuiker is stabieler, ik ben niet meer duizelig tussen maaltijden door en ik hoef niet meer te snacken: mijn energie blijft stabiel van maaltijd tot maaltijd. Als ik een keer door omstandigheden te laat ben met eten, dan voelt honger als honger, in plaats van als duizelig en bijna flauwvallen.

Ik ben ook een regelmatig terugkerende buikpijn kwijt. Die buikpijn zat eigenlijk onder mijn radar, ik dacht er niet meer over na. Ik was het gewend geraakt omdat het was begonnen in een tijd dat ik veel ergere pijn had dus in die tijd was het echt maar een klein ding. Daarna nooit meer over na gedacht omdat ik het gewend was en al lang blij dat alles beter ging. Maar de pijn was intens genoeg dat mijn adem er vaak van stokte, dus eigenlijk toch niet zo klein. En nu is het weg, voel ik alleen nog af en toe een wee gevoel in mijn maag, op momenten dat ik anders buikpijn gehad zou hebben.

De fysieke cravings & moodswings waren in het begin wel zwaar, maar die zijn nu voor 90% verdwenen. Voordeel: eten wat al lekker was, is nog veel lekkerder geworden! Ik zit bij elke maaltijd weer versteld hoe ontzettend lekker een gewone kipsalade kan zijn, of stoofvlees, of spinazie. Ik zit ook sneller vol en kan minder makkelijk dooreten voor het lekkere.

De genormaliseerde bloedsuiker heeft ook tastbare effecten: Zarath is vijf kilo afgevallen en ik twee. Ik vind het opvallend, want we hebben gegeten tot we genoeg hadden en het waren rijke maaltijden: vlees en groente bij elke maaltijd, met een verplichte portie behoorlijke portie gezonde vetten (ghee, olijfolie of kokosolie) er bij.

Verder merkte Zarath fysiek niet veel verschil. Maar hij merkte wel dat zijn stemming stabieler en zonniger is.

Ik was er bijna over aan het denken om de hoeveelheden nog wat te beperken en echt in te gaan zetten om nog extra af te vallen nu ik toch bezig ben (ook al weet ik eigenlijk wel dat dun niet hetzelfde is als gezond), maar net gisteren las ik dit artikel over het effect van calorie-beperkingen op metabolisme en ik denk dat ik toch eerder op de goeie weg zit door daar niet op in te zetten. Mindful eten, honger-hormonen terug normaliseren, 'eerlijke' ingredienten gebruiken en wat daarmee uit de bus komt is hoe mijn lichaam 'hoort' en het beste functioneert op de lange termijn.

Whole30 was aan de ene kant zwaar, aan de andere kant makkelijk en prettig. De eerste drie weken moodswings & cravings waren wel even naar. Maar het eten zelf vond ik ontzettend lekker en ik voel me er inderdaad beter bij.

Er zijn ook duidelijk wat dingen waar ik nog op reageer en ik denk dat ik dat nog wel verder kan tweaken. Ik denk dat ik eens wat meer moet lezen over een gut-healing diet zoals het GAPS dieet. Voorlopig ga ik nog even door met Whole30, en voorzichtig dingen terug introduceren en kijken waar ik op reageer. Wel iets minder streng: ik ga wel een 'paleo' taart bakken voor Zarath's verjaardag. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik vind het nog steeds ingewikkeld klinken, maar fijn dat het goed gaat!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Thanks. :) De regels zijn eigenlijk heel simpel: geen suiker, granen, zuivel of peulvruchten. De extra richtlijnen zijn wat ingewikkelder, dingen als natuurlijke zoetmakers maar heel beperkt gebruiken, de verhoudingen vlees-vis-ei/groente/vet op je bord, het vermijden van bepaalde toevoegingen en nog zo wat. Maar het went snel, moet ik zeggen. :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Ik ben alvast moed aan het verzamelen om morgen weer eens op een weegschaal te gaan staan. Als ik naar mijn buik kijk ben ik bang dat ik al ruim voorbij die bovengrens van 85 kilo die ik me ooit stelde ben. (85 kilo is een bmi van 24). Dan te bedenken dat ik tot een aantal jaar geleden moeite moest doen om niet onder de 70 kilo te komen.

Morgen eerst maar eens wegen, dan heb ik weer een ijkpunt en kan ik van daaruit een plan bedenken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Succes daantje, hopelijk valt t mee!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Gewoon maar gelijk even gedaan, in plaats van uitstellen tot morgen. 89 kilo, daar mogen er dus 5 vanaf. Vet gaat tegenwoordig allemaal op mijn buik zitten, mijn taille verdwijnt ook langzaam.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

(ik weeg altijd sochtends na het plassen.... alle beetjes helpen!)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Beetje is in mijn geval ruim een kilo. Maar alsnog teveel en ik stoor me gewoon aan mijn buik. Daar ga ik dus wat aan doen, al weet ik nog niet zo goed wat.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: WS valt af!

Bericht door cinderella »

pilates werkt daar ook perfect voor.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: WS valt af!

Bericht door cinderella »

Ik ben zelf ook maar weer eens begonnen met afvallen. Schrok me behoorlijk toen ik aan het begin van de maand een BMI van ruim 30 had, inmiddels zit ik op 29,2. Dus nog ruim 4 punten te gaan, en dan hoop ik het een tijd stabiel te houden, en dan misschien later er nog wat af te halen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Of ik georganiseerd ga sporten weet ik nog niet. Eerst maar eens beter op mijn eten letten, afgelopen maanden was het nogal vaak 'makkelijk'. Niet perse ongezond, wel calorierijk. En wat meer bewegen, vanmorgen voor het ontbijt een goede wandeling gemaakt, dat wellicht vaker doen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Wandelen rocks! :)
Plaats reactie