het beweeg-topic
Re: het beweeg-topic
Jup, toen ik de eerste en tweede keer ging opbouwen heb ik ook voorzichtig aan moeten doen omdat mijn conditie sneller verbeterde dan mijn knieën aankonden. Toen ben ik ook een paar keer een paar weken uit de running geweest door blessures. Sinds ik dat al een paar keer heb opgebouwd gaat het nu makkelijker en sneller, maar zeker de eerste keer is hardlopen iets dat echt niet helemaal vanzelf gaat.
Soms helpt wat magnesium innemen ook tegen teveel spierspanning en/of krampen in de onderbenen.
- skaoot
Maar er is dus nog hoop! Yay! En jij bent er in ieder geval nog mee bezig. Luiheid heeft momenteel even gewonnen. Muh. Herfstweer helpt ook niet. Want denk dat ik in mn gewone lange sportbroek bevroren benen ga krijgen, dus moet ik eerst weer op winterproofe sportkledingjacht en gedoeeee
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- kitten
Ik probeer het niet eens.Toch vind ik het raar. Iedereen kan rennen, maar uitgerekend ik heb dus blijkbaar van die jelly-benen en platvoeten.

- Daantje
- Contacteer:
Vraag een fysiotherapeut om hulp, dat doet Crownless al. Ik herinner nog mijn fysio die tijdens een behandeling een hardloper zag langs komen, het raam opengooide en hem nariep: "Kom maar even een afspraak maken, dat gaat zo helemaal fout!" ze heeft me toen uitgelegd dat veel mensen slechte loopgewoontes hebben waardoor gewrichten onnodig en verkeerd belast worden. Ik weet uit ervaring hoeveel pijn dat kan doen (hallo groeispurt), en je kan je daar voor behoeden.tessie schreef:Balen Crownless. Maar je faalt echt niet hoor. Er zijn echt heel veel mensen die ergens last van krijgen met hardlopen. Sommigen al heel snel, anderen pas na een jaar of jaren. Kan je nu eenmaal niks aan doen. Behalve proberen te zorgen dat dat weer goed komt, zodat je weer door kan gaan met rennen. En dat ben jij nu aan t doen. Super goed dus.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Daantje
- Contacteer:
Even hardop denken:
In het voorjaar, ergens april, is er hier een Spieren-voor-Spieren sponsorloop/geldinzamelingiets. Collega vroeg of ik ook mee wilde lopen. Dan vijf of tien kilometer. Nou ben ik niet getraind, mijn conditie is matig en volgens mij ook wel achteruit gegaan sinds ik medicatie gebruik. Gewoon de trap op naar mijn appartement (vanuit fietsenkelder drie verdiepingen omhoog) kan ik al niet meer zonder hijgen.
Ervan uitgaande dat ik ergens door gemotiveerd wordt, is het te doen om in zo'n korte tijd dermate conditie te kweken dat die afstanden haalbaar zijn? Ik ben wel voorzien al van goede schoenen, ooit gekocht toen ik samen met ex voornam om naar de sportschool te gaan. Heb ze hooguit 10x een uurtje aangehad.
In het voorjaar, ergens april, is er hier een Spieren-voor-Spieren sponsorloop/geldinzamelingiets. Collega vroeg of ik ook mee wilde lopen. Dan vijf of tien kilometer. Nou ben ik niet getraind, mijn conditie is matig en volgens mij ook wel achteruit gegaan sinds ik medicatie gebruik. Gewoon de trap op naar mijn appartement (vanuit fietsenkelder drie verdiepingen omhoog) kan ik al niet meer zonder hijgen.
Ervan uitgaande dat ik ergens door gemotiveerd wordt, is het te doen om in zo'n korte tijd dermate conditie te kweken dat die afstanden haalbaar zijn? Ik ben wel voorzien al van goede schoenen, ooit gekocht toen ik samen met ex voornam om naar de sportschool te gaan. Heb ze hooguit 10x een uurtje aangehad.
- skaoot
Met Evy's Start to Run haal je trainen tot 5km wel denk ik.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Start to run bouwt 5km op in een week of 8-10 dacht ik, dus dat zou nog prima moeten kunnen.
- tessie
- Contacteer:
Ja moet lukken! Alleen wel even erop letten dat gewone sportschoenen niet altijd ook per se voor rennen geschikt zijn.
- skaoot
Ik ben ook begonnen op mn gewone sportschoenen die ik nog had van fitness, maar toen ik renschoenen had merkte ik dat het echt een stuk fijner liep! dus wel aan te raden als je er serieus mee aan de slag wil.
ik krijg mezelf echt niet de deur uit nu het koud is
ik krijg mezelf echt niet de deur uit nu het koud is

