Vijftig tinten grijs

Boeken, blogs, websites... alles waar over BDSM te eh... lezen valt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Jezebel »

Dankje :biggrin: !
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
curious

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door curious »

gooit werk aan de kant en stort zich op de bank met deel drie! Dank je wel Dreamer :kiss:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door tessie »

Ik ben nog steeds niet verder gegaan in deel 2. Deel 1 had ik echt in 2 of 3 dagen uit, maar deel 2 wil niet echt ofzo.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Jezebel »

Ik heb ze inmiddels alle drie uit, en vond deel drie het best. Denk ik. Minder seks, meer verhaal, dat was eigenlijk wel fijn :P
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
lily

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door lily »

ik ben nu ook in deel 3 bezig en het verhaal word inderdaad steeds beter maar ik vind sowieso alledrie de delen wel goed, hoor ook al dat het in de verfilmplanning staat
artemis

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door artemis »

Ik heb nog maar 1 hoofdstuk gelezen uit eerste boek...Het leest wel lekker weg. Straks misschien maar eens verder lezen.
curious

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door curious »

ik heb ze alle drie uit. Las lekker weg en vond het lekker licht vermaak. Met zeker erg warmbloedige stukken er in :food:
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Voor de liefhebbers: volg ook 50 sheds of grey op Twitter https://mobile.twitter.com/#!/50ShedsofGrey" onclick="window.open(this.href);return false;
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
elly

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door elly »

Het is OK om te lezen, het leest enorm snel weg en er staan een paar leuke dingetjes in. Maar in deel 1 stoorde ik me ongelooflijk aan het feit dat het gewoon echt heel duidelijke een kopie van Twilight was zonder vampieren en met seks en kink. De personages, de snelheid en opbouw van het verhaal zijn echt identiek. ik was echt gewoon constant aan het denken hoe het kan dat iemand een verhaal gewoon voor 60% pikt en ook nog eens een heel slechte schrijfstijl heeft kan publiceren. De conclusie is dat het een heel goeie fanfic is en een slecht boek ;)
En serieus: 'my inner goddess' and 'my sex'. Wie zegt dat?

De twee volgende delen waren beter, ik denk dat twee mijn favoriet is. Maar er bestaan veel betere boeken die gelijkaardig zijn maar waar de schrijfster wel aandacht had voor de woorden die effectief op het blad kwamen.

Dus goed om te lezen, maar alsjeblief haal ze van de bib of leen ze van iemand. Stop er je geld niet in (dit is ongeveer het eerst dat ik zoiets zeg want normaal ben ik 200% voor het steunen van de auteur).
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door JerryM »

@elly - het was dan ook van origine een twilight fanfic
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
elly

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door elly »

Ja dat weet ik, daarom ook net. Ik vind het goed als fanfic gratis te verkrijgen op het internet. Maar dat het een gepubliceerd boek is, daar kan ik echt niet bij. Er zijn zoveel schrijvers die het veel beter doen en originele ideeën hebben en die nooit in de winkel zullen liggen met hun verhaal. Dit is pure pikkedief spelen en er een beroemdheid worden op de rug van een ander (die niet veel beter schrijven kon maar wel een origineler idee had). Dat is mijn enige probleem. Voor de rest leest het inderdaad lekker weg.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Sabrina »

Sowieso is geen enkel verhaal origineel, dus da's niet alleen hierin, en dat is ook niet noodzakelijk een negatief punt. Het is zelfs een vrij bekend literair onderwerp - alles is wel ergens gejat. Als 't als fanfic geschreven is, is 't helemaal niet gek dat er zoveel overeenkomt natuurlijk. Hindert mij niet, ik ontken het bestaan van Twilight nog steeds. :clown:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Softy52

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Softy52 »

Voor de liefhebbers een satire hierop, in zes afleveringen.
Deel 1:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Xay

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Xay »

Vanmorgen heb ik het 1e boek uitgelezen (in 't Engels). Gelukkig als e-book want ik zou er mijn geld ook niet aan uit willen geven. Een bijzonder makkelijk verhaal, als je al kan spreken van een verhaal. Want er is maar weinig aan de hand: meisje ontmoet man, ze hebben seks, ze hebben seks, ze hebben seks. O, wacht, ze gaan in een vliegtuig... en ze hebben seks. Zucht.

Dat hij van sm geniet en zij die wereld niet kent en er onzeker over is, is misschien voor een aantal mensen wel herkenbaar. Toch vind ik het apart dat dit zo'n best-seller is geworden. Het is in mijn ogen niet echt geniaal geschreven en al het gehuil en emo-gedoe vind ik... nou ja... irritant? Maar, ik moet bekennen, soms wel geile stukjes en het las wel aardig weg. "Hersenloos vermaak" is wel een goede omschrijving denk ik.

*pakt deel 2 en leest verder*
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door kitten »

En dan toch verder lezen he. :mrgreen: De reviews van deel 2 en 3 worden niet echt beter hoor. :P
Plaats reactie