WS valt af!
- kitten
Re: WS valt af!
wat is je streefgewicht?
- Crownless
@ kitten, het gaat me niet zozeer om de kilo's, maar dat broeken die een jaar geleden gekocht zijn niet meer passen. En toen woog ik onder de 70. Veel tshirts die lang genoeg waren komen niet meer over mijn buik heen. Komt bij dat ik nog steeds niet kan vergeten dat Bryan in februari (ofzo) zei dat hij vond dat mijn buik dik begon te worden (al zijn 'ik vind je een lekker ding ten spijt. Hij zegt bijv wel dat hij mijn buik het minst aantrekkelijk vindt. Ik vind niks onaantrekkelijk aan hem
).
Kortom, gaat mij meer om centimeters dan kilo's. En sporten is wel beter voor me, goed tegen somberheid, goed voor mijn prikkelbare darm en geen uitputting halverwege de seks.
Maar kilo's zijn makkelijk meetbaar. En mensen die 'go crownless' roepen als ik ben gaan sporten werkt gewoon goed. Want ik weet wel dat sporten goed is en dat ik geen geld heb voor nieuwe broeken, maar ik vind sporten best stom en hoe erg is het nou om een week in dezelfde broek te lopen?
Dus, daarom. Dan maar luxeprobleem. Ik ga er wel happy an worden, want mijn garderobe is cool.

Kortom, gaat mij meer om centimeters dan kilo's. En sporten is wel beter voor me, goed tegen somberheid, goed voor mijn prikkelbare darm en geen uitputting halverwege de seks.
Maar kilo's zijn makkelijk meetbaar. En mensen die 'go crownless' roepen als ik ben gaan sporten werkt gewoon goed. Want ik weet wel dat sporten goed is en dat ik geen geld heb voor nieuwe broeken, maar ik vind sporten best stom en hoe erg is het nou om een week in dezelfde broek te lopen?
Dus, daarom. Dan maar luxeprobleem. Ik ga er wel happy an worden, want mijn garderobe is cool.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
mijn streefgewicht is ongeveer 63 kilo maar eerst maar eens de 65 halen.
en crownless. als je je er zo niet lekker bij voelt is het je goed recht om er iets aan te gaan doen. Ik ben ook geen zwaargewicht maar voel me gewoon niet lekker als ik wat voller ben. En sporten is ook moeilijk en dan is wat steun gewoon lekker. en een goede stok achter de deur.
Ik ben nu begonnen met zwemmen samen met iemand en ook dat scheelt samen ga je sneller dan alleen. Ik weet niet of samen gaan een optie voor je is.
en crownless. als je je er zo niet lekker bij voelt is het je goed recht om er iets aan te gaan doen. Ik ben ook geen zwaargewicht maar voel me gewoon niet lekker als ik wat voller ben. En sporten is ook moeilijk en dan is wat steun gewoon lekker. en een goede stok achter de deur.
Ik ben nu begonnen met zwemmen samen met iemand en ook dat scheelt samen ga je sneller dan alleen. Ik weet niet of samen gaan een optie voor je is.
Tot nog toe keek ik niet naar dit topic om. Gewicht interesseert me niet zo. Maar doordat ik depressief was en ik daardoor nauwelijks sportte en regelmatig naar troost-eten greep (chocola)...
Het is tijd om de balans op te maken. Ik heb er speciaal een weegschaal voor gekocht. Toen ik erop stond zag ik dat ik mijn "magische" grens heb bereikt (anders was ik hier echt niet opgedoken
). Ik had mezelf altijd voorgenomen dat ik weliswaar best stevig ben maar dat ik nooit de 80 kg zou bereiken. Die is dus bereikt. Deze dame gaat afvallen. Ook al heb ik een stofwisselingsziekte. Ik kan het dus niet hebben van crash-diëten want dat verstoort bij mij de boel alleen maar erger. Ik ga gewoon af op wat ik van een diëtiste heb geleerd. Het zit hem bij mij in de marges. Het zal niet snel gaan maar let op: mijn streefgewicht (en dat heb ik lange tijd niet gewogen): 75 kg.
En dat gewicht heb ik (mijn voornemen dus) bereikt op: 31 juni 2011.
Klaar voor de start
*PANG*
Het is tijd om de balans op te maken. Ik heb er speciaal een weegschaal voor gekocht. Toen ik erop stond zag ik dat ik mijn "magische" grens heb bereikt (anders was ik hier echt niet opgedoken

