Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
faery

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door faery »

Ahh, okay :) Ja, klopt, je mag bij WS altijd maar tot een kwartier na plaatsing dingen aanpassen.

Wat ontkent hij dan precies? Dat hij veel met haar afspreekt? Want dat is het enige feitelijke dat hij zou kunnen ontkennen, aangezien de rest over emoties gaat.

En precies weten wat je wil en op welke manier ís ook ontzettend lastig. Het valt me wel op dat je je erg druk maakt over hoe hij dingen opvat (wat niet gek is, als ik hoor hoe mensen in het verleden daarmee omgingen). Zou je aan hem kunnen zeggen voordat je zegt wat je wil zeggen dat je hier moeite mee hebt, en dat je graag wil dat hij herhaalt wat hij denkt dat jij bedoelt voor hij reageert, zodat jullie kunnen checken of je het over hetzelfde hebt? Als je het er met hem over gaat hebben, that is :)
Li1986

Bericht door Li1986 »

faery schreef:Wat ontkent hij dan precies? Dat hij veel met haar afspreekt? Want dat is het enige feitelijke dat hij zou kunnen ontkennen, aangezien de rest over emoties gaat.
Nouja, zoals ik al zei; dat ik toen ik uitsprak dat ik het gevoel had dat ie liever met haar speelde (omdat ie haar vaker ziet etc.), toen ontkende hij dat.
En precies weten wat je wil en op welke manier ís ook ontzettend lastig. Het valt me wel op dat je je erg druk maakt over hoe hij dingen opvat (wat niet gek is, als ik hoor hoe mensen in het verleden daarmee omgingen). Zou je aan hem kunnen zeggen voordat je zegt wat je wil zeggen dat je hier moeite mee hebt, en dat je graag wil dat hij herhaalt wat hij denkt dat jij bedoelt voor hij reageert, zodat jullie kunnen checken of je het over hetzelfde hebt? Als je het er met hem over gaat hebben, that is
Hm.. Dat zou opzich wel een goeie truc kunnen zijn om te praten over dat soort dingen, then again; ik ken helaas ook te veel mannen waarbij ik honderd keer kan herhalen, dingen anders kan verpakken en ze nog steeds blijven volharden in hun ideeën/misinterpretaties ook al zeg ik heel vaak dat het toch iets anders/genuanceerder lig, omdat ze me of niet (willen) geloven of omdat ze het echt niet begrijpen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En soms heeft je gevoel gewoon gelijk, en zullen mensen het ontkennen omdat het hun beter uitkomt als ze denken dat jij het fout hebt. 'aan het lijntje houden'

Wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt me dit geen fijne match voor jou....
**Self Rescuing Princess**
JerryM

Bericht door JerryM »

Ik vind dat je na 1 spel en een vervolgafspraak best wel snel negatieve gedachten ontwikkelt. Je bent niet de enige voor hem, en totdat je elkaar een beetje meer hebt gezien en elkaar beter kent zal je eerlijk waar ook niet op hetzelfde niveau zitten als dat andere meisje, want dat heeft tijd nodig.

Dat hij zegt dat jij niet minder belangrijk bent voor hem kan een intentie van zijn kant uit zijn: "ik heb de intentie om met jou net zo te gaan spelen als met haar.".
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

JerryM schreef:Ik vind dat je na 1 spel en een vervolgafspraak best wel snel negatieve gedachten ontwikkelt.
Ja, hier ben ik het mee eens. Lastig want ik herken je gevoel van onzekerheid, en ook het mechanisme om snel dingen overmatig kritisch te beschouwen, ten nadele van jezelf en de ander.
Door dit te doen, haal je alle luchtigheid en spontaniteit uit het contact, en dat is juist de manier waarop iets ( een spelrelatie) kan groeien.

Ik heb helaas geen goed advies voor je, omdat ik zelf ook worstel met dit mechanisme.
Je bent je er al bewust van dat het meteen raakt aan je gevoel van minderwaardigheid, en daarmee heb je al een bepaald inzicht verworven, maar hoe je dit zo om kan draaien dat het voor jou wel "veilig"voelt weet ik helaas ok niet.

Ik denk wel dat je kans loopt af te stevenen op een selffulfilling prophecy, waarin de enige uitkomst is dat je bevestigd krijgt waa rje nu bang voor bent.

