Post hier over je dier!
Re: Post hier over je dier!
Dat probleem met muggen heb ik ook, geen oplossing voor.
Dat van die fruitvliegjes is trucje met azijn in glas en daar beetje afwasmiddel bij. Binnen no time zijn ze weg. Dood op de bodem van het glas.
Dat van die fruitvliegjes is trucje met azijn in glas en daar beetje afwasmiddel bij. Binnen no time zijn ze weg. Dood op de bodem van het glas.
- juffie
- Site Admin
- Voleuse
@anne er bestaat ook omgevingsspray
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
-
Tip als je vlooienbandjes gebruikt en je moet een stukje afknippen omdat ie te groot is stop het overgebleven stukje in je stofzuigerzak. En idd omgevingsspray gebruiken. Een cocon van een vlo kan na 3jaar nog uitkomen. Als je nu de deur voor 2weken achter je dicht trekt ga je echt last hebben van een vlooienplaag als je terug komt... Warm vochtig weer heerlijk :s. Vraag ook ff in de dierenspeciaalzaak of ze iets tegen zowel de vlooien als de larven hebben. En misschien is er tegenwoordig ook wel iets wat tegen een cocon helpt vroeger was dat heel erg lastig.
- Voleuse
Stronghold heeft ook een omgevingswerking en is een heel goed merk, ontwormt ook meteen. Beaphar heeft omgevingsspray die goed blijkt te werken. Alles van Excil moet je ontwijken wat dat is giftige rotzooi. (Dit alles heb ik wel uit tweede had, zelf geen ervaring mee)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Yara
Beaphar is prima vind ik. Heeft ons huis al meermaals vlovrij gemaakt.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- Yara
Fijn he, die prijzen. Doet me er aan denken dat ik nieuwe druppeltjes voor de katten moet kopen, geen behoefte aan nieuwe vlooienplaag, we zijn er net vanaf.
Dance like nobody is watching
-
Ik heb ook fruitvliegjes. Veeeeeeeeel!
Bij mij mogen ze nu in een Corona-val zwemmen. Met citroen!
Dat flesje stond er nog van gisteravond. Trechtertje van papier gemaakt, klaar.
Bij mij mogen ze nu in een Corona-val zwemmen. Met citroen!

- Ravelijne
Oh ja, dat werkt ook nog voor vlooien! De oude low-tech truc van 's nachts een bord neerzetten gevuld met water-met-zeepsop en olie, met een kaarsje in het midden. Dan komen ze op het licht af, blijven plakken in de olie en zeepsop en verdrinken in het water. Nu zou je ook zo'n led-waxinelichtje kunnen gebruiken voor de veiligheid.
- eireann
- Site Admin
Driepootpoes is bang van onweer ... ze rent gelijk onder de bank!
**Self Rescuing Princess**
- cinderella
Wij hebben sinds een paar dagen uitbreiding van de familie, en een flinke: twee moederkippen met in totaal 7 kuikentjes. De dames hebben flink huisgehouden, want de kuikentjes staan voorlopig behoorlijk hoog in de pikorde: het was in het begin flink paniek en vechten, maar de oorspronkelijke kippen durven niet eens meer naar de kuikentjes te kijken!
toen doet er nu niet meer toe
Post hier over je dier!
Ah wat leuk! Wel grappig dat de kuikens zo'n aanzien krijgen :-)
- Ravelijne
Tehuis gezocht voor 2 prachtige katten! Britse kortharen, 10 en 12. Ze zoeken een nieuw tehuis, omdat hun baasje overleden is. Ze lijken een beetje op siamezen, maar de ene met een ander kleurtje en de andere met een andere tekening. Ze zijn heel mensgericht. Hartsmeltende foto op verzoek. Als je nog een betrouwbaar nieuw poezenbaasje kent, laat het me weten!