to do - ta da!
- juffie
- Site Admin
Re: to do - ta da!
@crownless: ik vroeg me eigenlijk vooral af hoe je dat dan deed met je servies en zo... En met je pannen. @pluis, hoe deed je dat? Hoeveel heb je dan wel niet in huis? Ik moet echt dagelijks of om de dag afwassen, anders grijp ik echt mis!
MILF 

- cinderella
Koken voor meerdere dagen, bewaren in bakjes. En als ik zin had in makkelijk, dan zo'n bakje in de magnetron, en met een vork eten uit het bakje. Vaak genoeg zo aardappelpuree, draadjesvlees en rode kool, of nasi of noem maar op bewaard of ingevroren. Brood smeren op de snijplak levert ook alleen maar een mes op als afwas. Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn messen als eerste op waren, en daar had ik er een stuk of 6 extra van. Ook heb ik altijd ruim in m'n serviesgoed gezeten.
toen doet er nu niet meer toe
Als er iets vies op het aanrecht staat, en ik heb het nodig, dan was ik het altijd meteen af voor gebruik. Dat scheelt in reuze-afwas (zeker op gebied van kopjes en bestek).
- pluis
Ik heb een overdreven goed-geoutilleerde keuken, dat klopt. Toen ik alleen woonde had ik een volledige bestekset met 12 stuks van alles. Daarnaast een servies met van alles zes (dus in totaal twaalf bordjes en zes kommetjes). Daar had ik dan nog euh.. tien losse kommetjes naast (want kommetjes om uit te eten zijn de bom!). Qua pannen heb ik een enoooorme wok, een pannenset met vier gewone pannen (waar ik er meestal maar twee van gebruikte, de kleinste), drie koekenpannen (waarvan ik er maar een acht fijn vond) en een braadpan.juffie schreef:@pluis, hoe deed je dat? Hoeveel heb je dan wel niet in huis? Ik moet echt dagelijks of om de dag afwassen, anders grijp ik echt mis!
Meestal kookte ik in mijn enorme-geef-een-weeshuis-te-eten-wok een gerecht waar ik een dag of vier mee toekon. Daarnaast had ik dan een assortiment aan zelfgekookte-en-ingevroren maaltijden en een incidentele magnetronmaaltijd of maaltijdsalade. Oh, en een flink aantal 'snel-ff-wat-eten gerechten' die ik in een minuut of vijf kon maken'. Vaak zijn er voor die dingen ook geen pannen nodig, dus dat scheelt weer. Afhaaleten deed ik eigenlijk nooit.
- Crownless
Als ik een pan nodig heb, die vies is, was ik die even snel af. En qua servies... mwah, er is een hele voorraad aan servies. Het bestek is echt de bepalende factor. En dan vooral de messen. En wij hebben er geen extra.
Gelukkig heeft Bryan een lagere er-staat-zoveel-afwas-tolerantie dan ik, dus hij doet meestal de afwas. Na het eten hebben we er vaak geen zin meer in. En vaak staat de een te koken en doet de ander de afwas van de dag ervoor. We spoelen wel altijd de borden alvast af, of althans, dat doet Bryan.
Gelukkig heeft Bryan een lagere er-staat-zoveel-afwas-tolerantie dan ik, dus hij doet meestal de afwas. Na het eten hebben we er vaak geen zin meer in. En vaak staat de een te koken en doet de ander de afwas van de dag ervoor. We spoelen wel altijd de borden alvast af, of althans, dat doet Bryan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Kun je dan niet op je lijst een to-do-punt neerzetten? Zoiets als:Crownless schreef:Nee. Ja, in het weekend. Maar dan moeten er weer heel veel andere dingen. Ik moet gewoon constant heel veel van mezelf. Ik dacht dat dat zou afnemen wanneer ik klaar was met mijn scriptie, maar valt dat even tegen.
* tussen 2 en 4 niets doen
Helpt mij in ieder geval om soms letterlijk NIETS in te plannen.

- Crownless
Mjah... dat werkt niet zo goed in mijn hoofd. Maar misschien toch maar weer eens doen. 

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- juffie
- Site Admin
- JerryM
Ons huishoudschema bestaat per dag ook maar uit maximaal 3, maar meestal 2 dingetjes. Als ik m'n best doe zijn de meesten daar van 's ochtends wel te doen, waarna er 's middags tijd is voor de strijk en de vouw, of een grote klus, of gewoon lekker niks.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Pfff...ik kom hier even melden dat de veranda/opritpadje van olleke nu geen grassprieten heeft uitsteken en veel minder hompen grond tussen de klinkers.
Morgen gaat er cement tussen.
*best bekaf is nu*
Morgen gaat er cement tussen.
*best bekaf is nu*
- madeleine
Ik moest:
Strijken
Stofzuigen
De administratie opruimen
Een kaartje voor het whiskyfestival bestellen
Lieve mailtjes van vrienden beantwoorden die al een tijdje nix meer hadden gehoord
ik heb gedaan:
slapen
sudoko
ws lezen
wat klopt hier niet?
Strijken
Stofzuigen
De administratie opruimen
Een kaartje voor het whiskyfestival bestellen
Lieve mailtjes van vrienden beantwoorden die al een tijdje nix meer hadden gehoord
ik heb gedaan:
slapen
sudoko
ws lezen
wat klopt hier niet?
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- kitten
Dat ik geen mailtje heb gehad? 

- madeleine
- Peter^
- Contacteer:
@wever: heb je haar nu met een nagelschaartje de grassprieten laten knippen? Was ze stout geweest?