:hug:
Wever

Bericht door Wever »

Hmm...als ik 't zo lees zou ik zeggen dat je dingen te graag wil, Li. Je hebt bepaalde behoeftes. Die zijn best sterk/hevig. Of dat de reden is dat je in een...wat voor relatie is het eigenlijk? Puur spel? Friends with benefits? Poly? ...hoe dan ook...ik weet niet of dat de reden is dat je daarin gestapt bent, maar je moet wel kijken of het iets is dat bij je past. En een minderwaardigheidscomplex hebben lijkt me echt geen goede combinatie in dat opzicht. :confused2:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

ruby-vita schreef: Ik denk wel dat je kans loopt af te stevenen op een selffulfilling prophecy, waarin de enige uitkomst is dat je bevestigd krijgt waar je nu bang voor bent.

:hug:
Ja, precies dit denk ik ook. Je hebt eigenlijk al besloten dat hij je niet leuk/lief/aardig genoeg vindt, terwijl hij zelf expliciet zegt van niet. En dit baseer je op signalen die misschien wel die kant op wijzen maar ook om 100 andere redenen kunnen gebeurd zijn. Voorbeeld: hij antwoordt niet op je smsje omdat: hij het te laat zag en het toen niet meer relevant was om te antwoorden/hij niet dacht dat een antwoord nodig was/hij van plan was later te antwoorden maar het vergeten is/het is nooit aangekomen... nouja, dat hij niet antwoordt hoeft helemaal niet op jou te slaan. Mijn vriendje antwoord ook niet altijd op mijn smsjes en hij houdt toch echt van me.

Ik denk dat je te negatief denkt over jezelf. Neemt niet weg dat je kennelijk iemand nodig hebt die daar beter mee om gaat/niet poly is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Li1986

Bericht door Li1986 »

Wever schreef:Hmm...als ik 't zo lees zou ik zeggen dat je dingen te graag wil, Li. Je hebt bepaalde behoeftes. Die zijn best sterk/hevig.
Hoezo? Is het nou zo ontzettend bizar dat ik behoefte heb aan iets dat langer duurt dan ongeveer 2 uur, eens in de maand? Waar ik dan zelf om moet vragen, bijna niks van hem hoor als we elkaar niet zien en elk initiatief tot contact van mijn kant moet komen. Terwijl voor anderen hele middagen en feesten tot midden in de nacht beschikbaar zijn?

Vind je het gek dat ik dan gekwetst ben en het gevoel heb dat ik niet interessant genoeg ben? Is dat nou echt zo vreemd? Sorry hoor, maar je praat tegen me alsof ik superonredelijk, extreem behoeftig en hebberig ben, terwijl ik alleen maar vraag om een gelijke behandeling (of een kans om daar naar toe te werken).

Zoals ik al eerder zei tegen iemand anders; verplaats je eens in mijn schoenen. Hoe zou jij je voelen als iemand er voor jou amper is en voor een ander wel heel vaak, terwijl je voor zover je weet ergens op hetzelfde niveau zou moeten zitten (het is geen werk, geen partner of andere hobby's) ?! Zou jij je dan ook niet gekwetst voelen?

ruby-vita schreef:Door dit te doen, haal je alle luchtigheid en spontaniteit uit het contact, en dat is juist de manier waarop iets ( een spelrelatie) kan groeien.
Meh.. ik had toch al een tijdje het gevoel dat spontaniteit alleen maar van mijn kant moest komen..
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Li1986 schreef: Vind je het gek dat ik dan gekwetst ben en het gevoel heb dat ik niet interessant genoeg ben? Is dat nou echt zo vreemd? Sorry hoor, maar je praat tegen me alsof ik superonredelijk, extreem behoeftig en hebberig ben, terwijl ik alleen maar vraag om een gelijke behandeling (of een kans om daar naar toe te werken).
Niemand zegt dat je raar of vreemd ben. Ik vind Wevers post niet beschuldigend overkomen, dus je hoeft je ook niet te verdedigen. Ik lees juist veel begrip dat eens in de maand te weinig is in de reacties op jou.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Bericht door Guilty »

Li1986 schreef:Hoezo? Is het nou zo ontzettend bizar dat ik behoefte heb aan iets dat langer duurt dan ongeveer 2 uur, eens in de maand? Waar ik dan zelf om moet vragen, bijna niks van hem hoor als we elkaar niet zien en elk initiatief tot contact van mijn kant moet komen. Terwijl voor anderen hele middagen en feesten tot midden in de nacht beschikbaar zijn?