En dat gewicht heb ik (mijn voornemen dus) bereikt op: 31 juni 2011.
Klaar voor de start
*PANG*

En Crownless: "minst aantrekkelijk" is wel iets anders dan onaantrekkelijk hè? Iedereen heeft wel een minst-aantrekkelijk onderdeel, maar dat kan nog steeds een heel mooi deel zijn. En natuurlijk vind jij ook iets minder aantrekkelijk dan de rest aan hem (ik weet niet, wat hebben mannen? Van die random haren op hun schouders, dat hun benen buitenproportioneel skinny kunnen zijn, knieën (want geef nou toe, die zijn bij niemand erg aantrekkelijk), dat soort dingen..), en dat is toch helemaal niet erg?
Verder: go you, als jij wilt afvallen moet je dat gewoon doen. Jouw lijf, happyness en vooral: supermooie kleren!

- Sabrina
Aaaaaaaaaah! Ik wil lekkere dingen! Gisteren in de AH en de chocoladeletters waren in de aanbieding... En ik mocht er geeneen van Romanticide! En daar heeft ie wel gelijk in, maar toch... IK WIL CHOCOLA! Seriously, als ik volgende week woensdag niet afgevallen ben, word ik gek!
Meh, ben ik een lekker-eten-junk ofzo?
In het kader positieve puntjes: We gingen gisteren eten bij een vriendin, en die wilde pizza eten. Vond ik geen goed plan sinds ik in het WW-boekje zag hoeveel punten een pizza is, dus heb ik ze kunnen overtuigen geen pizza te eten. Uiteindelijk werd het wel een bolletje met een hamburger en wat sla, maar da's vast beter dan een pizza. In ieder geval voor mij, want zij hadden er nog kaas op en sausjes, en ik niet. Ik ga dit wel overleven! :smiley_panic:
Meh, ben ik een lekker-eten-junk ofzo?

In het kader positieve puntjes: We gingen gisteren eten bij een vriendin, en die wilde pizza eten. Vond ik geen goed plan sinds ik in het WW-boekje zag hoeveel punten een pizza is, dus heb ik ze kunnen overtuigen geen pizza te eten. Uiteindelijk werd het wel een bolletje met een hamburger en wat sla, maar da's vast beter dan een pizza. In ieder geval voor mij, want zij hadden er nog kaas op en sausjes, en ik niet. Ik ga dit wel overleven! :smiley_panic:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Goed bezig allemaal
Hier is het vooral afhankelijk van sport denk ik, als ik wil afvallen. Het eten gaat al heel goed. We hebben nou toevallig ice-tea in huis en daar drink ik 's ochtends en 's avonds een glas van. Dus dat is al feest.
Ik heb wel het gevoel dat ik eigenlijk te weinig eet, ik eet wel gezond maar je hoort vaker dat je niet afvalt als je te weinig eet. Ik zit de hele dag dus ik voel me niet snel flauw door dat weinig eten, ik weet van mezelf als ik een baan buiten de deur heb dat ik dan echt wel genoeg boterhammen nodig heb om de dag door te komen. Maar tegenwoordig eet ik 1 sneetje brood als ik opsta en 1tje rond 3u. Dan avondeten rond 6-7u wat meestal wel een grondige portie is omdat ik gek ben op warm eten. En vaak nog rond 11-12u 's avonds nog een boterham omdat we nachtbrakers zijn die tot 2-3u wakker blijven.

