Je hoeft je gewicht niet te vermelden brabbel. Er zijn er meer die alleen het verschil melden. En zelfs dat is niet verplicht, je mag ook gewoon alleen zeggen of je tevreden bent met hoe het gaat of wat er goed liep of wat er moeilijk is enz enz. Voor mezelf weet ik dat de stok achter de deur van elke week "rapporteren" me helpt.
Ik geef alleen op woensdag wel mijn maandagstanden door
Ik wil niet tussendoor op de weegschaal staan (en mijn weegschaal wijkt toch af hihi)
Ik ga vandaag beginnen. Geen drastisch dieet, maar gewoon een beetje opletten dat ik niet te veel slechte dingen binnen krijg, vooral minder snacken en gezonder snacken dus. Ik weeg nu 71.7 kg.
puppie schreef:Ik geef alleen op woensdag wel mijn maandagstanden door
Heb ik ook overwogen, maar ik ga maar eens in de twee weken wegen, dus de andere week zit ik een beetje in dubio.
De week dat ik bij WW weeg, slaap ik daarna meestal bij jongetje en de week dat ik niet bij WW weeg kan ik thuis wel op de weegschaal gaan staan, maar dat wijkt natuurlijk af van de WW weegschaal... Naja, dan nemen we mijn thuis-gewogen-gewichten maar met een korreltje zout.
kheb geen weegschaal :icon_sad: ,maar probeer iig hier al minder/kleiner te snaaien..gezondere voeding ..vaste tijden te eten en meer fruit.
ow en meer beweging..moet nu alles op de fiets doen aangezien Vriendlief de auto steeds mee heeft hihih
Echt mee doen kan ik dus niet ..maar lees wel mee en gebruik ook tips hier vandaan
Ik durf op zich wel te zeggen wat ik weeg en wat ik eet, al ben ik wel bang voor kritiek. Ik geef nl. best toe dat mijn voedingspatroon niet super is, en ik verwacht dus niet dat ik keihard afval (niet kunnen bewegen helpt niet) maar ik hoop dat dit toch als stok kan werken zodat ik het in ieder geval probeer. Allemaal niet gemeen worden dus alsjeblieft! Ik weet wel dat ik geen suiker in m'n thee zou moeten doen of geen cola zou moeten drinken, maar ik werk eraan. Echt. En ik voel me al schuldig genoeg als ik wat lekkers neem omdat ik iedereens ogen in m'n rug voel prikken omdat ik dat durf te eten terwijl ik al zo'n dik varken ben. Maar nou ja, positivisme! Het kan alleen maar beter worden, right?
Ik weeg nu 107-109 kg, streefgewicht is voorlopig 90 kg. Maar da's niet iets wat ik volgende maand bereikt wil hebben of zo. Het zou mooi zijn als ik tegen het einde van het jaar stabiel tussen de 103 en 105 zit, dan ben ik al heel gelukkig.
Ik heb me gisteren gewogen, toen was 't 110,0 (shame, shame, dus ik houd vol dat 't 109,9 was).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik vind voor jou "tegen het einde van het jaar stabiel tussen de 103 en 105" een heel realistisch en mooi doel!
Wat mij helpt, waar jij misschien ook wat aan hebt, is mezelf binnen grenzen dingen toe staan. Bij WW is dat geregeld met punten: als ik zin heb ik chocola en ik heb genoeg punten op een dag, dan *mag* ik die chocola. Ik ga niet over mijn punten heen, dus ik hoef me niet schuldig te voelen. En dat maakt het zoveel makkelijker om 3 stukjes te eten ipv de hele reep, want met 3 stukjes heb ik chocola *en* nog steeds een goed gevoel over mezelf!
Schuldgevoel is namelijk kut contraproductief. Ik stel ook prioriteiten. Van WW zou ik elke dag een half uur moeten bewegen en 6-8 glazen water drinken en 5 stuks groente/fruit moeten eten. Die zaken ga ik niet halen, dat weet ik nu al. Maar voor mij is 1 glas water al een overwinning, dus maak ik dat mijn doel. Jij moet voor jezelf niet als doel stellen dat je geen suiker in je thee doet en geen cola drinkt, maar dat je een klontje minder in je thee doet en max 2 glazen cola drinkt ofzo. Of net als ik: 1 glas water op een dag. Zo doe je het al beter dan je nu doet EN je hoeft je niet schuldig te voelen over de thee/cola die je wel drinkt, want die zijn gewoon onderdeel van jouw plan! En daar mag je dan van genieten! Yay jij!!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ook als je groene thee neemt?
Wat ik nog weleens doe als ik zin in zoet heb (wat met mijn dieet nog best lastig is omdat ik ook rot op zoetstoffen reageer) is sterremix thee flink laten trekken. Is gezoet met zoethout. Ik durf er geen eed op te zweren, maar volgens mij zitten daar maar weinig calorieen in en het is mierzoet.
Ik weet het!! I hear ya! Ik lust geen water en das echt een ramp hoor. Ik zit met hetzelfde als jij: koffie en thee lust alleen met suiker en melk. Ik drink nu veel ranja die ik steeds wateriger probeer te maken, maar net als jij: als ik mezelf dwing alleen water of te waterige ranja of light te drinken, ga ik vocht tekort krijgen. Dat moet ik dus gewoon niet doen. Light vind ik echt smerig, maar dat ga ik nu toch ook maar deels doen. Wil je eens mijn Stevia proeven? Dat vind ik een lekkere zoet-vervanger voor koffie en thee, lekkerder dan aspartaam!
Ik dronk voorheen altijd koffie met 2 suikerklontjes, maar heel langzaam ben ik gaan wennen aan 1 klontje. Nu vind ik met 2 te zoet. Ook een tijdje halve klontjes gedaan, maar dat is zo'n gedoe.
Zoetjes vind ik zelf echt vies, en zonder lukt nog niet helemaal... Bah.
Dan nog liever gewoon water hoor! Overdag op school tik ik toch snel zo'n 1 á 2 liter water weg, met van die halve liter flesjes op het bureau. Maar thuis drink ik dan vrijwel nooit water. Altijd cola. Jup, sugarbomb.