- Crownless
Bah, mijn fysio heeft me vandaag weer helemaal afgebeuld en 'deze oefeningen moeten makkelijk gaan wil je weer kunnen gaan hardlopen, want je knie draait alle kanten op.'.
Maar een oefening ging al makkelijker, dus yay. Ik denk dat ik wel renklaar ben in februari ofzo. Moet ik wel de oefeningen blijven doen, en das lastig. Het is makkelijk te smokkelen als meneer de fysiocoach er niet bij staat die zegt dat ik het goed doe en bijna klaar ben.
Maar een oefening ging al makkelijker, dus yay. Ik denk dat ik wel renklaar ben in februari ofzo. Moet ik wel de oefeningen blijven doen, en das lastig. Het is makkelijk te smokkelen als meneer de fysiocoach er niet bij staat die zegt dat ik het goed doe en bijna klaar ben.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Daantje
- Contacteer:
De schoenen heb ik destijds gekocht bij een hardloopwinkel en zijn ook echt geschikt als loopschoen. Ik heb min of meer besloten dat ik er gewoon voor ga zit alleen nog een beetje met de motivatie, maar ik begreep dat het ook wel een beetje de bedoeling was om samen te trainen. In elk geval zo af en toe.
Wat heb ik nog nodig? Ik hoor jullie altijd over Evy en start to run. Ik neem aan dat je dat op een mp3 speler zet en je dan instructies krijgt te horen? Is dat gewoon te downloaden? Zijn er andere belangrijke dingen die ik moet weten?
Wat heb ik nog nodig? Ik hoor jullie altijd over Evy en start to run. Ik neem aan dat je dat op een mp3 speler zet en je dan instructies krijgt te horen? Is dat gewoon te downloaden? Zijn er andere belangrijke dingen die ik moet weten?
- Crownless
Start to run is gewoon te downloaden, en als je wilt kan ik het wel in een wetransfer zetten voor je (heb ik wel je emailadres nodig). Je hebt goeie schoenen, dat scheelt al
bij start to run, begin rustig te rennen. Als je al meteen voor de volle 100% rent, hou je het niet vol. Gewoon op een lekker tempo.
Verder, wanneer het zeer doet aan de voorkant van je scheenbeen: niet goed! Dat is wat ik had. Als je begint en het gewoon zonder problemen lukt, goed zo. Heb je het idee dat het niet zo soepel gaat, pijn die anders voelt dan 'gewoon spierpijn', maak dan een afspraak met een fysiotherapeut.
En wat mij altijd helpt is: rennen is niet charmant. Die lachende deernes in die nike-reclames? No way. Maar dat is niet erg. Sporten doe je ook niet omdat je er dan zo fantastisch uitziet, je doet het omdat je erdoor fantastisch gaat uitzien in de tijd tussen het sporten in.
Oh, en ik weet niet hoe groot je borsten al zijn, maar een (sport)bh is wel prettig. Bouncing boobies zijn een prima lokmiddel voor de Heerschers en de Natya's in de wereld, maar het voelt niet zo lekker na de eerste vijf bouncies.

Verder, wanneer het zeer doet aan de voorkant van je scheenbeen: niet goed! Dat is wat ik had. Als je begint en het gewoon zonder problemen lukt, goed zo. Heb je het idee dat het niet zo soepel gaat, pijn die anders voelt dan 'gewoon spierpijn', maak dan een afspraak met een fysiotherapeut.
En wat mij altijd helpt is: rennen is niet charmant. Die lachende deernes in die nike-reclames? No way. Maar dat is niet erg. Sporten doe je ook niet omdat je er dan zo fantastisch uitziet, je doet het omdat je erdoor fantastisch gaat uitzien in de tijd tussen het sporten in.
Oh, en ik weet niet hoe groot je borsten al zijn, maar een (sport)bh is wel prettig. Bouncing boobies zijn een prima lokmiddel voor de Heerschers en de Natya's in de wereld, maar het voelt niet zo lekker na de eerste vijf bouncies.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
http://rennenmetevy.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;