li1986 schreef:kitten schreef: En of je met jouw mate van jaloezie/onzekerheid jezelf wel een plezier doet als 1 van de 3 of meer. Eens in de maand is wel erg weinig, ik zou het daarmee niet volhouden. Is dat ook de afgesproken frequentie?
Meh, ik gebruik het woord 'jaloezie' hier liever niet voor. Voor mijn gevoel is het gewoon een combinatie van mijn minderwaardigheidscomplex, een behoefte die steeds groter word en te weinig tijd en aandacht.
Voor mij is jaloezie een gevolg van onzekerheid. Deze kan (extra) gevoed worden door een partner die mixed signals afgeeft of weinig aandacht voor je heeft of door je eigen sterke gevoel van onzekerheid, waar een minderwaardigheidscomplex onder kan vallen. Maar bottomline is wel: jaloezie is niet per se een negatieve emotie en niet altijd onterecht.
li1986 schreef: je doet nu net alsof ik heel erg extreem en onredelijk jaloers/onzeker ben, terwijl ik mijn eigen gevoel toch best wel terecht vind gezien hoe alles scheef ligt..
*glimlacht vriendelijk* Nee, dat doe ik niet. Dat het zo voelt, komt door de waarde die jij aan het woord "jaloers" hangt. Wat ik bij jou heel sterk proef, en dat zal ongetwijfeld komen door je minderwaardigheidscomplex, is dat je in jaloezie een beschuldiging leest. En die bedoelde ik zeker niet! Jaloerse gevoelens gaan ook niet weg van vingerwijzen. Je kunt niet zeggen "je bent gewoon jaloers" en er klaar mee zijn. Jaloezie mág. Het mag bestaan. Het is, net als pijn, een signaal dat er iets aan de hand is. En net als pijn is het naar en wil je er een oplossing voor vinden, maar die vind je niet als je het als een schuldvraag ziet. Net zoals je een man met een gebroken been niet kwalijk kunt nemen dat zijn been pijn doet.
Ben je onredelijk jaloers? Nou, ik vind het in ieder geval niet onredelijk om meer dan 2 uur per maand te willen. Absoluut niet. Je benoemt zelf je onzekerheid als "minderwaardigheidscomplex". Daarnaast lees ik in al je reacties dat je heel makkelijk negatieve dingen leest. Jouw zelfbeeld vindt het aannemelijker dat mensen je zouden afkeuren of kritiek geven. Dat komt ook overeen met een minderwaardigheidscomplex. Ik vind het niet onredelijk dat je meer aandacht wil dan je nu krijgt. Maar dat is tegelijkertijd geen beschuldiging richting die D. Als hij niet meer tijd wil besteden, dan zijn jullie geen match. Zonder dat er iemand iets verkeerd heeft gedaan of overdreven gereageerd heeft.
*knuffel* ik hoop wel dat je hierin kunt groeien, want ik lees veel pijn en gekwetste gevoelens in alles wat je schreef.