het beweeg-topic
Re: het beweeg-topic
@ Ravelijne: waar ik het meest over viel was de bewoording: sport is leuk. Alsof het een vaststaand feit is. Had ze gezegd: Ik vind sport leuk, was ik er echt niet op ingegaan.
Sommige mensen vinden sport/bewegen in wat voor vorm gewoon niet leuk, hoe ze het ook proberen. Het was niet negatief bedoeld in ieder geval.
@ Cera: prima dat jij sport en bewegen leuk vind, maar er zijn gewoon mensen (zoals juffie en ik) die het gewoon echt niet leuk vinden en zich er wellicht aan storen dat jij voor hen bedenkt wat en hoe ze het wel kunnen doen. Het komt bij mij namelijk over alsof iedereen het maar leuk moet vinden en anders toch maar wat anders moet bedenken om te bewegen omdat ze anders niet gelukkig zouden kunenn zijn of minder gezond zouden zijn.
Sommige mensen vinden sport/bewegen in wat voor vorm gewoon niet leuk, hoe ze het ook proberen. Het was niet negatief bedoeld in ieder geval.
@ Cera: prima dat jij sport en bewegen leuk vind, maar er zijn gewoon mensen (zoals juffie en ik) die het gewoon echt niet leuk vinden en zich er wellicht aan storen dat jij voor hen bedenkt wat en hoe ze het wel kunnen doen. Het komt bij mij namelijk over alsof iedereen het maar leuk moet vinden en anders toch maar wat anders moet bedenken om te bewegen omdat ze anders niet gelukkig zouden kunenn zijn of minder gezond zouden zijn.
- Jezebel
Maar... dit is het beweeg-topic toch? Waarom zou iemand in het beweeg-topic niet mogen zeggen dat sporten leuk is? Als het nou in het ws-valt-af-topic was...
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
Sporten is voor sommigen leuk, niet voor iedereen bedoel ik te zeggen.
- kitten
Mijn twee cent: ik kreeg ook een onprettig gevoel bij de happy-de-peppie post van Cera/jou. En het is niet de eerste. Je kunt blijkbaar geweldig je dag plannen, je valt super af, je geniet enorm van sporten, je kunt geweldig lekker, gezond eten, je wordt blij van cijfertjes en je hebt tegenwoordig fantastische sex met je vriend. Good for you.
Ik ben gaan onderzoeken waarom die mededelingen mij een onprettig gevoel gaven. Waarom kwam het opschepperig op me over? Waarom kan ik het wel hebben als Anne meldt dat ze goed uit bed is gekomen of als juffie kilootjes kwijt is of als Crownless lieveheerbeesteneitjes heeft en niet als Cera blij is omdat ze hoelahoepelt?
In eerste instantie kwam ik uit op ongeloof "Oh, bij jou gaat nooit iets mis? Bij jou is het gewichtsverlies en plezier in sporten ineens blijvend? Jij hebt nooit enige moeite om uit bed te komen? Bij jou werkte "gewoon doen" wel? Jij werd zelfs blij van een scheiding?" maar ook dat was niet de kern.
De kern was gewoon good old jaloezie. Dus heb ik maar niet gereageerd. Omdat het probleem bij mij lag en niet bij jou.
Ik ben gaan onderzoeken waarom die mededelingen mij een onprettig gevoel gaven. Waarom kwam het opschepperig op me over? Waarom kan ik het wel hebben als Anne meldt dat ze goed uit bed is gekomen of als juffie kilootjes kwijt is of als Crownless lieveheerbeesteneitjes heeft en niet als Cera blij is omdat ze hoelahoepelt?
In eerste instantie kwam ik uit op ongeloof "Oh, bij jou gaat nooit iets mis? Bij jou is het gewichtsverlies en plezier in sporten ineens blijvend? Jij hebt nooit enige moeite om uit bed te komen? Bij jou werkte "gewoon doen" wel? Jij werd zelfs blij van een scheiding?" maar ook dat was niet de kern.
De kern was gewoon good old jaloezie. Dus heb ik maar niet gereageerd. Omdat het probleem bij mij lag en niet bij jou.
kitten, ik ken ook echt wel tegenslag in mijn leven en ben niet altijd gelukkig en soms zelfs depressief geweest. Maar mede met behulp van een psycholoog heb ik geleerd dat je wel invloed kan hebben op hoe je op de vaak niet beheersbare tegenslagen reageert. Mijn motto is sindsdien om niet bij de pakken neer te gaan zitten maar er het beste van maken. En dat lukt me gelukkig goed.
En ik ben vaak een blije stuiterbal maar ik heb niet het idee dat ik me daarvoor moet excuseren.
En ik ben vaak een blije stuiterbal maar ik heb niet het idee dat ik me daarvoor moet excuseren.
