Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
JJV

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Plus en oudejaarsloterij zijn ook wel weer echte tranentrekker reclames.
~\v/~
thaliya

Bericht door thaliya »

Maandag rond 12u lekte het nieuws van de mogelijke sluiting van de scholen uit. Om 10 over 12 had ik het eerste mailtje van ouders of we wel weer noodopvang hadden. Heel veel onrust in de school, veel ongeloof ook. Ze zouden dat toch niet echt gaan doen? Niet het basisonderwijs? En al zeker niet het SO? Voor de zekerheid maar als een malle alle kerstpakketten uitdelen want morgen kon wel eens een drukke dag worden en verder maar afwachten tot de persconferentie...
En toen was het toch zo. Of nou ja, er werd wel gezegd dat kwetsbare kinderen wel gewoon naar school mochten. Maar wie zijn dan kwetsbare kinderen? De hele avond druk in de MT app. Wat gaan we aan het team communiceren? Wat aan ouders? Wat gaan we doen met de kerstviering? Van alles en nog wat. Ik kreeg van de school van N. om 20u bericht dat ze dinsdagmiddag de kerstviering gingen doen en kinderen in kerstkleding naar school mochten komen, dus ook op andere scholen werd duidelijk nog 's avonds overlegd.

Dinsdagochtend eerst nog steeds onzekerheid want in de media (Volkskrant?) was ergens een bericht dat het SO toch open bleef. Wachten op het bestuur op hun officiële communicatie. Die kwam eind van de ochtend: we gingen sluiten, maar met noodopvang voor kinderen van ouders met cruciale beroepen. En voor onze kwetsbare kinderen. Bericht op Social Schools aan ouders om zich te melden als ze in een cruciaal beroep werken of een kwetsbaar kind hebben. Ouders die hun kinderen opgeven voor de noodopvang vervolgens allemaal bellen om te overleggen over welke dagen ze noodopvang willen. Intussen ook een rooster maken voor het personeel die de noodopvang moet draaien. Het personeel dat tegelijkertijd ook nog een klas te draaien had die dag en zich ook moest voorbereiden op afstandsonderwijs. Crisisteam overleg: hebben we alle kwetsbare kinderen in beeld? Zijn al die ouders gesproken? Over welke kinderen moeten we nog overleg hebben met het wijkteam? Is maatschappelijk werk geïnformeerd? Revalidatie? BSO? Zorgmedewerkers? Heel veel overleg dus want onze kinderen hebben veel betrokken partijen. Tussendoor boze ouders, huilende ouders, ouders die ons vragen of we alsjeblieft ook de kerstvakantie open willen blijven want de opvang die ze hadden geregeld voor de vakantie is opeens gesloten. Nog snel picto's en andere communicatiekaarten proberen te regelen om mee te geven voor thuis zodat ouders hun kind kunnen uitleggen dat ze niet meer naar school gaan de komende maand. Kinderen die niet snappen wat er gebeurt, maar wel opeens helemaal hun structuur kwijt gaan raken en dat niet trekken. Met alle gedragsproblematiek die daar bij hoort.

Tot gisteravond laat druk met appjes, mailtjes en telefoontjes. Vandaag ging de noodopvang van start en kwamen er de hele dag door nog meer aanmeldingen. Van de 325 leerlingen die we hebben, staan inmiddels 45 leerlingen op de lijst voor de noodopvang. Ze komen niet allemaal elke dag, maar het is pittig. Voor zowel de leerlingen die opeens in een ander lokaal en bij een andere juf zitten als voor de klassenleiding die de kinderen niet kent. De klassenleiding is ook de hele dag in touw om ouders te bellen, af te stemmen waar behoefte aan is, en pakketjes te maken die ze in sommige gevallen persoonlijk langsbrengen want voor de kinderen van mijn leerroutes kun je niet gewoon werkbladen printen en dus worden er ontwikkelingsmaterialen thuis gebracht. Intussen gaat voor ons in het MT het normale werk ook nog gewoon door, die hele noodopvang komt er "even" bij.

Dus hoe raakt corona mij? De laatste dagen voor de kerstvakantie nog even een sprint moeten trekken. Te moeten dealen met boze en verdrietige ouders. De vakantie ingaan terwijl ik weet dat er kinderen zijn voor wie dit allemaal te veel is. Kwetsbare kinderen die vaak ook bij kwetsbare ouders horen die niet in staat zijn om hun kind zelf te brengen en te halen voor de noodopvang na de vakantie (want alle taxichauffeurs zitten thuis). En nog meer onzekerheid want er gaan ook alweer geruchten dat het basisonderwijs toch wel weer eerder open gaat. Zucht. Heb je het net geregeld, gooien ze weer de plannen om.

