Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Ravelijne

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat je het gewoon tekort mag noemen, in plaats van afkicken. Ik denk dat als ik nu single zou worden (en hee, Zarath en ik knipperlichten nog steeds elke 3 maanden, die mogelijkheid is nooit ver weg...) dat ik dan waarschijnlijk eens zou gaan kijken naar van die 'cuddle parties', of zo. Ik hoop tenminste dat ik zo dapper zou zijn. Zonder knuffels en vitamine D zou ik het echt heel zwaar krijgen. (Het was een paar weken terug weer even heel erg uit, dus even heel actueel voor me.)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ravelijne schreef:van die 'cuddle parties', of zo.
Even gegoogled, die bestaan gewoon echt. :biggrin: Of het helemaal is waar ik naar verlang weet ik niet. Ik lees her en der dat het behoorlijk gekleed aan toe gaat en ik vind juist huidcontact bij het knuffelen fijn. Maar het is in elk geval een optie.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Pluu

Bericht door Pluu »

Ik zou bijna willen zeggen, neem een baby, die willen altijd wel knuffelen.. :) Die van mij krijgt tanden en woont zowat op schoot op het moment, uurtje lenen?

Maar zonder gekheid, het is wel herkenbaar, het is een heeeele tijd (als in jaaren) geleden een aantal maanden uit geweest tussen dak en ik en wat ik het meest miste was iemand die ik altijd aan mocht raken. Vrienden kun je ook knuffelen, incidentele spelpartners ook, bij een begroeting kun je wel knuffelen... maar bij anderen dan je eigen partner(s) zijn er toch wel een soort van ongeschreven regels wanneer het wel en niet gepast is. Tijdens een gesprek met een ander ga je een gewone vriend/vriendin niet eventjes zachtjes in een arm bijten, dat is onbeleefd om op die manier je op te dringen als de persoon met een ander aan het praten is, Maar met je eigen partner kan dat wel, ook als ie dan gewoon door praat met de ander, maar je kunt altijd even aanraken, knuffelen, bijten, etc. Nouja het is moeilijk om meer voorbeelden te bedenken maar zelfs met mensen waarmee ik wel eens incidenteel speelde en waar ik best wel even om een knuffel kon vragen had ik niet het gevoel dat ik er te pas en te onpas aan kon zitten op de manier waarop je met je eigen vaste partner doet. Dat vond ik het lastigst, die plek missen waar je áltijd een knuffel kunt komen halen. Ik weet niet of een cuddle party dat nu oplost, net zo min als een betaalde massage het probleem oplost.
isara

Bericht door isara »

Het is niet perse heel veel huidcontact en het is ook niet hetzelfde als een cuddle party, maar biodanza is wel een manier om meer met je sensualiteit te doen. Naast de andere positieve effecten.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat het het voor mij ook niet zou oplossen (naast dat je ook specifiek naar een persoon verlangt), maar ik weet wel dat een betaalde massage en knuffels-van-anderen wel iets invulden in periodes dat ik geen vaste partner had. In ieder geval een soort baseline of zo. Ik hoop maar dat dat nog zo zou zijn, als het weer actueel zou zijn voor me.
thaliya

Bericht door thaliya »

Net meer geleden over biodanza, dank voor de tip, isara!

Als ik m'n zoontje niet had en kinderen op school die vaak nog ontzettend aanhankelijk zijn, zou ik ook knettergek worden. Huidhonger zuigt!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb de afgelopen weken wel knuffels gehad, zelfs van collega's. Maar ik heb geen *knuffel* gehad. Zou gewoon een cuddlebuddy moeten hebben. Net zoiets als een fuckbuddy/friendswithbenefits maar dan alleen voor de knuffels en zonder de seks.

Mijn Ok Cupid heb ik uit de mottenballen gehaald en ben ook al bezig met een advertentietekst voor op Fetlife. Qua kink heb ik nog niet veel te klagen. Maar op het vanilla-intieme vlak, loopt het spaak.
isara schreef:Het is niet perse heel veel huidcontact en het is ook niet hetzelfde als een cuddle party, maar biodanza is wel een manier om meer met je sensualiteit te doen. Naast de andere positieve effecten.
Kan je beetje in het kort uitleggen wat biodanza is, ik vind wat im online lees beetje vaag.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Wat een goede advertentie tekst op Fetlife Daantje!
Geniet van de positieve momenten.
isara

Bericht door isara »

