WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
puppie

Re: WS valt af!

Bericht door puppie »

Als ik naar het principe van ww kijk maakt het niks uit of je wit of bruin brood eet ;)
En vlees maakt de hoeveelheid niet uit, maar welk vlees je eet. Is het mager, of juist heel vet.

Ik schrijf nu iedere dag alles op wat ik eet en drink. Dat helpt voor mij al heel goed met bewust zijn van wat ik onder mijn neus prop :biggrin:
kitten

Bericht door kitten »

Ja, dat hielp mij vorige keer ook heel goed! Het verbaasde me ook hoeveel je eigenlijk mag eten, maar als je de juiste keuzes maakt, val je toch af!

Nou, ik ga zo vertrekken! Ik laat nog wel weten hoe het was! :bye:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik ben benieuwd kitten!
En anne, ik mis mn chocomelk ook, nu al haha!
funga{MrPaul}

Bericht door funga{MrPaul} »

Doet mee:
- kitten
- nijntje
- greeneye
- tessie
- eireann_S
- cinderella
- funga

ik weeg wel op maandag, maar dan geef ik het de woensdag door ;)

vode: ook te weinig eten kan leiden tot overgewicht, hoe raar dat ook kan overkomen.

oeps: vaak raden dietisten en co juist tussendoortjes aan, om de motor brandende te houden (dus je spijsvertering). Dat kan fruit zijn, maar ook iets anders.
Voor mij betekent het een verandering van voedselpatroon en dat is niet iets wat ik voor een aantal maanden wil doen, maar altijd. Dan schiet het niet op om echt dingen niet meer te mogen (want dan wil ik ze juist, probeer nu maar eens niet aan een roze olifant te denken...... juist! je denkt er automatisch aan, zo werkt het ook met voeding). Het gaat er wel om om te leren doseren en bewuster te kiezen. Bvb: ja, die koek kan, maar dan vanavond maar een stukje magere vis.

ik heb reuma (2 vormen), een slecht werkende schildklier, last van chronische ontstekingen, menstruele migraine. Mijn lichaam ziet al genoeg af en ik wil er toch zoveel mogelijk zorg voor proberen dragen.

funga
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

*benieuwd is naar kittens verhaal*

Hier een best ok dag, en gister ook al :)

Wel vreselijk veel lekkere trek, maar ja. Das dan jammer.
**Self Rescuing Princess**
puppie

Bericht door puppie »

Ik heb vandaag eigenlijk heerlijk gegeten en geen moment honger gehad.
Ik heb amper trek in snaaien en als ik iets wil pak ik fruit of wat cracottes :)

Maarruh kitten, vertel!! Hoe was het bij jou?
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik heb net mijn sporten teniet gedaan met kipsate en frites :smiley_panic: Maar goed, dat doe ik niet altijd. Ik ga wel weer proberen om wat meer water en thee te drinken. Niet dat ik veel andere dingen drink, maar m'n vocht-intake was gewoon te weinig en da's ook niet goed natuurlijk.

Ben benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt. Ben er intussen al enige tijd niet meer op gaan staan. Omdat die pijl dus toch steeds weer omhoog schoot. M'n streven voor dit jaar was van de bijna 75 waar ik op zat naar zo'n 67 toe te komen. Ideaal wil ik graag naar 65 kg toe, maar ik wilde een realistischer doel hebben voor 't jaar. Voor de zomervakantie zat ik net onder de 70 maar de laatste tijd schoot ik er weer boven. Ben wel zenuwachtig voor morgen, maar is misschien ook wel een extra steuntje in de rug om dit met z'n allen te doen.
wandering

Bericht door wandering »