En het is allemaal niet onoverkomelijk, het hoort bij mijn werk, er zijn veel grotere problemen, en we hebben ook een heleboel wel kunnen regelen. Maar toen ik vanmorgen rond 7:15 in de auto op weg naar school op de radio hoorde dat er gezegd werd: "Scholieren en mensen in het onderwijs kunnen zich nog een keer lekker omdraaien want voor hen is de vakantie begonnen vandaag" had ik wel de neiging om even heel hard te gillen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik ben vandaag op werk geweest. Het was fijn om ff bezig te zijn. Ja de winkel is dicht maar er moet zo ongelofelijk veel geregeld worden op de achtergrond. Wat gebeurd er met mensen die spullen ter reparatie hebben aangeboden? We mogen wel bezorgen dus er wordt op dit moment een extra bezorgteam geregeld. Personeel gaat met eigen auto's rijden in de regio maar ook daar moeten kosten voor vergoed gaan worden. Hoe gaan we dit administratief regelen. We moeten ineens mobiele pinapparaten hebben. we versturen sinds kort ook vanuit de winkel en de online bestellingen vliegen de deur uit. Daardoor wordt er ook nog steeds voorraad geleverd dus dat moet ook gewoon verwerkt worden. Ook retouren naar leveranciers moeten nu afgehandeld worden. Roosters moeten aangepast worden. Welke tijden wordt er nog wel gewerkt en mag er straks überhaupt nog personeel rondlopen als er wel subsidies vanuit de overheid komen. Het was fijn om te zien en onderdeel uit te maken van het proces wat nu op gang komt. Maar op persoonlijk vlak voel ik me ingestort. Ik huil de laatste dagen veel. Mijn houvast om door te gaan met leven lag grotendeels in mijn werk. Door corona zie ik nog weinig vrienden. Ik hield dat bewust ook een beetje rustig omdat ik in werk nog veel mensen zag. Mijn huis is mooi geworden ik kom er oprecht tot rust en het is mijn veilige plek maar het is daar altijd zo ongelofelijk stil en alleen. En mijn werk zorgde voor ritme, voor plezier, voor het niet altijd alleen zijn. niet alleen hoeven eten maar dit nog samen met anderen kunnen doen. En maandag en vandaag heb ik er best veel mensen zien huilen omdat er zoveel onzekerheid is dit het laatste was waar we ons aan vast konden houden. Er was nog 1 ding gewoon in tijd van corona en dat was ons werk. En nu voelt het alsof de grond onder mijn voeten vandaan getrokken wordt. Is het onzeker hoelang we nog kunnen werken want thuiswerken gaat niet en besef ik me ineens even dat mijn eigen overlevingstactiek om niet in een burn out te komen lag in mn werk. Ik heb daar mijn basis van gemaakt.. of dat goed is of niet kun je een mening over hebben. Maar feit is wel dat het nu deels lijkt weg te vallen en het is emotioneel ff heel zwaar..
Heidi

Bericht door Heidi »

Heel veel sterkte iedereen!
Ons restaurant is nog steeds dicht (ik wil niet eens nadenken over hoeveel weken de zaak al dicht is in 2020 in totaal). Maar gelukkig vooral met kerst veel take away en bezorging
Hopelijk kunnen we met extra leningen uiteindelijk dit overleven. Het voelt wel terecht dat de lockdown uitgebreid is nu. Want alleen de restaurants en cafés dicht, heeft dus totaal niet geholpen. Dus ben ik heel wat problemen rijker en geld lichter, voor niets... Er zijn vast besmettingen mee voorkomen hoor, in z’n algemeen. Maarja die werden dubbel en dwars ingehaald, overal waar het zo idioot druk was...

En Lachebekkie zou 4 januari voor het eerst naar school gaan, maar dat wordt dus uitgesteld. Ze komt er wel overheen, maar raar is het wel, ze begrijpt weinig van het hele Corona verhaal...

Hopelijk heeft iedereen in zeer kleine kring toch een fijne kerst (ik werk volgende week door, met kerst, zes dagen op rij)
Do more of what makes you happy
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Kerst, ik heb net deze week twee online kerstfeestjes van mijn werkgevers achter de rug. Ik werk nog tot kerstavond, dat voelt wel een beetje als vanouds wel, daarna een weekje vrij voor een online congres.

