asti schreef:phedre schreef:Melodia schreef:ik heb 4 kinderen en sorry maar ik vind het wel degelijk noodzakelijk om altijd te benoemen dat kinderen een absolute grens zijn en nee niet alle grenzen zijn te verleggen en ja helaas zijn er mensen ziek genoeg in hun hoofd om het niet met ons eens te zijn....
oh.. dus jouw reden om het wel te vermelden is dat jij vier kinderen hebt?
ok.. ik heb drie kinderen (en aantal reservekindjes).. ik vermeld het niet, dus bij mij hoort spelen met kinderen er wel bij?
Ik vraag me ineens af of jullie ook niet langs elkaar heen praten. Ik kan me namelijk best voorstellen dat in situaties van bijvoorbeeld 'total power exchange' dat 'total' tòch de kinderen uitsluit. Dus de D mag best zeggen welke sokken je aanmoet en of je je neus mag snuiten, maar niet wat je wanneer met je koters onderneemt of hoe laat ze gaan slapen. In dat geval kan ik me eigenlijk dan weer wel voorstellen dat je er expliciet bij zet dat je je kinderen erbuiten wil houden. Net als bijvoorbeeld je werk. Misschien dat jij't meer zo bedoelt Melodia, terwijl jij phedre, misschien meer denkt in termen van directe betrekking erbij, dus als in toekijken of meedoen (*cringe*)? Want ik neem aan dat iedereen, inclusief Melodia, er vanuitgaat dat dat echt ALTIJD een hele harde grens is?
Als ik met Mr een tpe zou hebben dan valt daar voor mij alles onder. Dus ja. als hij vindt dat ik mijn kinders veel te laat naar bed doe, dan zegt hij daar wat van (hier gebeurt het eigenlijk andersom, mijn kids zijn volwassen, de zijne klein), maar dat zijn voor mij de 'normale relatiedingen' die in elke relatie voorkomen, die vallen voor mij, ondanks dat ze binnen tpe vallen, buiten de bdsm. Voor mij is het onmogelijk een (tpe-) relatie te hebben met iemand, zoals ik die met Mr heb, waarin we zoveel samen zijn met de kinderen, zonder dat de kids iets meekrijgen van die relatie.
Natuurlijk merken zijn en mijn kinders op dat ik veel doe in huis, dat ik altijd de koffie zet, dat ik (bijna) altijd het eten kook, en meer van dat soort dingen. Toen er nog meer 'aktie' zat in onze d/s was er ook gerust wel eens een corrigerende blik, een waarschuwende 'phe!!'. Als je dat bedoelt met kids buiten de bdsm houden, houd ik ze er idd niet buiten.
Ik bedoel met kinders betrekken in de bdsm idd het straffen, spelen, scenen en dat soort dingen waar kinders bij zijn of zelfs aktief meedoen.