Hmm, twijfelt...
Ik wel wel graag afvallen, maar meestal als ik een poging waag hou ik het nog geen week vol. 1 keer is het gelukt, 2 jaar terug, toen ben ik iets van 7 kg afgevallen. In die 2 jaar tijd zit er weer ongeveer +10 op, en afvalpogingen mislukten steeds, omdat ik als ik op een gegeven moment heel veel zin heb in iets lekkers ineens denk: "oh fuck it, ik geniet liever van wat lekkers, dan maar geen slank lichaam". Maar ja, dan krijg ik later weer spijt...
Bij mij ligt het aan het snoepen, en ik beweeg ook wel weinig. Ik zou willen beginnen met minder en gezondere tussendoortjes, thee/water ipv fris en gezonder beleg op brood. Op zich wel een goede motivatie om het op deze manier met een groepje te doen, maar ik ben bang dat ik dan straks moet melden dat ik niet ben afgevallen. :roll:
nijntje

Bericht door nijntje »

Ja, maar niet iedereen zal elke week daadwerkelijk een verbetering te melden hebben wandering. We zijn wat dat betreft net echte mensen ;)

Enne, ik heb net op de weegschaap gestaan en weet waarom ik gewoon wel mee moet doen, om mezel te motiveren. De wijzer staat nu weer op 73 kg. *mopppert op zichzelf*

Hoewel ik deze week nog lichtelijk zondig, volgende week zal ik ook m'n eigen lunch meenemen naar het werk. Waar ik nu zit hebben we te vaak lekker snacks en broodjes verkrijgbaar in de pauze en als ik dan niet van mezelf mee heb maak ik de verkeerde keuzes....
kitten

Bericht door kitten »

Ik woog gisteravond 84,3. Ik hou die even aan, want ik ben bij jongetje blijven slapen en die heeft geen weegschaal. Dat was even niet handig, om de woensdag tot weegdag uit te roepen. :lol: Het scheelt zo'n 2kg met wat ik zelf 's morgens weeg.

Gisteravond was al heel leerzaam. Wat me vooral is bijgebleven is dat een vol gevoel na het eten fout is (stoppen als je voldaan bent), maar dat honger net zo fout is. Je moet eigenlijk de hele dag door een voldaan gevoel hebben. En dat klinkt wel aangenaam. :)

Onderwerp van discussie gisteren was ook wel surreal: "hoe maak ik mijn punten op?". :biggrin: Ik heb 30 punten en die *moet* ik opmaken. Verplicht. Dus als ik aan het eind vd dag 7 punten over hou, moet ik een zak chips open trekken. :mrgreen: Ok, zo formuleerde ze het niet. :mrgreen: Maar die punten moeten dus op. :biggrin:

Ik heb er zin in en ik ga ervoor!! :static:
brabbeldasje

Bericht door brabbeldasje »

...ik post mn gewicht hier niet hoor :shock:

ik wil t wel bijh :shock: uden en zeggen hoeveel er af is enzo...maar niet het exacte getal...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Min 0.5 sinds vorige week :)

ontbijt vandaag - special k, en al twee bakken thee verder :)

:)
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Doet mee:
- kitten
- nijntje
- greeneye
- tessie
- eireann_S
- cinderella
- funga
- brabbeldasje

Je hoeft je gewicht niet te vermelden brabbel. Er zijn er meer die alleen het verschil melden. En zelfs dat is niet verplicht, je mag ook gewoon alleen zeggen of je tevreden bent met hoe het gaat of wat er goed liep of wat er moeilijk is enz enz. Voor mezelf weet ik dat de stok achter de deur van elke week "rapporteren" me helpt. :)
oeps2

Bericht door oeps2 »

@ funga
ik ben gewoon niet opgegroeid met tussendoortjes ..
probeer dat mijn kinderen ook aan te leren ..
uur of 4 wel gewoon koppie thee met een koekje of fruit
en ik heb een tijd leven lang fit gedaan
daar zeggen ze heb je nou echt trek in een stuk chocola doe het dan maar neem niet teveel
hoe langer je trek hebt in iets hoe meer je er van wil eten
tsja
ieder zn ding he
maarre

go ladys go :static:
puppie

Bericht door puppie »

Ik heb ontbeten met een grote bak yoghurt met een beetje muesli erin, wat fruit en een kop thee.
Nu tussendoor een opkikker kip. (heerlijk en maar 0,25 punt per kop)
Plaats reactie