Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- skaoot
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Ze hadden blijkbaar "bredere natuurlijke basis/aanleg" verwacht. Ofzoiets.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- kitten
Dapper is het goede woord! Geef je droom niet op Skaoot! Nu even instorten, wonden likken, opstaan en gaan voor die droom!!
- phedre
- Contacteer:
kut skaoot, wat balen!!!:( dikke KNUFFFFFFFFFFFF
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- juffie
- Site Admin
Fukkinghell! Lesgeven is een vák hoor! Dat doe je niet ff zomaar! Ik voel me nu ook door die gasten beledigd, alsof ik óók niet goed zou zijn omdat ik er 4 jaar voor moest studeren om officieel voor een klas te mogen! Ik heb blijkbaar geen natuurlijke aanleg voor lesgeven, *want* ik kon het ook niet in 2 weken. Voor 3 mavo. DAFUQ!skaoot schreef:Ze hadden blijkbaar "bredere natuurlijke basis/aanleg" verwacht. Ofzoiets.
En ik vind dat ze jou beledigen door maar even van je te verwachten dat je 'natuurlijk' weet hoe je een klas moet managen en keigoede didactische vaardigheden zou hebben. Jezus!
Pfff. Stom!
MILF 

- phedre
- Contacteer:
ik wil niet heel naar doen en ik bedoel het ook absoluut niet verkeerd, maar juffie, ik lees het juist alsof zij daar vinden dat lesgeven WEL een vak is, waar je voor gestudeerd moet hebben en dat je dus niet 'zomaar even' doet als je niet van een andere opleiding afkomt
ik wil hiermee absoluut niets afdoen aan skaoots kwaliteiten en capaciteiten, noch aan die van sabrina en alle anderen die hier in het onderwijs werken, maar k was al lang verbaasd te merken dat er tegenwoordig heel veel mensen zonder geschoold te zijn in het lesgeven, voor de klas staan. Naar mijn idee is de stof zelf beheersen nog altijd iets anders dan de stof ook over kunnen brengen op anderen en daarnaast ook een klas vol pubers en zo managen.
ik wil hiermee absoluut niets afdoen aan skaoots kwaliteiten en capaciteiten, noch aan die van sabrina en alle anderen die hier in het onderwijs werken, maar k was al lang verbaasd te merken dat er tegenwoordig heel veel mensen zonder geschoold te zijn in het lesgeven, voor de klas staan. Naar mijn idee is de stof zelf beheersen nog altijd iets anders dan de stof ook over kunnen brengen op anderen en daarnaast ook een klas vol pubers en zo managen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- juffie
- Site Admin
Dat is absoluut zo, Phedre. Maar ik kreeg de indruk dat ze Skaoot wel aannamen (terwijl ze wisten dat ze 0 onderwijservaring had) en er dus maar vanuit gingen dat ze het wel 'op een natuurlijke basis' ging redden. Ofzoiets.
Dus dan las ik het net even anders.
Oh! Overigens niks ten nadele van Skaoot hoor! Maar een klas draaiend houden is niet iets dat je 'even' doet. En dus vind ik het stom dat ze dat zo aan jou overlieten.
Dus dan las ik het net even anders.
Oh! Overigens niks ten nadele van Skaoot hoor! Maar een klas draaiend houden is niet iets dat je 'even' doet. En dus vind ik het stom dat ze dat zo aan jou overlieten.
MILF 

Sabrina is natuurlijk een iets ander verhaal, omdat die een opleiding tot docent doet.
- Sabrina
Thanks faery
. En phedre, het antwoord is heel simpel: Lerarentekort. Als de mensen er niet zijn, dan nemen ze ongeschoolde mensen aan. Dat vind ik ook geen goede zaak, maar dat is de realiteit. Nog altijd liever iemand voor de klas die nog nooit een les gehad heeft over "Hoe geef ik les?" dan helemaal niemand. And well, in mijn geval woog ook nog mee dat ik mijn 2de en 3de jaar stage in één jaar had gedaan op dezelfde school waar ik toen een contract kreeg (en waar ik dus werk), en ze dus wisten hoe ik was. Maar in general ben ik geen voorstander van ongeschoolde mensen voor de klas, en anders in ieder geval niet van mensen die ook niet bezig zijn om het te leren. Op dit moment is er de regel dat een school je na twee jaarcontracten verplicht moet laten gaan als je dan nog steeds niet bevoegd bent, maar wat mij betreft mogen ze er een vaste termijn aan koppelen van x jaar (laten we zeggen, vier jaar of zo) waarna je gewoon niet meer aan het werk mag als docent, voordat je je bevoegdheid hebt gehaald (of op zijn minst in een latere fase van de studie bent). Maar dat is leuk in theorie, er moeten wel genoeg docenten zijn om alle kinderen les te geven. Kinderen die geen les krijgen, dat is het ultieme falen van het onderwijs.
En juffie, da's ook het gevoel wat ik krijg. Ze nemen skaoot aan, terwijl ze idd weten dat ze geen onderwijservaring had, en dan gooien ze haar er nu weer uit omdat ze niet van nature kan waar we inderdaad vierjarige opleidingen voor hebben. Like whut? Ik vind 't ook gewoon niet cool, want na 2,5 week kun je niet verwachten dat iemand ineens volleerd docent is. Skaoot deed 't supergoed, liet zien heel snel te leren, dan doe je dit niet. En sowieso zorg je dat je zo iemand intensief begeleidt vanaf dag één, niet pas wanneer diegene zelf aan de bel trekt omdat het niet goed gaat. Eikels.

En juffie, da's ook het gevoel wat ik krijg. Ze nemen skaoot aan, terwijl ze idd weten dat ze geen onderwijservaring had, en dan gooien ze haar er nu weer uit omdat ze niet van nature kan waar we inderdaad vierjarige opleidingen voor hebben. Like whut? Ik vind 't ook gewoon niet cool, want na 2,5 week kun je niet verwachten dat iemand ineens volleerd docent is. Skaoot deed 't supergoed, liet zien heel snel te leren, dan doe je dit niet. En sowieso zorg je dat je zo iemand intensief begeleidt vanaf dag één, niet pas wanneer diegene zelf aan de bel trekt omdat het niet goed gaat. Eikels.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Voleuse
Kut skaoot...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Daantje
- Contacteer:
Een collega van me is vanmorgen overleden. Hij werkte in het filliaal waar ik ben begonnen. Ik wist al dat hij ziek was en we dit konden verwachten. Maar het raakt me behoorlijk. 

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten

- juffie
- Site Admin
- Ravelijne
Blijft naar nieuws, ook als je weet dat het eraan komt! Sterkte!
Niet in het PO en VO iig. Op de universiteit is het de gewoonste zaak van de wereld om met een cursus basisdidaktiek van 5 dagen voor de leeuwen geworpen te worden. Daar moest ik het indertijd iig maar mee doen. True, de leerlingen worden daar wel geacht wat volwassener te zijn.juffie schreef: Fukkinghell! Lesgeven is een vák hoor! Dat doe je niet ff zomaar!
Trouwens geen porem om iemand te ontslaan die pas een week een coach heeft en naar eigen zeggen van de werkgever goed coachbaar is... Daar mag je toch wel een paar weken voor uittrekken...
-
Sterkte Daantje