Dit is het vrolijk topic. Als Sabrina vrolijk is over haar punt, wat het ook is, mag ze dat toch gewoon roepen? Ongeacht of het nu anderen niet verbaasd. Dan zouden we het verbazingwekkende prestaties topic moeten openen.
Iedereen kan zien dat ik jarig ben, mag ik dan ook niet roepen van yay ik ben jarig! Want dat weten jullie wel? Hoeven mensen heel veel niet meer te posten "want we weten het wel". Beetje vreemd.
Maar ik ben echt vrolijk want jarig en nu naar dierentuin en leuk weekend voor de deur!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Ik was niet verbaasd omdat je 1) een goed werkend stel hersens hebt en 2) keihard werkt. Dat is beide geen reden om niet blij te zijn met zo'n mooi cijfer, natuurlijk, maar ik denk dat dat wel is waarom men hier reageert op deze 'lauwe' manier. Ik denk niet dat dat is omdat we je het niet gunnen ofzo (ik in ieder geval niet, ik gun het je absoluut wel).
edit: Veel plezier in de dierentuis Skaoot:D En nog gefeliciteerd!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Kitten, zou het kunnen dat je 'gewoon' jaloers bent? Das niet erg, ben ik ook bij vlagen. Ik ben stikjoers op alle mensen die blij zijn met hun baan.
Eerlijk is eerlijk, ik moet ook even slikken voor ik kan zeggen: oh, wauw, you to girl! Enerzijds omdat ik weet dat Sabrina probeert het half te doen, en ik wou dat ik dat kon met zulke resultaten. Anderzijds omdat ik bang ben of ze zich stiekem toch de pleuris in werkt.
Sabrina mag gewoon cheeren en kitten mag gewoon balen van gevoelens die dat oproept. Het is denk ik alleen handiger om dat dan bij jezelf te houden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
@Mack & Jezebel: Dankjewel voor jullie reacties! Mijn reactie was ook echt niet tegen jullie gericht, want ik begreep van allebei dat ze gewoon lief bedoeld waren. Dat mensen niet verbaasd zijn, kan ik misschien nog wel een beetje begrijpen. Voor mij is het steeds wel weer oprechte verbazing, maar ik kijk natuurlijk vanuit een heel ander perspectief.
En yay voor jarige skaoot, veel plezier in de dierentuin!!!
@Crownless; Dat je even moet slikken, kan ik me ook goed voorstellen. Daarom vind ik 't ook juist zo lief dat je toch cheert! En de bezorgdheid is ook definitely appreciated, maar so far, so good geloof ik. Dinsdagavond wel tot 9 uur 's avonds doorgewerkt om opdrachten af te krijgen, maar verder valt 't nog mee.
@kitten: Nu ik wat rustiger ben, wil ik toch proberen te reageren. Je posts komen op mij over als jaloezie, en als jij dat voelt, dan kies je daar natuurlijk ook niet voor. Maar ik vind het niet fair dat je dat op mij afreageert, want jouw jaloerse gevoelens betekenen niet dat mijn enthousiasme geen plaats mag hebben. Zo komt het op mij nu echter wel over; ik krijg het gevoel dat ik niet mag zeggen dat ik goede cijfers haal, omdat ik daarmee anderen op hun tenen zou trappen. Terwijl ik niet zeg dat anderen stom zijn, dat ik beter ben, dat je je dom moet voelen als je een lager cijfer of lagere opleiding hebt, of wat dan ook. Dat betekent niet dat je die dingen niet kunt voelen, want da's het punt van jaloezie, dat vervelende gevoelens er toch kunnen zijn, maar het betekent wel dat je dat niet toe kunt schrijven aan de persoon die iets post, aan mij in dit geval.
Tegelijkertijd ben ik ook wel gevoeliger voor zulke reacties, dat geef ik direct toe. Ik loop zó vaak tegen jaloezie en misgunnende reacties aan als het om mijn resultaten gaat, dat het mij gewoon heel erg raakt en mij heel erg kwetst, omdat ik juist hier hoopte nog wel eerlijk te kunnen zijn en geen rotopmerkingen te krijgen.
Ik wil niet laten zien hoe goed ik kan leren of hoe intelligent ik ben, want dat vind ik net zo zinnig als kijken wie de langste penis heeft - niet dus. Ik was gewoon oprecht heel blij en heel verbaasd over mijn cijfer, omdat het mijn eerste resultaat op de uni is en ik me erop ingesteld had dat cijfers juist minder zouden worden. Dat ik dat geluk weg laat drukken door jouw reactie, is mijn fout, want ik moet er gewoon blij mee zijn. Maar het voelt voor mij ontzettend oneerlijk dat jij jouw gevoelens de overhand laat nemen en mij daarom zo ontzettend aanvalt, waar je me impliciet ook mee verwijt dat ik arrogant ben of dat ik wil bewijzen dat ik slim ben of zo. Dat voelt niet fair, want ik heb nooit die gevoelens bij jou op willen wekken en ik heb ook het recht om dingen te delen waar ik trots op ben, of dat nu verbazingwekkend is of niet.
Je kunt in het vrolijk-topic ook posten dat je vrolijk bent omdat je je vriendje weer gaat zien, en daar zal dan ook niemand verbaasd over zijn. Of dat je sushi bent wezen eten, en dat dat weer lekker was. Ook niet verbazend. Maar daar zeg je niets van, en als het om mijn studieresultaten gaat, krijg ik een ontzettende aanval om m'n oren.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Knuffel Sabrina, ik weet nou niet wat voor cijfer je hebt gehaald (naar dat je je niet veilig genoeg voelde om het te laten staan, genoeg mensen die het wel willen weten), maar ik vind het heel tof voor je. Ik hoop dat je het keigoed blijft doen op de uni . Go you!!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ik vind het super! Eerste cijfer van het jaar en heerlijk motiverend! Knap dat je die overstap van HBO naar Uni zo goed maakt, het is duidelijk dat dit beter bij je past! Yay! *extra borrel/whatever om mee te vieren*
Onze kittens zijn er! Jimi is nog bangig en zit onder de bank, Plush ligt keihard spinnend hier naast me op de bank. Ze zijn zooooo cute!
En! Anouk en ik hebben waarschijnlijk een HELE gave studio ruimte gevonden! 200+ m², hartje Den Haag met parkeerplaats! Ik vind het zo gaaf en spannend!
Wij zijn net thuis van een onverwacht lange avond.
Zouden thuis eten; geen zin om te koken, dan eten we in de stad een hapje. Maar geen sushi, iets goedkopers.
Niks lekkers gevonden. Toch sushi...
Komen juffie/jerry/jeetje tegen "zin om mee te gaan?" "ja leuk!"
Marijke smst of we thee komen drinken " sorry we gaan sushi eten met de jeetjes, ga je mee?" "ja leuk"
Skaoot belt "ze is sushi aan het eten" we schuiven met z'n allen aan
yay lekker en gezellig! Volgende week droog brood!