Kinderen als grens?

Gesloten
kitten

Re: Kinderen als grens?

Bericht door kitten »

Zarath schreef:Wedervraag: *waarom* had jij destijds het gevoel dat je sex met kinderen uit moest sluiten? Omdat iedereen dat deed?
Of omdat je werkelijk dacht dat sex met kinderen onderdeel van BDSM was? En in dat laatste geval: waar haalde je dat idee dan vandaan?
Wordt dat ergens vanuit de BDSM-community gesuggereerd? Welke andere suggestie in die richting kun je dan aanvoeren, buiten de zich eindeloos herhalende contactads met het slotzinnetje: "natuurlijk zijn sex met kinderen en dieren harde grenzen"?
Mooi samengeat. Ik weet niet eens meer of ik het ooit genoemd heb. Ik weet wel dat ik een hele voorzichtige sublijst had, waarop zelfs borstbondage en plassex als harde grens stonden, maar kinderen staan nergens op een sublist. Hoe dan ook, de ENIGE plek die doet vermoeden dat kinderen bij BDSM zouden horen, zijn de advertenties waarin staat dat men kinderen een harde grens vindt. Dus ik denk dat je gelijk hebt, Zarath. En ik denk ook dat we gewoon van dat rare zinnetje af moeten!

Overigens: op internationale sites kom ik het helemaal niet tegen... Is het een kaaskoppending?
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Ik herken het ook wel van buitenlandse advertenties. Staat regelmatig dat alles mag behalve "kids, animals and permanent damage". Nu denk ik dat de meeste schrijvers van zulke teksten niet de meest serieuze BDSM-ers zijn, maar stel dat je op dergelijke voorwaarden een D/s met iemand aangaat. Zonder safe words. Dan zijn de kids en animals wel functioneel om aan te geven dat andere dingen die niet noodzakelijkerwijs bij BDSM hoeven horen (illegale activiteiten bijvoorbeeld) wel gedaan kunnen worden.

Op een standaard beginners-sublijst lijkt me dat seks met kinderen niets toevoegt en mogelijk zelfs afdoet aan het beeld van BDSM in het algemeen. Al denk ik dat de meeste mensen die een sublijst beginnen in te vullen al voldoende kennis van BDSM hebben om te weten dat de gemiddelde SM-er niet aan pedoseksualiteit doet. Ik zie het eerder als nutteloze informatie dan dat ik me er aan stoor.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Geela

Bericht door Geela »

Wat zegt iemand die een advertentie zet met daaronder: taboes: kinderen en dieren in feite? Iedereen doet dat, maar IK niet, IK ben zo goed en wijs dat ik dat wel uit mijn hoofd laat. Voor ánderen hoort dat erbij maar voor MIJ niet hoor!

Demente bejaarden, geestelijk onvermogenden, etc etc blijkbaar wel want IK ben zo dom die te niet te melden..

Dat er 'gekken' rondlopen wil niet zeggen dat het dan DUS standaard is. Of gaan we met een bordje rond ons nek lopen: ik wil niet verkracht worden! ik wil niet in doodgemept worden! Er zijn ook gekken die dat doen. DUS is dat standaard en normaal? En moeten we dat voorál zo laten zien, anders denken 'ze' nog dat we daar wél voor open staan?

Ik heb overigens diep medelijden met mensen die elkaar niet via een advertentie kennen. Of krijgen we ook voortaan die melding maar op chats en meetings? Hallo! Ik ben 'nick' en ik doe NIETS met kinderen of dieren!
fantashe

Bericht door fantashe »

Geela schreef:Wat zegt iemand die een advertentie zet met daaronder: taboes: kinderen en dieren in feite? Iedereen doet dat, maar IK niet, IK ben zo goed en wijs dat ik dat wel uit mijn hoofd laat. Voor ánderen hoort dat erbij maar voor MIJ niet hoor!
Sorry... maar dit vind ik toch wel een wat vreemde conclusie. Als ik aangeef dat permanent marks een harde grens zouden zijn, dan zeg ik dus dat iedere SM-er de ander littekens bezorgt?
Als ik zeg niet aan aanspreektitels te doen, dan zeg ik dus dat elke SM-er dat wel doet?

Nee... dat gaat me toch een tikkie te ver...
phedre

Bericht door phedre »

Melodia schreef:aangezien ik even later pas zag dat ik hierheen gesleurd was zal ik mezelf nog maar is herhalen...

ik heb 4 kinderen en sorry maar ik vind het wel degelijk noodzakelijk om altijd te benoemen dat kinderen een absolute grens zijn en nee niet alle grenzen zijn te verleggen en ja helaas zijn er mensen ziek genoeg in hun hoofd om het niet met ons eens te zijn....

daarom voor mijn eigen gemoedsrust blijf ik steeds herhalen dat kinderen op wat voor manier dan ook niet bij sex of bdsm of whatever betrokken horen te worden sorry als jij dat rede vind to oproepen van een nieuw topic...

voel me eerlijk gezegd nogal beledigd om de manier waarop je reageerd....

oh.. dus jouw reden om het wel te vermelden is dat jij vier kinderen hebt?
ok.. ik heb drie kinderen (en aantal reservekindjes).. ik vermeld het niet, dus bij mij hoort spelen met kinderen er wel bij?

