Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Heb voor de zeventiende keer in twee jaar tijd een vaginale schimmelinfectie. Het ruïneert echt ons seksleven! Gelukkig voor mijn lief ben ik fan van pijpen maar dat is voor een man denk ik ook 'the next best thing'. En voor mij is neuken, vingeren, beffen e.d. in geval van een infectie helemaal uitgesloten. Het doet al pijn als ik er aan denk. Zowel vriendje als ik zijn al diverse keren behandeld. Ik heb ook tabletten van de gynaecoloog gehad. Zelfs met medicatie komt de Candida terug. Alleen het niet neuken maakt me klachten vrij. Na lekkere seks is het een week later weer raak. Ik weet het niet meer. *gaat gynaecoloog maar weer bellen voor een afspraak*
- kitten
Een keertje ook je vriend laten behandelen? Ik weet dat ze dat niet standaard doen, maar zo te lezen, besmetten jullie elkaar steeds opnieuw.
Naar joh!
Naar joh!
@ kitten: vriendje is ook al drie keer behandeld en we hebben op advies van de gynaecoloog ook een tijdje geneukt na vaginale creme bij mij in te hebben gebracht zodat we beiden baat konden hebben bij de medicatie. We hebben SOA-testen gedaan. Deze waren gelukkig negatief. Waar de oorzaak ligt, ik weet het niet. Vriendje en ik hadden al zeven maanden seks toen dit probleem de kop op stak. In mijn vorige twee seksuele relaties heb ik nooit last van Candida gehad. Alleen na mijn ontmaagding, alweer zestien jaar geleden, heb ik een infectie gehad.
- kitten
Balen zeg! En uhm... dat van hoe je je poepgat af moet vegen weet je ook al, neem ik aan? Altijd van voor naar achter? Ik bedoel het zeker niet denigrerend over te komen, maar het zal maar zijn dat nog niemand je dat verteld heeft...
Haha... Ik vat het niet denigrerend op hoor. Ik zou het toch maar net niet weten, dan is het toch handig dat iemand je dat verteld. Maar nee, ik ben bekend met de afveegmethode en hanteer die strikt dus daar kan het ook niet aan liggen.
- juffie
- Site Admin
Is je vriend gewassen wanneer hij bij je naar binnen gaat? Niet dat de zeep er nog aan moet zitten (duh, dat veroorzaakt dan juist weer candida), maar je kunt ook enorm gevoelig zijn voor de lichaamsvochtrestjes van je vriend. Ik was ook hypergevoelig voor een ex, terwijl ik er met een ander geen last van had. Als hij zich van te voren even waste, dan was het al een stuk minder.
Overigens uit(te) het bij mij zich altijd in de vorm van blaasontsteking.
Overigens uit(te) het bij mij zich altijd in de vorm van blaasontsteking.
MILF 

