Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
-
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Hahaha lol dat zou wel een actie zijn zeg! Haha
- eireann
- Site Admin
Ik word gek van mezelf! Ik probeer zo hard om te ontspannen en rust te nemen en het lukt me niet! Hoe moeilijk kan het zijn.... En ondertussen wordt de lijst van dingen die ik wil/moet alleen maar langer...
Het huis is vies, de tuin moet nog, ik wil bij nijn langs, en bij chell, en bij kitten, en bij ruby, en naar een feestje, en bij colet langs, en met pluis afspreken en met boefje en D-D de afspraak plannen, en bij ravelijne langs. En dan moeten pa, ma, schoonmoeder ook weer, en zwager is al een tijd niet komen eten die moet ook weer, en neefje en broers en dan is vast het huis weer vies, en ik wil 2 keer in de week zwemmen maar is 3 keer niet beter? en ik moet nog zigzag oefenen voor m'n naailes, en nilladin zien over haar bruiloft, en naar de kapper en en en ....
Ik wil zoveel en t past allemaal niet! D'r komt niks uit m'n handen en wat er uit komt is niet goed genoeg.
Dan komt DB straks thuis en ik heb de koffie vergeten te halen en ik wil niet naar de winkel.
En m'n sudoku wil ook al niet lukken (level insane is wel erg moeilijk!)
dus.
ehm.
Ik ga maar op bed liggen denk ik.
Het huis is vies, de tuin moet nog, ik wil bij nijn langs, en bij chell, en bij kitten, en bij ruby, en naar een feestje, en bij colet langs, en met pluis afspreken en met boefje en D-D de afspraak plannen, en bij ravelijne langs. En dan moeten pa, ma, schoonmoeder ook weer, en zwager is al een tijd niet komen eten die moet ook weer, en neefje en broers en dan is vast het huis weer vies, en ik wil 2 keer in de week zwemmen maar is 3 keer niet beter? en ik moet nog zigzag oefenen voor m'n naailes, en nilladin zien over haar bruiloft, en naar de kapper en en en ....
Ik wil zoveel en t past allemaal niet! D'r komt niks uit m'n handen en wat er uit komt is niet goed genoeg.
Dan komt DB straks thuis en ik heb de koffie vergeten te halen en ik wil niet naar de winkel.
En m'n sudoku wil ook al niet lukken (level insane is wel erg moeilijk!)
dus.
ehm.
Ik ga maar op bed liggen denk ik.
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
*knuff!* Het kan allemaal niet tegelijk en het hoeft niet tegelijk! Dat zegt Zarath tenminste tegen mij, als ik me zo voel. Ik zou trouwens gaan voor 1 keer in de week zwemmen. Als het bevalt en je bent er aan gewend, kun je altijd nog uitbreiden. En sudoku is vast leuker op 1 level lager. *knuff!*
- eireann
- Site Admin
En ik wil op een rommelmarkt staan, bruiloft locaties bekijken, naar de tandarts, taart maken met crownless, laminaat moet nog gelegd, en en en... T rent allemaal maar door!
- tessie
- Contacteer:
Soms kan het allemaal gewoon veel te veel lijken he, anne, zelfs leuke dingen die je eigenlijk wil doen.
Misschien kan je proberen om een lijstje te maken, en dan bovenaan de dingen die je het liefste wil doen, en waarvan je ook denkt dat je er blij van gaat worden. Dus niet dat je bij iemand op bezoek moet omdat je er nu eenmaal lang niet bent geweest, maar echt iets waarvan je denkt: ja, dat lijkt me echt leuk. Of best wel leuk, als alles even niet zo heel erg leuk lijkt. En dan proberen dat in te gaan plannen. En niet teveel tegeiljk.
Bij mijn therapie moest ik per dag 4 dingen plannen. 2 dingen van mijn 'dit vind ik leuk om te doen lijst' (wat eigenlijk een dit vond ik leuk om te doen lijst was, want op dat moment vond ik niks meer leuk, behalve sm'en) en 2 dingen die moesten gebeuren, huishoudelijke dingen of een doktersafspraak oid. Uiteindelijk hielp het wel. Misschien heb je er wat aan. Misschien ook niet, dat kan ook :-)
Misschien kan je proberen om een lijstje te maken, en dan bovenaan de dingen die je het liefste wil doen, en waarvan je ook denkt dat je er blij van gaat worden. Dus niet dat je bij iemand op bezoek moet omdat je er nu eenmaal lang niet bent geweest, maar echt iets waarvan je denkt: ja, dat lijkt me echt leuk. Of best wel leuk, als alles even niet zo heel erg leuk lijkt. En dan proberen dat in te gaan plannen. En niet teveel tegeiljk.
Bij mijn therapie moest ik per dag 4 dingen plannen. 2 dingen van mijn 'dit vind ik leuk om te doen lijst' (wat eigenlijk een dit vond ik leuk om te doen lijst was, want op dat moment vond ik niks meer leuk, behalve sm'en) en 2 dingen die moesten gebeuren, huishoudelijke dingen of een doktersafspraak oid. Uiteindelijk hielp het wel. Misschien heb je er wat aan. Misschien ook niet, dat kan ook :-)
Knuffel! Ik wou dat ik goede tips voor je had. Je bent in ieder geval niet de enige die zich zo voelt.
- Peter^
- Contacteer:
Sluit me aan bij de goede tips van Tessie.
Ook ik heb zo'n hectische periode gehad. Ik kreeg de tip om het woord 'moeten' te vermijden. Zouden al die mensen van hier waar je op bezoek wilt, er genoegen meenemen dat je ze tijdens het kampeerweekend spreekt/knuffelt? Het bij hen langsgaan is niet eventjes binnen een uurtje te doen. Zoals je bv bij een buurvrouw op de thee gaat.
Zoals Ravelijne al zegt: met zo'n drukke agenda lijkt één keer per week zwemmen al voldoende. Het is niet alleen de tijd van het zwemmen, maar ook reis- en verkleedtijd.
"Ik wil zoveel en t past allemaal niet! D'r komt niks uit m'n handen en wat er uit komt is niet goed genoeg. "
1. Bekijk/beoordeel wat er wel past.
2. Wie bepaalt wat 'goed genoeg' is, wat er wel uit je handen komt?
Misschien ben ik wat kritisch, maar het is vanuit 'vriendschap' goed bedoelt.
Ook ik heb zo'n hectische periode gehad. Ik kreeg de tip om het woord 'moeten' te vermijden. Zouden al die mensen van hier waar je op bezoek wilt, er genoegen meenemen dat je ze tijdens het kampeerweekend spreekt/knuffelt? Het bij hen langsgaan is niet eventjes binnen een uurtje te doen. Zoals je bv bij een buurvrouw op de thee gaat.
Zoals Ravelijne al zegt: met zo'n drukke agenda lijkt één keer per week zwemmen al voldoende. Het is niet alleen de tijd van het zwemmen, maar ook reis- en verkleedtijd.
"Ik wil zoveel en t past allemaal niet! D'r komt niks uit m'n handen en wat er uit komt is niet goed genoeg. "
1. Bekijk/beoordeel wat er wel past.
2. Wie bepaalt wat 'goed genoeg' is, wat er wel uit je handen komt?
Misschien ben ik wat kritisch, maar het is vanuit 'vriendschap' goed bedoelt.
Geniet van de positieve momenten.
- eireann
- Site Admin
Probleem natuurlijk is dat ik veel te kritisch op mezelf ben en dat niet zo makkelijk anders kan doen in m'n hoofd... En ik doe dus helemaal niet zoveel... Ik werk niet, heb nog niet de helft van m'n sociale leven, doe thuis amper wat... En toch is het teveel, moeten weglaten is idd een goed idee maar dat KAN ik dus nog niet 

