het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Sabrina

Re: het beweeg-topic

Bericht door Sabrina »

Meh, fietsen viel vies tegen. Het was een minuut of 17 fietsen, maar het was echt niet leuk, zo zwaar. Overal pijn, binnen drie minuten compleet verzuurde bovenbenen, pijn op m'n borst door de kortademigheid en compleet doorweekt van het zweet. Wel flink balen, want ik had toch gehoopt dat dit wel zou lukken :(. *even een flink setback-gevoel heeft* Maar nou ja, bright side: toch gewoon bijna 20 minuten gefietst!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Je hebt het wel gedaan!!
Denk je dat het iets is waar je gewoon aan moet wennen, of dat het lichamelijk gewoon echt niet kan/niet goed voor je is?

Als ik naar mezelf kijk, wat niet echt te vergelijken is, want ik mankeer verder niks, maar ik had dan heel lang echt niks gedaan, vanwege zware zwangerschappen e.d. en toen ik dan voor het eerst weer een stukje ging fietsen, voelde dat ook vreselijk. En idd super snel moe en spierpijn, en zweten als een gek. Maar nu ik er weer meer aan gewend ben, gaat het echt veel makkelijker.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik heb ook problemen met fietsen hoor... ook op momenten dat ik me wel goed voel, kan ik veel beter lopen en zwemmen dan fietsen. Fietsen voelt voor mij om een of andere vage reden vele malen zwaarder dan andere beweging
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
chell

Bericht door chell »

Sabrina, controleer ook eens of je fiets echt goed afgesteld staat én zorg ervoor dat je banden écht goed hard zijn.Dat scheelt véél!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nu lijkt zweten en kortademig zijn me niet heel raar bij beweging met dit weer toch?
En heb je de versnelling niet te zwaar staan/fiets je niet te hard als je na drie minuten al verzuring in je benen hebt? Rustig opbouwen he! Dat het een gemiddelde fietsafstand van 15 minuten is betekend niet dat je er de eerste keer niet langer over mag doen!
**Self Rescuing Princess**
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

Check ook of ze wel goed zijn afgesteld, die van mij zijn dat namelijk niet. ;) En dat is knap irritant fietsen
Sabrina

Bericht door Sabrina »

@tessie: True, dus daar moet ik ook gewoon trots op zijn van mezelf :). En ik hoop dat 't gewoon weer wennen is, want dit soort afstanden moeten toch wel lukken. Hell, ik hoopte eigenlijk dat 't me ook zou gaan lukken om naar m'n werk te fietsen, da's ongeveer 7,5 km, maar dat gaat 'm voorlopig echt nog niet worden.

@phedre: Zwemmen vind ik inderdaad fijner, fietsen vond ik i.i.g. altijd wel weer een stuk prettiger dan (hard)lopen (want niet *dreun* *dreun* *dreun* in m'n knieën bij elke stap). Daarom verbaasde dit me toch ook wel.

@chell: Hij is gloedjenieuw, dus was als 't goed is goed afgesteld (stuur hebben we wel in moeten klappen om 'm in de auto te krijgen, maar staat volgens mij ook goed), en de banden zijn heel erg hard, dus daarin kan ik ook niet echt een reden vinden :(.

@anne: Nee, is op zich niet gek inderdaad, en ik kon niet langzamer fietsen omdat ik dan te laat zou zijn (ik moet nog even wennen aan het feit dat deur naar bergingengang opendraaien - berging openmaken - fiets eruit halen - fiets weer op slot doen - berging weer op slot doen - buitendeur open doen - fiets eruit rijden - fiets weer op slot doen - deur op slot draaien - wegfietsen nog best wat tijd kost). 't Zal dus wel iets beter gaan als ik rustiger fiets denk ik, maar dit was echt al een slakkengangetje voor mijn doen. En bewust vrij lage versnelling, omdat ik anders inderdaad direct vreselijk verzuur.

Thanks all voor 't meedenken! En morgen ga ik m'n fiets weer ophalen (huisarts zit om de hoek bij ouders, dus met moeder afgesproken dat zij me morgen hier ophaalt, kan ik meteen medicijnen halen, en dan fiets ik naar huis), dus kijken of 't dan beter gaat als ik rustiger kan fietsen.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Sabrina

Bericht door Sabrina »

En whoot! Vandaag fiets weer gehaald dus de terugweg gefietst, en 't ging al een stuk beter. Combinatie van maar 1,5 uur geslapen hebben, gestrest zijn want moet op tijd bij dokter zijn en ook nog denken "Oh fuck, eerste keer weer fietsen als dit maar goed gaat AAAAAH!" deed kennelijk gisteren m'n conditie weinig goeds. Nu eigenlijk vrijwel even hard gefietst (ik was misschien een minuut of twee langer onderweg), maar toch al een stuk minder pijn in m'n benen, geen pijn in m'n borst en niet duizelig. Win! :D
JerryM

Bericht door JerryM »

Tussen te hard en net hard genoeg zit soms maar een paar km/u, wat zich op sommige afstanden niet eens laat zien in de tijd die je er over doet, door externe factoren zoals verkeerslichten en wind enzo.

Ik kan makkelijk 20km in een uur fietsen. Maar als ik dat met 25km/u probeer krijg ik ook last, terwijl 23km/u een lekker tempo is.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

En mijn fysio gaat uit van de 3 keer regel. Na de eerste keer is het idd vast niet fijn hoe je je dan voelt, maar wel doorzetten
Pas na de derde keer weet je of het goed gaat, ben je dan nog steeds helemaal kapot dan doe je dus echt teveel. Nu het bij jou de 2e keer al beter gaat, lijkt het erop dat dit ook voor jou geldt.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Oh, da's een goeie Bregje, die kende ik nog niet!
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Ja das omdat als je iets nieuws gaat doen je er altijd last van gaat krijgen erna, omdat je met je lijf dingen doet die je al tijden niet gedaan hebt. Je lijf moet daar dus even aan wennen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ben ondertussen met Skaoot en kitten aan het pb-en over ons zwemplan! *goed bezig* wel jammer dat de website geen weekoverzicht heeft over welke aquasporten wanneer... Dus die heb ik net zelf maar in een xcel gezet.
chell

Bericht door chell »

Ons zwemgroepje wordt steeds groter. Vandaag heeft een nilla vriendin van me zich aangesloten bij het woensdagavond-aquafitgroepje.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

BEEEHHH suffe anne heeft met d'r neus gekeken... ze hebben wel een compleet overzicht.... zucht. Nou ja, vond het xcellen eigenlijk wel leuk om weer eens te doen.
Plaats reactie