Prima dat jij het voor je gemoedsrust wel vermeldt, ik vind het gewoon absoluut onnodig om te vermelden, omdat het voor mij iets vanzelfsprekends is, kinderen hebben niets, maar danook echt niets! binnen mijn bdsm beleving te zoeken, het komt niet eens in mijn hoofd op, dus is het voor mij idd geen grens.

En waarom voel jij je beledigd? ik had gewoon een vraag over het steeds maar weer betrekken van kinderen in de bdsm beleving, juist door het steeds te vermelden dat je het buitensluit, want zo voelt dat voor mij. Dat mag toch? daar is dit een discussieforum voor. En blijkbaar zijn er meerderen die daar wat over te vertellen hebben, zie het grote aantal reacties.
Wever

Bericht door Wever »

Euhm...phedre? Dat schrijft ze ook: om de manier waarop je reageert. En dat moet ik wel vermelden: dat doe je nogal scherp. Alsof diegenen die kinderen wel als grens vermelden de een of andere zonde begaan.

Ik betwijfel ook zeer sterk dat Melodia "steeds maar weer" vermeldt dat het een grens van haar is. Volgens mij doet ze dat alleen als het in de context past of als ernaar gevraagd wordt. Enneuh...wie had deze thread ook alweer gemaakt? :hypocrite:

Ik begrijp hoe persoonlijk dit voor je is (en mogelijk ook voor Melodia). Maar face it...als je erg stellige bewoordingen gaat gebruiken ("dit hoort niet" ten voeten uit) loop je gewoon kans om mensen tegen de haren in te strijken. Dat is alles. :)
phedre

Bericht door phedre »

voor zover ik weet (ik heb mijn postings even snel nagekeken) heb ik nergens beweerd dat het hoort, maar heb ik steeds aangegeven dat het 'voor mij' zo voelt, dat ik zo denk, en daarnaast heb ik het steeds, of in ieder geval heel regelmatig, in vragende vorm gesteld. Dus wever.. ik denk dat je misschien nog even moet lezen?

Ik ga er juist altijd vanuit dat er net zoveel meningen zijn als mensen die de sport beoefenen, en dat ik dus absoluut NIET degene ben die gaat vertellen hoe het hoort. Wel kan ik duidelijk aangeven hoe ik er over denk, maar ik doe altijd mijn best dat weer te geven als mijn mening, als wat ik denk/vind en niet als definitieve stelling.
Wever

Bericht door Wever »

Inderdaad. En zo ken ik je ook. Als een lieve, vriendelijke vrouw die iedereen in zijn/haar waarde laat. :)

Alleen...dat is toch jouw post, op de eerste bladzijde van deze thread?
phedre schreef:
Melodia schreef: en ja met sommige dingen klooi je gewoon nooit zoals met kids ofzo die regels staan als een huis
sorry hoor, maar dit hoort niet eens een regel of grens te zijn!!!
Ik vrees dat je daarin even vergeten bent te stellen dat dit enkel voor je eigen gevoel geldt. En eveneens om een vraagtekentje aan die uitroeptekens toe te voegen. ;)
phedre

Bericht door phedre »

eens!
(he.. ikke ook maar mens hoor!)

maar alle daaropvolgende wel toch?
asti

Bericht door asti »

phedre schreef:
Melodia schreef:ik heb 4 kinderen en sorry maar ik vind het wel degelijk noodzakelijk om altijd te benoemen dat kinderen een absolute grens zijn en nee niet alle grenzen zijn te verleggen en ja helaas zijn er mensen ziek genoeg in hun hoofd om het niet met ons eens te zijn....

ok.. ik heb drie kinderen (en aantal reservekindjes).. ik vermeld het niet, dus bij mij hoort spelen met kinderen er wel bij?
Ik vraag me ineens af of jullie ook niet langs elkaar heen praten. Ik kan me namelijk best voorstellen dat in situaties van bijvoorbeeld 'total power exchange' dat 'total' tòch de kinderen uitsluit. Dus de D mag best zeggen welke sokken je aanmoet en of je je neus mag snuiten, maar niet wat je wanneer met je koters onderneemt of hoe laat ze gaan slapen. In dat geval kan ik me eigenlijk dan weer wel voorstellen dat je er expliciet bij zet dat je je kinderen erbuiten wil houden. Net als bijvoorbeeld je werk. Misschien dat jij't meer zo bedoelt Melodia, terwijl jij phedre, misschien meer denkt in termen van directe betrekking erbij, dus als in toekijken of meedoen (*cringe*)? Want ik neem aan dat iedereen, inclusief Melodia, er vanuitgaat dat dat echt ALTIJD een hele harde grens is?
phedre

Bericht door phedre »

asti schreef:
phedre schreef:
Melodia schreef:ik heb 4 kinderen en sorry maar ik vind het wel degelijk noodzakelijk om altijd te benoemen dat kinderen een absolute grens zijn en nee niet alle grenzen zijn te verleggen en ja helaas zijn er mensen ziek genoeg in hun hoofd om het niet met ons eens te zijn....

