Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
- phedre
- Contacteer:
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
de ouderwetse groene zeep op zelfde manier gebruiken helpt bij mij ook meestal erg goed
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
-
Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
En in de zon leggen helpt ook!
Ik heb met dit soort vlekken geen ervaring, maar misschien dat ossengalzeep ook wel werkt.
- JerryM
Gelijk uitspoelen helpt ook, niet alleen in de emmer in het water doen
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
geen ervaring met dit soort vlekken, maar misschien de emmer niet alleen vullen met water maar er ook een flinke scheut witte azijn bij doen
Blue wonder kende ik nog niet, eens proberen. Mijn moeder had vroeger wel ossengal, dus misschien had dat ook wel een reden. Ga het eens proberen. Jammer alleen dat het voor de ingewassen vlekken waarschijnlijk te laat is 

- cinderella
die kledingstukken nat maken en in de zon leggen. Weet alleen niet of dat ook in de winter werkt, maar schijnt in de zomer met grasvlekken wel te werken. Niet geschoten .....
toen doet er nu niet meer toe
- phedre
- Contacteer:
gewoon proberen pluu, grote kans dat het met een van die drie (blue wonder, ossengal of groene zeep) alsnog lukt hoor. Ik haal er ook oude vetvlekken en zo mee uit mn shirts
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
In het uiterste geval en als het witte rompertjes zijn, kan je nog waterstofperoxide overwegen.
- juffie
- Site Admin
- phedre
- Contacteer:
chloor geeft je witte was echt een enorm gele waas en t tast de weefsels van je spullen aan, waardoor er na niet alle lange tijd de gaten in gaan rollen, is mijn ervaring. Heb het ooit eens geprobeerd met een luierwas (ik gebruikte nog katoenen luiers)
- eireann
- Site Admin
Al sinds ik nog thuis woonde is een van mijn grootste opruim problemen mijn kleding. Om de een of andere reden eindigt alles altijd op de grond. Schone was, vieze kleren, kleren die nog wel een dagje kunnen... alles door elkaar, kledingkast leeg, en elke dag graven naar iets om aan te doen wat niet te verkreukeld is en niet meer weten of het nou in de was moest, of dat het nog kon.
Laatste jaren gaat het met ondergoed en sokken goed. Schoon ligt in de la, vies ligt op de grond. Verder is het een zooitje!.
Tot sinds kort
!! Ik heb nu twee wasmanden in m'n kamer staan, 1 kleine lage voor de was, en 1 hoge ronde (zo'n rubberen die heel flexibel is). Vieze was in de kleine lage, nog te dragen was in de hoge ronde.
Kleine lage af en toe in de badkamer wasmand storten, en de ander staat voor de kast en daar kan ik zo dingen uit pakken. En ik merk dat ik ook meer geneigd ben om kleren die ik er uitpak maar niet aan wil, gelijk in de kast te stoppen.
De vloer van m'n kamer is altijd te zijn nu! Misschien kan iemand anders er ook nog wat mee
Laatste jaren gaat het met ondergoed en sokken goed. Schoon ligt in de la, vies ligt op de grond. Verder is het een zooitje!.
Tot sinds kort

Kleine lage af en toe in de badkamer wasmand storten, en de ander staat voor de kast en daar kan ik zo dingen uit pakken. En ik merk dat ik ook meer geneigd ben om kleren die ik er uitpak maar niet aan wil, gelijk in de kast te stoppen.
De vloer van m'n kamer is altijd te zijn nu! Misschien kan iemand anders er ook nog wat mee

**Self Rescuing Princess**
- kitten
klinkt als iets dat ik in zou kunnen voeren. Vieze was heb ik wel een plekje voor, maar "kan nog" hangt over mijn bed en dat wordt vaak best een dikke laag. Maarja, of het nu op mijn bed hangt of in zo'n mand... Hm. En moet de mand ook nog kwijt kunnen (kan niet)...
- Voleuse
Ik heb kapstokhaakjes aan mn deur voor kan nog. En als de haakjes vol zijn mag ik niet iets nieuws uit de kast trekken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ow ik maak me er ook schuldig aan: nog te dragen op bed of stapeltje op de vloer. En voor de paarden ander stapeltje en dan nog wat naar de wasmand moet weer ander stapeltje.
Bij mij is het probleem dat het eig net niet in de kast past en dus kan er nog wel een stuk bij en nog een en dan ook de hele vloer vol.... Terwijl ik er zelf gek van word ook nog
Bij mij is het probleem dat het eig net niet in de kast past en dus kan er nog wel een stuk bij en nog een en dan ook de hele vloer vol.... Terwijl ik er zelf gek van word ook nog