@ juffie: we gaan meestal eerst samen douchen voor de seks en er komt dan bij zijn penis geen zeep aan te pas. Bedankt voor het meedenken.
- Ravelijne
Nog een tip: als je darmflora niet op peil is ben je ook vatbaarder voor vaginale schimmelinfecties. Van die yoghurt met melkzuurbacteriën (of darmflora capsules of poeder van de vitaminewinkel) kan soms ook heel erg helpen.
- pluis
Als je gevoelig bent voor schimmelinfecties kan het ook helpen om je eetpatroon aan te passen. Niet alleen met melkzuurbacteriën, maar ook door minder schimmels te eten, minder gist en (vooral!) minder suikers.
- Crownless
En hij wast ook onder de voorhuid neem ik aan? Ik gooi maar ff alle adviezen die ik tot in den treure heb gehad. Katoenen ondergoed, zelf niet met zeep wassen, yadda yadda.
Wat bij mij echt hielp was de overstap van de pil naar het spiraaltje. En meer drinken. En niet meer glijmiddel op siliconenbasis gebruiken.
Overigens had ik ook vaak blaasontsteking (plassen na de seks helpt!) en deed het vrijen vaak pijn. Sinds ik ky jelly gebruik (glijmiddel op waterbasis) gaat het prima (ok ik had ook fysiotherapie voor het ontspannen nodig). Ik denk dat misschien je vaginawand ook niet in optimale conditie is. Seks is best een aanslag. Eerst wat geschuif en geschuur (als je van jezelf wat droger bent) en daarna er nog een lading sperma overheen.. Misschien dat een geïrriteerde vaginawand ook minder weerstand heeft? Zou je kunnen vragen aan je gynaecoloog. En misschien ook een andere pil (als je die slikt) overwegen?
Wel rot zeg! Ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt.
Wat bij mij echt hielp was de overstap van de pil naar het spiraaltje. En meer drinken. En niet meer glijmiddel op siliconenbasis gebruiken.
Overigens had ik ook vaak blaasontsteking (plassen na de seks helpt!) en deed het vrijen vaak pijn. Sinds ik ky jelly gebruik (glijmiddel op waterbasis) gaat het prima (ok ik had ook fysiotherapie voor het ontspannen nodig). Ik denk dat misschien je vaginawand ook niet in optimale conditie is. Seks is best een aanslag. Eerst wat geschuif en geschuur (als je van jezelf wat droger bent) en daarna er nog een lading sperma overheen.. Misschien dat een geïrriteerde vaginawand ook minder weerstand heeft? Zou je kunnen vragen aan je gynaecoloog. En misschien ook een andere pil (als je die slikt) overwegen?
Wel rot zeg! Ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- eireann
- Site Admin
Ik moet ook altijd plassen na de sex anders krijg ik een infectie, zoooo jammer! Ik val het liefst als een blok in slaap en dat lukt niet als je eerst naar de koude badkamer moet!
Vervelend probleem Cera!
Vervelend probleem Cera!

**Self Rescuing Princess**
- tessie
- Contacteer:
Neuken met condoom mss?
De glijmiddeltip van Crownless vind ik ook een goede, sommige glijmiddelen zijn niet zo goed voor je vagina.
De glijmiddeltip van Crownless vind ik ook een goede, sommige glijmiddelen zijn niet zo goed voor je vagina.
Jup, een paar weken low-carben kan wonderen doen tegen schimmels.pluis schreef:Als je gevoelig bent voor schimmelinfecties kan het ook helpen om je eetpatroon aan te passen. Niet alleen met melkzuurbacteriën, maar ook door minder schimmels te eten, minder gist en (vooral!) minder suikers.
Bedankt voor jullie opmerkingen, tips e.d. Ik ga ze na werktijd goed doorlezen en reageren.
Een hele poos heb ik minder actief geadverteerd met mijzelf. Soms is afwijzingen én op sollicitaties én op datinggebied teveel negativiteit voor je zelfvertrouwen.
Aangezien ik mij toch best wel alleen voel, zowel op 'nilla gebied als bij het ontbreken van een Dom...mijn profielen wat opgefrist en aangezwengeld.
Teleurstellend hoeveel mannen er gebonden zijn
En nu kwam ik op grappige wijze in contact met iemand, maar blijkt de meneer toch wel graag een zeer discrete sub te willen enzo....
Hij werd enthousiast en ik merkte dat we best hetzelfde dachten.....maar nu is de meneer dus ook weer gebonden!
Het lijkt me gewoon niet gegund
Aangezien ik mij toch best wel alleen voel, zowel op 'nilla gebied als bij het ontbreken van een Dom...mijn profielen wat opgefrist en aangezwengeld.
Teleurstellend hoeveel mannen er gebonden zijn

En nu kwam ik op grappige wijze in contact met iemand, maar blijkt de meneer toch wel graag een zeer discrete sub te willen enzo....
Hij werd enthousiast en ik merkte dat we best hetzelfde dachten.....maar nu is de meneer dus ook weer gebonden!

Het lijkt me gewoon niet gegund