Daantje schreef:
isara schreef:Het is niet perse heel veel huidcontact en het is ook niet hetzelfde als een cuddle party, maar biodanza is wel een manier om meer met je sensualiteit te doen. Naast de andere positieve effecten.
Kan je beetje in het kort uitleggen wat biodanza is, ik vind wat im online lees beetje vaag.
Zal het proberen, het is moeilijk om iets dat zo om de ervaring draait uit te leggen.
Biodanza is een systeem (met allerlei theorie erachter) waarbij er muziek en dans wordt gebruikt om je contact met jezelf en de ander te laten ervaren. Dat betekent dat je danst op speciaal uitgezochte muziek (vaak ritmisch, wereldmuziek, soms beetje spiritueel, maar kan ook rock en up tempo zijn). De docent geeft van tevoren aan wat het doel is van die dans, die oefening en doet het voor, maar je vult zelf in hoe je dat danst of eventueel met wie. Je voelt de muziek en leeft in de dans uit wat er in jezelf allemaal gebeurt. Het is dus niet met pasjes, het is expressief dansen. Dat kan dus alleen zijn, met twee, of met een groep. Dat kan zijn op het ritme dansen, of het soort muziek waarbij je de ander ontmoet door oogcontact of omhelzing, of in een groep, heel wild. Of met heel veel gelach door bepaalde dansen op een bepaalde manier te doen. Het gaat de hele tijd om contact maken. Met jezelf, de ander. Muziek is daar een middel voor. Omdat bij biodanza wordt geprobeerd je gevoel aan te spreken is de enige regel dat er niet wordt gepraat tijdens de les. Helemaal niet. Zo geef je jezelf de kans om ook daadwerkelijk uit je hoofd, je ratio, te komen.
Er zit altijd een opbouw in de les, van een beetje opwarmen naar actiever, en daarna weer langzaam afbouwen naar rustigere dansen. Er wordt gewerkt met vijf ervaringslijnen: creativiteit, sensualiteit, affectiviteit, transcendentie, vitaliteit. Oefeningen zijn altijd daarop gericht. Vooral veel op affectiviteit in mijn ervaring. Het bestaan van negatieve emoties wordt wel erkend, maar er wordt niet actief mee gewerkt. Vanuit het idee dat we al zo angstig en gespannen zijn van onszelf vaak, gaat het uit van de gedachte dat we allemaal heel veel potentieel in ons mee dragen en als je dat aandacht geeft, groeit het.
Ik heb er zelf heel veel aan gehad ter ondersteuning van mijn proces (ook tijdens therapie). Weer leren om te genieten, te ervaren zonder stemmetje op de achtergrond, mijn grenzen te voelen en aan te geven, huidcontact door knuffelen, alles wat ik voelde en wat er in me zat er uit te laten in de dans. Mezelf te laten zien, gek te doen, of juist verdriet te voelen als dat was wat er was.
Veel mensen vinden het ontzettend zweverig en dat lijkt het in eerste instantie ook wel (doordat je op filmpjes allerlei mensen met zo'n vage gelukzalige glimlach ziet dansen), maar dat vind ik helemaal niet zo. Het is gewoon een van de vele manieren om meer bewustzijn te krijgen, meer contact met je gevoelens en je gezonde kant. Er is overigens ook wetenschappelijk bewijs dat het cortisol (stresshormoon) verlaagt en waarschijnlijk helpt bij depressie.
Even snel googelen leverde wel deze site en dit stukje nog op, dat vond ik best duidelijk.
http://www.biodanza.nl/tips-voor-beginners/
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik ben echt pissig!
Ik had bij een webshop zwarte blinde lenzen besteld. Duurde heel lang voor ze weer op voorraad waren, dus erg naar uitgekeken. Gingen we ze vrijdag gebruiken, zijn ze gewoon doorzichtig. Alsof je door een donkere zonnebril heenkijkt.
Dus ik mailde in de nacht gelijk die webshop, met een klacht, en dat ik mijn geld terug wil. Ik had eerst nog even de productomschrijving gecheckt, om te kijken of ik zelf niet toch verkeerd gelezen had, maar er stond echt dat ze blind en ondoorzichtig waren.

Krijg ik vanmiddag een mail terug. Of ik misschien een screenshot had van waar ik dat gelezen had, want ze hadden ze zelf getest en bij de productomschrijving stond ook dat je contouren en licht en donker kon zien. Dus ik weer kijken, en idd, stond er nu een zinnetje bij.

