De laatste twee aanpassingen: Lightbox en een veranderde Who's Who - voor wie dat nog niet opgemerkt had.
Lightbox verkleint afbeeldingen in posts (tot maximaal 400 pixels breed en hoog momenteel) en wanneer men op de plaat klikt verschijnt deze op de volle grootte. Dat kon al maar het oogt nu wat fraayer. Meerdere foto's in één post verschijnen in een gallery: Met één klik ga je naar de volgende plaat.
In de nieuwe versie van Who's Who? Kan iedereen die zich daar voorstelt (of dat al gedaan heeft) nu zijn eerste post ten alle tijde wijzigen. Heeft U daar foto's ingezet die U een jaar later niet meer wenst te zien, dan kunt U ze een jaar later ook weghalen. Veranderen Uw omstandigheden, dan kunt U dat ook op het moment zelf wijzigen. Of iets later als U er nog even niet aan toe bent.
Inderdaad, een profielpagina. Wat daar zoal mee kan kunt U zien aan het voorbeeld: Daarvoor moet U even op mijn naam hieronder klikken.
"OK Fro, hoe heb je dat nou weer...?"
Indeed, dat stond voorheen in de Forumlessen die inmiddels naar het Archief verkast zijn. Maar hier even de gebruikte BBcode:
Code: Selecteer alles
[url=http://www.wanderingspirits.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5112]Frodo[/url]
Nu heb ik nog twee dingen te doen vóór ik weer eens reclame ga maken voor site en forum:
Ten eerste krijgen de beste topics uit Forumlessen hun eigen pagina's met een linkje in de navigatiebalk, vermoedelijk onder Snelle links. Hoeft U niet meer in het Archief te spitten.
En ten tweede/slotte (want ik ben er nou ook wel eens klaar mee voorlopig) wil ik onderscheid gaan maken tussen 'vaste' leden en hen die zich net aanmelden (dus niet de huidige leden, want die zijn al 'vast'). Zo is het nieuwe bezoekers niet meer toegestaan om in de archieven rond te neuzen (sterker nog, ze kunnen ze niet eens meer zien), privéberichten te versturen of de nodige foto's het forum in te keilen om maar wat voorbeelden te noemen. Pas als ze één keer gepost hebben (het liefst in ons voorsteltopic natuurlijk) krijgen ze die rechten wél. Uiteraard gaat dit geheel vermeld worden in de jolijtige welkomstmail die nieuwe leden bij binnenkomst in hun Inbox vinden.
Waarom deze actie?
Omdat we merken dat mensen lid worden, rondneuzen en bijna meteen weer verdwijnen. Dat is waarschijnlijk niet alleen omdat deze community hen niet aanstaat, maar omdat ze in de 4873 topics die in de vorige versie van dit forum stonden zo'n beetje alle antwoorden op hun vragen konden vinden.
"Fro, dwing je de mensen dan niet om uit de anonimiteit te treden als ze lid willen worden?"
Nou nee. Ten eerste zit niemand hier onder z'n eigen naam en ten tweede is dit op andere fora een vrij gangbare zaak. Je kan daar alles over andermans privéleven lezen maar nÃet voordat je ook iets over jezelf prijs gegeven hebt. En dat vind ik wel logisch eigenlijk.
Ik ben nog even sleutelen de komende dagen. En daarna neem ik 'n week of wat forumvakantie