Vervelend ook dat jullie dezelfde of iig vergelijkbare problemen hebben. Het voelt echt enorm niet tof!
Ik denk dat ik her en der eens rond ga vragen. Sowieso tandarts omdat vrijwel al mijn tanden & kiezen pijn doen, de een wat meer dan de ander. Ik wil uitsluiten dat het een andere oorzaak heeft (gaatjes ofzo -die heb ik nog nooit gehad- met uitstralingspijn) en weten of mijn tanden beschadigd zijn. Alleen even kijken wanneer ik dit ga doen.
Die pijn maakt eten als remedie overigens minder succesvol. Soms helpt eten wel tegen de stijfheid door de spanning, maar mijn tanden zijn nu meestal erg gevoelig en dan is eten auw.
Morgen bij PMT wil ik even kijken of ik daar aandacht kan besteden aan de (spier)spanning die ik bij mijn mond/wangen/kaken/hals voel. Voor de psychische kant van de zaak.
Eigenlijk merk ik dat mijn hele lichaam beetje minder voelt. Ik hang enorm door als ik zit, zowel in m'n rug als ook nu bijv met mijn hoofd. Ik zak gewoon ineen ofzo, terwijl ik andere keren compleet verkrampt zit door alle spanning. Hell, het combineert zelfs, verkrampt in doorgezakte houding

Ik moet weer gaan sporten, full body workout dingen. Mja, iets met discipline, geld (of ja, meer niet weten of ik het kan betalen op de lange termijn), niet lekker in m'n vel waardoor ik niet zo snel nieuwe dingen probeer, etc.
Voor het financiële gebeuren kan ik overigens wel gebruikmaken van een bepaalde kortingsregeling die gemeente Den Haag heeft (Ooievaarspas). Alleen van de sport-dingen hier in de buurt die mij leuk lijken, zijn er maar weinig die daar gebruik van maken. Nja, ik kan gaan paaldansen (of buikdansen) met 50% korting