Vind je het gek dat ik dan gekwetst
Li,

We hebben tot nu toe twee keer gespeeld, eerste keer naar aanleiding van een oud aanbod omdat je weleens iets met bondage wilde doen, en een keer omdat we vonden dat er wel een vervolg op kon komen. Ik ben volgens mij klip en klaar geweest dat ik geen zeeen van tijd heb (*kuch* full-time baan, eigen bedrijfje, kind op komst, en inderdaad, hier en daar ook nog andere incidentele spelpartners, want ik ben wat dat betreft gewoon een slet). Waar je die feesten tot diep in de nacht vandaan haalt weet ik dan weer niet, want tenzij ik een lift heb moet ik meestal als een van de eersten richting huis wegens geen-auto. De keren dat ik tot diep in de nacht kan feesten is dat op het JF in paradise als ik toevallig een jonge date heb, want op next ben ik meestal tot diep in de nacht.... aan het werk.

Ik kan me levendig voorstellen dat je naar meer op zoek bent dan incidenteel een avondje spelen, en dat is heus niet bizar, alleen, meer dan dat kan ik je niet geven. Ik ging ervan uit dat je dat leuk vond, maar als het je kwetst is dat kennelijk niet iets dat je ligt. En als het je niet ligt, dan moet je het vooral niet doen...
Wever

Bericht door Wever »

Li1986 schreef:
Wever schreef:Hmm...als ik 't zo lees zou ik zeggen dat je dingen te graag wil, Li. Je hebt bepaalde behoeftes. Die zijn best sterk/hevig.
Hoezo? Is het nou zo ontzettend bizar dat ik behoefte heb aan iets dat langer duurt dan ongeveer 2 uur, eens in de maand? Waar ik dan zelf om moet vragen, bijna niks van hem hoor als we elkaar niet zien en elk initiatief tot contact van mijn kant moet komen. Terwijl voor anderen hele middagen en feesten tot midden in de nacht beschikbaar zijn?

Vind je het gek dat ik dan gekwetst ben en het gevoel heb dat ik niet interessant genoeg ben? Is dat nou echt zo vreemd? Sorry hoor, maar je praat tegen me alsof ik superonredelijk, extreem behoeftig en hebberig ben, terwijl ik alleen maar vraag om een gelijke behandeling (of een kans om daar naar toe te werken).

Zoals ik al eerder zei tegen iemand anders; verplaats je eens in mijn schoenen. Hoe zou jij je voelen als iemand er voor jou amper is en voor een ander wel heel vaak, terwijl je voor zover je weet ergens op hetzelfde niveau zou moeten zitten (het is geen werk, geen partner of andere hobby's) ?! Zou jij je dan ook niet gekwetst voelen?
Ho even...je leest dit verkeerd. Je gevoelens zijn helemaal niet bizar. Integendeel. Maar je lijkt het te gaan willen zoeken bij iemand die dat gewoon niet kan geven.
(hmm...dit antwoord wilde ik eigenlijk al geven voordat bleek dat 't om Guilty ging...en die gozer ken ik toevallig goed genoeg om te weten dat 'ie heel eerlijk en duidelijk over dit soort zaken is)

Ik ken die schoenen van jou. Ik heb ze gedragen. Maar ik heb geleerd mezelf niet te kwetsen door me niet in zo'n situatie te begeven. In die advertentie op fetlife, bijvoorbeeld, blokkeer ik one night stands niet voor niets. Het is net omdat ik dan een reëel risico zou lopen gekwetst te worden. Of erger nog: meer aandacht te gaan eisen dan de ander kan of wil geven.
kitten

Bericht door kitten »