- phedre
- Contacteer:
ik denk dat bijna iedereen hier wel een positieve instelling heeft. Diegenen die depressief zijn, zijn niet voor niks hard aan het werk om er bovenuit te komen en er worden genoeg blije dingen gepost. Maar, denk ik, voor hen is WS juist een hele fijne veilige plek om de tegenslagen neer te zetten, om hun negatieve dingen er even uit te gooien en daar gehoor voor te vinden, zodat ze weer verder kunnen in hun strijd tegen die nare gevoelens.
Soms moet dat er gewoon echt even uit, en velen doen dat graag hier, zodat ze irl de schone schijn weer op kunnen houden en/of hun positieve instelling kunnen laten zien.
zo werkt het voor mij tenminste vaak wel, al probeer ik hier ook vaak wel positieve dingen neer te zetten, soms wil dat gewoon even niet.
Soms moet dat er gewoon echt even uit, en velen doen dat graag hier, zodat ze irl de schone schijn weer op kunnen houden en/of hun positieve instelling kunnen laten zien.
zo werkt het voor mij tenminste vaak wel, al probeer ik hier ook vaak wel positieve dingen neer te zetten, soms wil dat gewoon even niet.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
phedre, WS is in mijn beleving een plek waar je je emoties en gedachten moet kunnen uiten, of je nu verdrietig, boos, depressief of blij bent. Ik heb ook gepost toen mijn moeder suïcidaal was en toen Candida mijn seksleven ruïneerde. Ik ben niet bang om op moeilijke momenten ook mijn gevoelens te delen. Het leven heeft geen pieken zonder dalen.
- Sabrina
Hee Cera, zie je dat in kittens post eigenlijk juist staat dat 't aan haar lag in dat geval, en niet aan jou? Ik zie niemand zeggen dat jij niet je happydingetjes mag delen, of dat jij een leven met alleen maar goede dingen zou hebben. Ik denk dat bewegen bij veel mensen (en ook bij juffie en lotus, maar dat vul ik nu in, so ladies, correct me if I'm wrong) een gevoelig punt is, omdat er vanuit de maatschappij enorm op gehamerd wordt. Zeker als je met je gewicht knokt en bewegen niet zo gemakkelijk gaat (omdat je het niet leuk vindt, bijvoorbeeld), kan daar behoorlijk veroordelend en neerbuigend over gedaan worden. Denk maar aan de mensen die roepen "Als je dik bent, moet je gewoon gezond gaan eten en gaan sporten, en niet als een luie vetzak op de bank zitten" (ja, gechargeerd!). Als je dat steeds hoort, terwijl bewegen gewoon geen gemakkelijke opgave is, dan wordt dat bepaald niet je favoriete onderwerp, en zul je waarschijnlijk ook feller reageren wanneer dat ter sprake komt.
Daardoor kan een advies, hoe goedbedoeld het ook is, ook makkelijker bij iemand in het verkeerde keelgat schieten. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander weer totaal niet, en dat maakt het alleen maar moeilijker waar het gaat om een sensitive topic als dit.
Overigens ken ik zelf beide kanten van 't verhaal een beetje. Vroegâh (sprak de bejaarde muts
) snapte ik niet dat mensen nÃet zouden kunnen sporten, en sportte ik at some point 6-8x per week. Toen werd ik ziek, en tegenwoordig is het ook voor mij heel moeilijk, omdat ik gewoon al doodmoe ben van werk en studie, en ik dan geen fut kan vinden om nog te gaan sporten 's avonds.
Daardoor kan een advies, hoe goedbedoeld het ook is, ook makkelijker bij iemand in het verkeerde keelgat schieten. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander weer totaal niet, en dat maakt het alleen maar moeilijker waar het gaat om een sensitive topic als dit.
Overigens ken ik zelf beide kanten van 't verhaal een beetje. Vroegâh (sprak de bejaarde muts

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
+1 op Sabrina
en dan is een opmerking als "sport IS leuk" voor mij al helemaal verkeerd. Zeker omdat ik het toch echt wel geprobeerd heb, maar de kick er gewoon niet van krijg.
en dan is een opmerking als "sport IS leuk" voor mij al helemaal verkeerd. Zeker omdat ik het toch echt wel geprobeerd heb, maar de kick er gewoon niet van krijg.
- Sabrina
Maar lotus, da's ook weer niet helemaal fair t.o.v. Cera dan natuurlijk. Die bedoelt 't vast niet als "het IS leuk, dus suckers, jullie moeten het ook leuk vinden wat anders ben je LAAAAAME", maar die roept gewoon enthousiast dat ze iets leuk vindt (wellicht niet handig verwoord, maar volgens mij niet slecht bedoeld).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Prima, van mij hoef je niet te sporten hoor, maar waarom lees je dit topic dan?juffie schreef: Sommige mensen hier vinden sporten/bewegen/whatever gewoon NIET leuk! Gewoon, NIETTT!!! Als in: ik wil het gewoon NIET hoeven doen.