Nu vraagt Mama-D of ik een weekend langskom met de kerst. Ik acht het risico niet heel hoog, mijn ouders hebben ook verder geen contact met anderen. En ik wordt gechauffeurd door Papa-D, want ik mag uiteraard niet met de trein die kant op. Ik ben al 9 maanden in mijn eentje thuis. Op zich is het wel fijn om even elders te zijn. Maar 2-3 dagen mensen om me heen? Ik weet niet of ik daar aan toe ben.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

heb je daar niet n kamertje waar je je met je laptop of zo terug kunt trekken als het je te veel wordt? Of lekker n stuk gaan lopen als je even geen mensen om je heen wilt?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Wat phedre zegt!
**Self Rescuing Princess**
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik heb grote bewondering voor hoe jullie dealen met de nieuwe lockdown. Voor mij zelf zijn er eigenlijk sinds vorige maand voordelen bijgekomen: ik kan weer ontspannen door de stad wandelen, omdat het daar nu veel rustiger is. Veel geplande (online) vergaderingen van het werk vallen uit omdat ouders dat niet kunnen combineren met de zorg/onderwijs voor hun kinderen. Het biedt mij meer (betaalde) vrije tijd.

Waar ik wel van baal is dat ik diverse vrienden heb die zeggen: als we beiden zijn ingeënt, dan kunnen we elkaar weer ontmoeten, spelen en alles wat we voorheen deden. Tja, maar ik werk niet in de verpleging, woon niet in verzorgingstehuis, ben niet kwetsbaar, werk niet in functie waarvoor ik naar kantoor moet. Dus zal onder de laatste inentingsgroep "werkenden" vallen. Mogelijke inent periode september 2021. Tot die tijd verplicht thuis werken. (Thuis waar ik in mijn eentje ben).
Geniet van de positieve momenten.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Uitgerekend nu is het gas in mijn sodastream op. Nou ja ik heb voor volgende week passende 'alternatieve frisdrank' in de koelkast

Kerst heb ik een middenweg gekozen. 1e kerstdag heen, 2e terug, ook omdat zondag ik al wat anders om handen heb thuis. En gooi gewoon mijn Ereader en laptop in de tas.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik zou met kerst met dochter B en schoonzoon naar dochter C en partner gaan, gezellig! Dochter B durft t niet aan, dus gaan we niet. Dochter C zou dan met partner naar mij toe komen, maar inmiddels door dochter A geregeld dat zij en partner wel naar dochter C gaan en ik dus mee mag rijden. Fijn!! :) toch n gezellige kerst!! met n deel van mn kinderen. Belt net dochter A dat t niet doorgaat, zij is positief getest op corona dus gaat niet. Nu heb ik daarnet zelf maar n coronatest geregeld, omdat dochter A zaterdag nog bij mij is geweest, op zn vroegst 5 dagen na laatste contact, dus woensdagmorgen n test. Nu maar hopen dat de (negatieve?) uitslag woensdagavond of donderdagmorgen vroeg binnen is, anders mag mn gips er niet eens af donderdag. Is uitslag positief dan mag gips er niet af en worden het eenzame kerstdagen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik duim voor een negatieve uitslag Phedre.

Ik heb er wel even over nagedacht. Maar mijn ouders komen net als ik ook het huis niet uit, dus ik acht het risico wel te overzien. Maar reken maar dat ik vrijdag ochtend nog een appje van mama-D ga krijgen of ik niet toevallig verkouden ben geworden.
thaliya

Bericht door thaliya »

@phedre, de 5 dagen gaan pas in op de dag na laatste contact. In jouw geval is zondag de eerste dag en donderdag de 5e dag.

Zijn jullie in nauw contact geweest met elkaar?

Als dat niet zo is, en je doet de test voor de zekerheid, kun je dan niet beter morgen al testen? Dan heb je waarschijnlijk woensdag uitslag.

Als jullie wel in nauw contact zijn geweest met elkaar dan kun je donderdag pas testen en hoor je in quarantaine te zitten tot de uitslag er is. In dat geval kun je dus sowieso niet naar je ziekenhuisafspraak.

Wat ontzettend shit voor je!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ohhhhhhh nee phe wat rot. Ik hoop dat je dochter milde klachten heeft en dat ze snel herstelt. En dat jouw uitslag negatief is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Ze is zo'n 10 minuten binnen geweest, heeft n doos overhandigd en wat gekletst. Niet geknuffeld of wat dan ook. GGZ wilde niet eerder testen, dus woensdag is eerste optie, zolang ik zelf geen klachten heb. Dus ik wacht maar af tot morgen en dan hopen dat uitslag op tijd binnen is, en negatief is. Ik wil gewoon van dat gips af na 12 weken!!
thaliya

Bericht door thaliya »

Maar dan is er toch helemaal geen sprake van nauw contact? Dan kun je gewoon doen wat je altijd zou doen en alleen bij klachten testen. Net zoals altijd.
Als het je gerust stelt om te testen, gewoon doen natuurlijk, maar dat hoeft in jouw geval niet :).
Plaats reactie