li1986 schreef:
kitten schreef: En of je met jouw mate van jaloezie/onzekerheid jezelf wel een plezier doet als 1 van de 3 of meer. Eens in de maand is wel erg weinig, ik zou het daarmee niet volhouden. Is dat ook de afgesproken frequentie?
Meh, ik gebruik het woord 'jaloezie' hier liever niet voor. Voor mijn gevoel is het gewoon een combinatie van mijn minderwaardigheidscomplex, een behoefte die steeds groter word en te weinig tijd en aandacht.
Voor mij is jaloezie een gevolg van onzekerheid. Deze kan (extra) gevoed worden door een partner die mixed signals afgeeft of weinig aandacht voor je heeft of door je eigen sterke gevoel van onzekerheid, waar een minderwaardigheidscomplex onder kan vallen. Maar bottomline is wel: jaloezie is niet per se een negatieve emotie en niet altijd onterecht.
li1986 schreef: je doet nu net alsof ik heel erg extreem en onredelijk jaloers/onzeker ben, terwijl ik mijn eigen gevoel toch best wel terecht vind gezien hoe alles scheef ligt..
*glimlacht vriendelijk* Nee, dat doe ik niet. Dat het zo voelt, komt door de waarde die jij aan het woord "jaloers" hangt. Wat ik bij jou heel sterk proef, en dat zal ongetwijfeld komen door je minderwaardigheidscomplex, is dat je in jaloezie een beschuldiging leest. En die bedoelde ik zeker niet! Jaloerse gevoelens gaan ook niet weg van vingerwijzen. Je kunt niet zeggen "je bent gewoon jaloers" en er klaar mee zijn. Jaloezie mág. Het mag bestaan. Het is, net als pijn, een signaal dat er iets aan de hand is. En net als pijn is het naar en wil je er een oplossing voor vinden, maar die vind je niet als je het als een schuldvraag ziet. Net zoals je een man met een gebroken been niet kwalijk kunt nemen dat zijn been pijn doet.

Ben je onredelijk jaloers? Nou, ik vind het in ieder geval niet onredelijk om meer dan 2 uur per maand te willen. Absoluut niet. Je benoemt zelf je onzekerheid als "minderwaardigheidscomplex". Daarnaast lees ik in al je reacties dat je heel makkelijk negatieve dingen leest. Jouw zelfbeeld vindt het aannemelijker dat mensen je zouden afkeuren of kritiek geven. Dat komt ook overeen met een minderwaardigheidscomplex. Ik vind het niet onredelijk dat je meer aandacht wil dan je nu krijgt. Maar dat is tegelijkertijd geen beschuldiging richting die D. Als hij niet meer tijd wil besteden, dan zijn jullie geen match. Zonder dat er iemand iets verkeerd heeft gedaan of overdreven gereageerd heeft.

*knuffel* ik hoop wel dat je hierin kunt groeien, want ik lees veel pijn en gekwetste gevoelens in alles wat je schreef.
skaoot

Bericht door skaoot »

Nou meh en blegh enzo. Net reactie van 2e persoon die ik heb gevraagd om een aanbevelingsbrief voor mn megalastminute aanmelding bij de UU. Heel anders dan ik had verwacht. Ze is erg druk en doet in principe geen aanbevelingsbrieven meer. Maar als ik er zelf een schrijf en ze bellen dan wil ze wel enthousiast doen. Ja maar... ik weet niet hoe ik een fatsoenlijke brief over mezelf schrijf zonder dat het een kopie van mn motivatiebrief wordt. En, het voelt als valsspelen. En mijn hoofd ligt al overhoop, ik ga nooit nog een tweede fatsoenlijke zogenaamd niet door mij geschreven brief voor elkaar krijgen voor maandag.
Denk dat ik maar een andere masterdocent even aanschrijf. Ofzo. Nou... Of maar gewoon UU laten varen want kan toch niet op tijd aanmelden door stomme Studielink. Gewoon Fontys maar doen ofzo.
Nou :nopompom:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Joh! Kun je niet iemand die jou kent vragen om te helpen met die brief? Ik denk meteen aan je vader, omdat die je tipte op een functie en zo. Ik kan het fout hebben, maar ergens tussen de regels door krijg ik het gevoel dat je enthousiaster over UU bent, dan over Fontys. Als dat idd klopt, zou het toch jammer zijn om het dan niet te proberen. :) *cheerleadert either way!*
pluis

Bericht door pluis »

Hey skaoot,

Da's best eh.. normaal, dat je mensen een voorgeschreven aanbevelingsbrief stuurt en zij hem alleen maar ondertekenen en aan je terugsturen. Beetje Amerikaans, dat wel.

IK denk dat je in je aanbevelingsbrief moet zetten dat je een doorbijter bent. Iemand die je gerust in t diepe kunt gooien (omdat ze vanzelf leert zwemmen). Zet er ook bij dat je een realistisch beeld hebt van wat je kunt en dat je niet bang bent om om hulp te vragen. In alle opzichten een competent en realistisch persoon met een open blik op de wereld, geduld met andere mensen en een heldere manier van kennis overbrengen.

Da's namelijk allemaal waar (voor zover ik kan zien)
Plaats reactie