Hier is het vooral afhankelijk van sport denk ik, als ik wil afvallen. Het eten gaat al heel goed. We hebben nou toevallig ice-tea in huis en daar drink ik 's ochtends en 's avonds een glas van. Dus dat is al feest.
Ik heb wel het gevoel dat ik eigenlijk te weinig eet, ik eet wel gezond maar je hoort vaker dat je niet afvalt als je te weinig eet. Ik zit de hele dag dus ik voel me niet snel flauw door dat weinig eten, ik weet van mezelf als ik een baan buiten de deur heb dat ik dan echt wel genoeg boterhammen nodig heb om de dag door te komen. Maar tegenwoordig eet ik 1 sneetje brood als ik opsta en 1tje rond 3u. Dan avondeten rond 6-7u wat meestal wel een grondige portie is omdat ik gek ben op warm eten. En vaak nog rond 11-12u 's avonds nog een boterham omdat we nachtbrakers zijn die tot 2-3u wakker blijven.
- kitten
Bij weight watchers zijn ze er inderdaad wel streng op dat je je punten ook echt op maakt, want van honger kom je ook aan. Klink ik even wat minder overtuigd...? Mja, kan kloppen. Ik wil wel resultaat gaan zien, hoor. 3 onsjes terwijl ik me netjes aan de puntjes hield! Meh.
@Sabrina: goed bezig! Ik ga vanavond ook een "hamburger" maken met tartaartje en tomaat en dat soort lekkers!
@Sabrina: goed bezig! Ik ga vanavond ook een "hamburger" maken met tartaartje en tomaat en dat soort lekkers!

- puppie
Bekend gevoel hoor kitten!
Ik was de tweede week ook aangekomen, ondanks dat ik me netjes aan de punten had gehouden.
Uit frustratie heb ik 's avonds een half pak koekjes leeggegeten hihi
Volgende dag weer knallen en hops, week later 1,5 kilo eraf.
Het vrouwelijk lichaam zit maar raar in elkaar :-s
Ik was de tweede week ook aangekomen, ondanks dat ik me netjes aan de punten had gehouden.
Uit frustratie heb ik 's avonds een half pak koekjes leeggegeten hihi
Volgende dag weer knallen en hops, week later 1,5 kilo eraf.
Het vrouwelijk lichaam zit maar raar in elkaar :-s
- kitten
Ja en weegschalen ook! 

- madeleine
Ik ben niet aan het weight watcheren, maar probeer weer eens in een ritme te komen met genoeg rust, eten koken en twee keer in de week sporten. Deze week is er toch een kilotje af. Het zou gaaf zijn als ik eind volgend weekend voor het eerst sinds een jaar weer eens onder de 80 kilo kom.. (duimt)
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Je maandelijkse cyclus kan een belangrijke factor zijn. Je houdt vocht vast voordat je ongesteld wordt. Dan kan maar liefst 2 kg zijn. En die kan er ruim een week zitten. Per week wegen is dan ook niet echt betrouwbaar. Per maand wegen is dan handiger.puppie schreef:Het vrouwelijk lichaam zit maar raar in elkaar :-s
Of je moet heel graag in Excel willen werken en je wekelijkse vorderingen in curves zetten zodat je alsnog de gemiddelde afname kunt waarnemen, maar ik gok dat ik daarin een uitzondering ben...

*lol*
Dat is wel echt een boefje-ding waarschijnlijk
Ik was ook meer voorstander van maandelijks wegen, maar aangezien ik solidair wil zijn met iedereen hier doe ik nu toch wekelijks. En het nadeel is dan idd de fluctuaties die erin zitten. Dat per week is erin gekomen omdat sommigen via Weight Watchers meedoen en daar elke week op de weegschaal gaan staan. Ik houd mijzelf voor dat per week niet helemaal klopt en dat ik de schommelingen moet accepteren. Dat helpt wel iets.
Dat is wel echt een boefje-ding waarschijnlijk

Ik was ook meer voorstander van maandelijks wegen, maar aangezien ik solidair wil zijn met iedereen hier doe ik nu toch wekelijks. En het nadeel is dan idd de fluctuaties die erin zitten. Dat per week is erin gekomen omdat sommigen via Weight Watchers meedoen en daar elke week op de weegschaal gaan staan. Ik houd mijzelf voor dat per week niet helemaal klopt en dat ik de schommelingen moet accepteren. Dat helpt wel iets.
- puppie
Ik probeer het ook over een langere termijn te bekijken, maar soms is dat verdomd moeilijk....
Ik heb het online programma van ww en daar vul ik iedere week mijn gewicht in. Zolang het over het algemeen maar naar beneden gaat ben ik tevreden
Ik heb het online programma van ww en daar vul ik iedere week mijn gewicht in. Zolang het over het algemeen maar naar beneden gaat ben ik tevreden