Ik vraag me ineens af of jullie ook niet langs elkaar heen praten. Ik kan me namelijk best voorstellen dat in situaties van bijvoorbeeld 'total power exchange' dat 'total' tòch de kinderen uitsluit. Dus de D mag best zeggen welke sokken je aanmoet en of je je neus mag snuiten, maar niet wat je wanneer met je koters onderneemt of hoe laat ze gaan slapen. In dat geval kan ik me eigenlijk dan weer wel voorstellen dat je er expliciet bij zet dat je je kinderen erbuiten wil houden. Net als bijvoorbeeld je werk. Misschien dat jij't meer zo bedoelt Melodia, terwijl jij phedre, misschien meer denkt in termen van directe betrekking erbij, dus als in toekijken of meedoen (*cringe*)? Want ik neem aan dat iedereen, inclusief Melodia, er vanuitgaat dat dat echt ALTIJD een hele harde grens is?
Als ik met Mr een tpe zou hebben dan valt daar voor mij alles onder. Dus ja. als hij vindt dat ik mijn kinders veel te laat naar bed doe, dan zegt hij daar wat van (hier gebeurt het eigenlijk andersom, mijn kids zijn volwassen, de zijne klein), maar dat zijn voor mij de 'normale relatiedingen' die in elke relatie voorkomen, die vallen voor mij, ondanks dat ze binnen tpe vallen, buiten de bdsm. Voor mij is het onmogelijk een (tpe-) relatie te hebben met iemand, zoals ik die met Mr heb, waarin we zoveel samen zijn met de kinderen, zonder dat de kids iets meekrijgen van die relatie.

Natuurlijk merken zijn en mijn kinders op dat ik veel doe in huis, dat ik altijd de koffie zet, dat ik (bijna) altijd het eten kook, en meer van dat soort dingen. Toen er nog meer 'aktie' zat in onze d/s was er ook gerust wel eens een corrigerende blik, een waarschuwende 'phe!!'. Als je dat bedoelt met kids buiten de bdsm houden, houd ik ze er idd niet buiten.

Ik bedoel met kinders betrekken in de bdsm idd het straffen, spelen, scenen en dat soort dingen waar kinders bij zijn of zelfs aktief meedoen.
asti

Bericht door asti »

phedre schreef:Ik bedoel met kinders betrekken in de bdsm idd het straffen, spelen, scenen en dat soort dingen waar kinders bij zijn of zelfs aktief meedoen.
ja precies.. maar.. het zinnetje wat ik hierboven quote.. er zullen toch geen mensen zijn die dat wel doen? :x

Wat jij beschrijft is gewoon dat jullie kinderen meekrijgen in wat voor verhouding jullie tot elkaar staan en dat is opzich niet anders dan weten wie welke taken in huis heeft. Ik ben zelf opgegroeid in een heel traditioneel gezin, huismoeder en kostverdiener, waarbij de één dus altijd kookt en wast enzo en de ander om half zes aan tafel schuift en zelf nog geen blik knakworsten kan opwarmen. Ik noem dat traditioneel, maar het zou net zo goed hartstikke D/s kunnen zijn natuurlijk.
phedre

Bericht door phedre »

asti schreef:ja precies.. maar.. het zinnetje wat ik hierboven quote.. er zullen toch geen mensen zijn die dat wel doen?
is dat niet juist waar heel deze topic om gaat, en waarom ik het dus onnodig vind om bij mijn don'ts te zetten? :)
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

@ asti: ik ben ervan overtuigd dat voor alles wat je kan bedenken, het wel eens gebeurd is. Ook actief kinderen erbij betrekken. Er gebeuren elke dag rare dingen, gewoon nieuws kijken 8-)

edit voor phedre: maar dat betekent inderdaad niet dat het daarom "erbij hoort". Ik zet het ook niet in advertenties ofzo (als ik al advertenties zou plaatsen).
asti

Bericht door asti »

Gilraen^ schreef:@ asti: ik ben ervan overtuigd dat voor alles wat je kan bedenken, het wel eens gebeurd is. Ook actief kinderen erbij betrekken. Er gebeuren elke dag rare dingen, gewoon nieuws kijken 8-)
Ja dat snap ik.. maar dat zie ik als hetzelfde dat mensen die katten houden er ook wel eens 70 in een appartementje houden. Tuurlijk zijn er excessen, maar wanneer het zo veelvuldig genoemd wordt zoals dus blijkbaar in BDSM contactadvertenties, dan ga ik er toch een beetje vanuit dat men niet dat bedoelt, maar meer het andere?

Don't think I'm making a lot of sense right now.. naja nevermind :clown:
Gesloten