Overigens, het kan wel degelijk helpen om te kijken of er een sport is die je wel leuk vindt. Ik had vroeger ook een pesthekel aan sport en gym. Ik kan namelijk geen bal vangen of gooien, geen bokkie springen en ik kon geen rondje rond het sportveld rennen zonder ingehaald te worden door de koplopers. Ik ben sport pas leuk gaan vinden toen ik leerde hardlopen (mijn gymleraar had nooit verteld dat je met een intervalschema WEL je conditie kan opbouwen) en toen ik fitness ontdekte. Niet dat ik nou een hardloopwedstrijd zou kunnen winnen, of er uit ga zien als een bodybuilder, maar ik merkte bij beide wel dat ik vooruit ging, en dat ik het fijn vind dat ik beide sporten alleen voor mezelf kan doen, dus zonder verdere vorm van competitie.
Als ik daar niet achter was gekomen had ik nu ook nog steeds een hekel aan sport gehad.
Als ik daar niet achter was gekomen had ik nu ook nog steeds een hekel aan sport gehad.
- juffie
- Site Admin
Guilty schreef:Prima, van mij hoef je niet te sporten hoor, maar waarom lees je dit topic dan?juffie schreef: Sommige mensen hier vinden sporten/bewegen/whatever gewoon NIET leuk! Gewoon, NIETTT!!! Als in: ik wil het gewoon NIET hoeven doen.
Ten eerste ben ik mod, dus ik lees alles.
Ten tweede probeer ik hier wat tips op te pikken, want stel dat er ineens iets komt waar ik wél iets postiefs kan uithalen.
Ten derde reageerde ik nu vooral op het feit dat lotus aangeeft klaar te zijn met het sporten en dat de reactie van Cera is dat ze dan zou kunnen gaan bewegen. Ik probeer duidelijk te maken dat dat in onze beleving hetzelfde is en dat dat nou net iets is dat voor ons niet werkt.
MILF 

+ 1 Guilty. Ik was vroeger ook ontzettend slecht in sport, had er daardoor een hekel aan en was onsportief. Gelukkig heb ik nu geleerd dat ik ook gemiddeld goed in bepaalde sporten ben. Echter wel alleen individuele sporten.
@ lotus, zoals anderen voor mij hebben aangegeven, de opmerking sporten is leuk heb ik niet zo bedoeld. Ik vind sporten leuk en had me beter uit kunnen drukken. Sorry voor het misverstand.
@ Sabrina, ik heb inderdaad ook uit kittens verhaal begrepen dat haar irritaties over mijn opmerkingen grotendeels door een in haar gelegen factor worden veroorzaakt. Ik wilde echter nog wel benadrukken dat ieder zijn/haar eigen sores heeft en ik echt geen zondagskind ben. En ik begrijp ook best dat ik een minder grote gunfactor heb bij sommigen, simpelweg al om het feit dat ik de meeste WS-ers niet ken en zij mij ook niet. Persoonlijke betrokkenheid kan anders voelen dan uitsluitend betrokkenheid op een forum. En ik weet ook dat ik mijn blijheid moeilijk kan doseren. Zo ben ik. Ik ben vaak een stuiterbal/jonge hond en heb zelf ook regelmatig last van de hoeveelheid adrenaline die ik aan maak. Slaap daar ook soms slecht door.
@ lotus, zoals anderen voor mij hebben aangegeven, de opmerking sporten is leuk heb ik niet zo bedoeld. Ik vind sporten leuk en had me beter uit kunnen drukken. Sorry voor het misverstand.
@ Sabrina, ik heb inderdaad ook uit kittens verhaal begrepen dat haar irritaties over mijn opmerkingen grotendeels door een in haar gelegen factor worden veroorzaakt. Ik wilde echter nog wel benadrukken dat ieder zijn/haar eigen sores heeft en ik echt geen zondagskind ben. En ik begrijp ook best dat ik een minder grote gunfactor heb bij sommigen, simpelweg al om het feit dat ik de meeste WS-ers niet ken en zij mij ook niet. Persoonlijke betrokkenheid kan anders voelen dan uitsluitend betrokkenheid op een forum. En ik weet ook dat ik mijn blijheid moeilijk kan doseren. Zo ben ik. Ik ben vaak een stuiterbal/jonge hond en heb zelf ook regelmatig last van de hoeveelheid adrenaline die ik aan maak. Slaap daar ook soms slecht door.
jouw post was niet vanuit je rol als mod. Als je als mod draadjes leest die niet op jou van toepassing zijn kun je beter een beetje afstand bewaren.juffie schreef: Ten eerste ben ik mod, dus ik lees alles.
Good, Cera had goede tips. Misschien geen tips die voor jou werken, maar in zijn algemeenheid goede tips. Misschien komt er voor jou ook nog weleens een tip langs. Hoewel ik eerlijk gezegd denk ik geen tips heb voor iemand met zoveel aversie tegen sport als jij.Ten tweede probeer ik hier wat tips op te pikken, want stel dat er ineens iets komt waar ik wél iets postiefs kan uithalen.