- tessie
- Contacteer:
Dat probleem had ik ook, daarom moest ik dus ipv alleen 2 leuke dingen, ook 2 moet-dingen inplannen. Realistische moet dingen.Dus bijvoorbeeld stofzuigen en de vaatwasser uitruimen. Niet teveel. Zodat je het ook gewoon wel kan halen. En dan ook nog proberen je er goed over te voelen, dat je je planning gehaald hebt.
T blijft wel kut als je je zo voelt. *knuffff*
T blijft wel kut als je je zo voelt. *knuffff*
- eireann
- Site Admin
DB vindt dat ik nu al teveel doe 

- tessie
- Contacteer:
Dan is het toch juist goed om max. 2 moet-dingen te doen?
- eireann
- Site Admin
Dat is waar, maar t lukt niet... Rust houden lukt niet, daarom voel ik me zo druk terwijl ik voor mijn gevoel al zo weinig doe... DB gaat het wel meer in de gaten houden, zal zien hoe we dat kunnen inbouwen. Ik voel me zoooooo druk.... En ik doe maar 1 ding per dag en een klein beetje huishouden (vegen, was draaien, keuken opruimen en nooit alle drie tegelijk)
Het gaat gewoon niet goed en dat is stom.... Over twee weken begint de therapie...
Het gaat gewoon niet goed en dat is stom.... Over twee weken begint de therapie...
- tessie
- Contacteer:
Gelukkig begint je therapie best snel. Ik hoop dat je je er snel wat beter door gaat voelen.
- eireann
- Site Admin
-
- Contacteer:
Anne, waarom wil je eigenlijk al die dingen doen? Wil je het echt zelf, of denk je dat je het moet (willen)?
Een trucje hierbij is de zinnen afmaken. "Het huis is vies, en dat is erg omdat ..." (vb. 'andere mensen me dan vast een smeerpoets vinden en niet met me om willen gaan'); "ik wil bij die en die en die en die en die langs, want anders ..." (vb. 'zullen ze denken dat ik niet om ze geef en zullen ze mij verlaten'); etc. Stukje bewustwording van je (irreële) gedachten, zeg maar.
Misschien ben je al bekend met dit soort therapeutische dingetjes, misschien niet, ik weet het niet. Hoe dan ook, wie weet helpt dit allicht een beetje?
Ik herken iig deze manier van denken, en het is idd dodelijk vermoeiend. Juist door het vele denken kom je niet aan de uitvoering toe. En dan voel je je een nog grotere loser, omdat je niks hebt gedaan, terwijl je eigenlijk de hele dag aan het knokken bent geweest in je hoofd.

Een trucje hierbij is de zinnen afmaken. "Het huis is vies, en dat is erg omdat ..." (vb. 'andere mensen me dan vast een smeerpoets vinden en niet met me om willen gaan'); "ik wil bij die en die en die en die en die langs, want anders ..." (vb. 'zullen ze denken dat ik niet om ze geef en zullen ze mij verlaten'); etc. Stukje bewustwording van je (irreële) gedachten, zeg maar.
Misschien ben je al bekend met dit soort therapeutische dingetjes, misschien niet, ik weet het niet. Hoe dan ook, wie weet helpt dit allicht een beetje?
Ik herken iig deze manier van denken, en het is idd dodelijk vermoeiend. Juist door het vele denken kom je niet aan de uitvoering toe. En dan voel je je een nog grotere loser, omdat je niks hebt gedaan, terwijl je eigenlijk de hele dag aan het knokken bent geweest in je hoofd.