Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
dbj

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door dbj »

Geen idee wat jij dan gevonden hebt, maar waar ik op doelde is dit:
http://blog.sanitairwinkel.nl/hoe-ontlu ... erwarming/" onclick="window.open(this.href);return false;
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja precies, zoiets heb ik ook gevonden, en dat was duidelijk genoeg omschreven dat ik het zelf wel aandurf. Ik krijg alleen met dat kleine pokke sleuteltje de ontluchtingsdingus van de radiatoren niet open :(
**Self Rescuing Princess**
pluis

Bericht door pluis »

Misschien helpt het om even met een tangetje dat sleuteltje vast te pakken? Kun je soms net even wat meer kracht uitoefenen. En zijn je radiatoren nu warm of koud? Ze even laten afkoelen kan wellicht ook helpen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Vraagje: gebruikt iemand toevallig die tabbladen die je bij het Nibud kunt bestellen voor het ordenen van je administratie? Ik vond online deze gratis printbare versie, maar vroeg me af of er op de pay versie misschien meer informatie staat of dat ze meer up to date zijn. Ze lijken me wel erg handig omdat er ook veel relevante info meteen op staat (maar vind ze tot nu toe toch altijd net iets te duur).
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Gaat het je om de tabbladen, of om de toelichtende teksten op die tabbladen?
Geniet van de positieve momenten.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

De combinatie, eigenlijk. :)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Update: ze bevallen me wel tot nu toe (de gratis printbare versie, dus). Dus als er nog andere mensen hun administratie willen reorganiseren, dit is wel een aanrader.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Bedankt en fijn dat het overzichtelijk geworden is.
Geniet van de positieve momenten.
shareen_G

Bericht door shareen_G »

In de keuken hebben wij een duo afvalbak staan. Eentje voor het gewone afval en een voor de etensresten en daar soort zaken.
Het liefst zou ik in die bak voor gft een goede stevige afvalzak doen zodat de afvalemmer zelf schoon blijft. Alleen mogen die zakjes weer niet in de groene container. En om dat zakje nu weer boven de container leeg te gooien is ook weer niet praktisch omdat er altijd wel afval achterblijft.

Hoe gaan jullie om met etensresten en zo in de keuken? Gaan die eerst in een aparte afvalbakje of direct de groene container in? Of misschien wel op een heel andere manier?
Hoe houden jullie het eventuele aparte afvalbakje schoon?
Waar een wil is, is een weg
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Ik hoef gelukkig niet te scheiden. Heb ook niet echt veel etensresten aangezien ik vaak maaltijden van mijn moeder eet (alleen maar opwarmen in magnetron).
thaliya

Bericht door thaliya »

Wij hebben een oude (kleine) ovenschaal als afvalbakje voor etensresten. Die resten gaan elke avond in een oude krant en in de speciale etensresten container buiten die eens per week geleegd wordt. De ovenschaal was ik daarna even af. Werkt prima voor ons.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
cinderella

Bericht door cinderella »

Er zijn ook speciale composteerbare vuilniszakjes, heb je die al geprobeerd?
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja, die hebben wij ook. Wij hebben overigens in de keuken een klein afvalbakje voor groen in de la en een grotere voor plastic en een grote losse wesco prullenbak.
Maar die kleine composteerbare zakjes gaan op een bepaald moment lekken en als e helemaal pech hebt, scheuren ze...

Wat wij nu doen is een normale pedaalemmerzak eerst in de bak en dan die groene daar weer in. Dan kun je ze wel apart van elkaar weggooien. En soms kan de gewone pedaalemmerzak nog een ronde langer mee.
MILF :grin_ani:
JJV

Bericht door JJV »

In Leeuwarden hadden we een mini clicootje voor composteerbaar afval. Die was iets van 40:20:20 ofzo.. maar pastte dus ook zo onder de kraan als je m leeggegooid had.

Hier in asdam wordt geen composteerbaar spul gescheiden ingezameld. Alleen papier glas en plastic apart
~\v/~
perman

Bericht door perman »

Gewoon snijafval gaan hier tijdens bereiding op een bord of in een schaal, en net als eventuele etensresten daarna gewoon in de gft bak.
Maar in warmere periodes zoals nu gaat (snij)afval van vlees in een plastic zakje in de vriezer en als het grijze bakken dag is eruit en met de grijze bak mee.
.
Plaats reactie