Ik had geen screenshot, maar wist wel zeker dat dat er gisteren nog niet stond. Maar ik mailde terug dat ik dus het idee had dat dat er eerder niet bijstond, maar zelfs met deze tekst, klopte het alsnog niet, want ik kon gewoon alles zien, niet alleen contouren en licht en donker.

Hele hoop een en weer gemaild, waarbij hij steeds maar bleef zeggen dat hij ze niet terug kan nemen omdat de verpakking geopend was en ze gebruikt waren, dat stond ook in hun retourvoorwaarden. En ik steeds maar uitleggen dat het niet om een retour gaat maar om misleidende productinformatie.

Kijk ik ondertussen weer op hun site, is de producttekst wéér aangpast! Nu staat er dat je in sommige gevallen wel meer kan zien, bij lichtbronnen bijvoorbeeld.

Dus ik googlen, en via een of andere site kon ik de oude versie van de webshop nog bekijken, en vond ik de originele producttekst zoals die begin november (toen ik bestelde) was. Dus ik heb een screenshot gemaakt, en ik had al een screenshot van die andere eerdere aanpassing. Dus ik had nu 3 versies van de productomschrijving.

Dus ik weer die man gemaild, met de screenshots, en nog een wetsartikel genoemd waarin staat dat het onjuist verstrekken van informatie een misleidende handelspraktijk is. En dat ik dus nogmaals mijn geld terug vraag.

Mailt ie weer terug, met dat ze continu teksten aanpassen om het duidelijker te maken, en dat de eerste omschrijving ook al correct was (terwijl er echt staat dat de lenzen ondoorzichtig zijn, dat je blind bent als je ze draagt, en je er niet doorheen kan kijken!) en weer begint hij over de algemene voorwaarden en dat geopende/gebruikte artikelen niet geretourneerd kunnen worden, dus dat hij me niet kan helpen, en een fijne avond nog.

ARGH! :donder:

Ik vind het ZO aso en ZO oneerlijk. Ik ben echt super boos!

Oh, en natuurlijk hebben ze niet zo'n webshop keurmerk ofzo. Dus zou ook niet weten waar ik verder terecht zou kunnen met mijn klacht. Denk dat ik gewoon genaaid ben en kan fluiten naar mn geld.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Hoe heb je betaald? Paypal? Dan kun je volgens mij je geld nog terughalen.

Kut is dat he, ik heb iets vergelijkbaars gehad met een autostoel, nadat ik betaald had was hij ineens niet leverbaar... Stond eerst niet op de site, daarna wel. Stom!
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Balen tessie :( echt blinderende lenzen bestaan helaas niet :( heb er zelf ook ooit naar gezocht (via de opticien)
**Self Rescuing Princess**
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

Volgens mij kan je de consumenten bond hiervoor benaderen en soms een vakorganisatie zoals opticien (moeten ze er wel lid van zijn)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Consumentenbond doet niets met dit soort kleine dingetjes. Je kan 'm nog even wijzen op de Wet Koop op Afstand, en hem bijbrengen dat die boven zijn algemene voorwaarden staat.

Als jemen rechtsbijstandverzekering hebt kan je met hen contact opnemen. Ook al gaat het om een klein bedrag (ik denk tientjes). Daar leert die kerel misschien wel van. Beetje een eerlijk speelveld voor webwinkels, want dit soort malafide figuren komen maar al te vaak weg met deze praktijken.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Echte blinde lenzen bestaan wel. MisterB heeft ze bijvoorbeeld wel. Maar een heel stuk duurder.

Ik heb gisteren heel veel met die man gemaild, maar hij blijft volhouden. Een vriend van mij is Meester in de rechten, dus die gaat voor mij nog even een brief schrijven. Maar meer loze dreiging, want daar blijft het dan natuurlijk bij. Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering.
Ja ik kan nog wat screenshots op FB posten, van de steeds veranderende productomschrijving n.a.v. mijn mails en mensen laten delen, maar vraag me af of die man daar wakker van zal liggen. Maar het is wel een principe ding geworden voor mij nu ja... Al gaat het idd maar om 30 euro. Ik vind het gewoon zo asociaal!

Het is een grime/schmink webshop, dus neem niet aan dat ie bij een opticien oid is aangesloten. Het zijn fun-lenzen, die doen verder niks voor je ogen ofzo.

Ohh, en voortaan gebruik ik dus zeker paypal, als een webshop niet zo'n keurmerk heeft ja... :X
Plaats reactie