@ruby:
JerryM schreef:juffie moest uiteindelijk met tegenzin toegeven dat een lamp op ooghoogte midden in een babykamer misschien toch niet zo'n goed idee was, hoe mooi het ook zou staan.
Ja, dat dus...
En nu heb ik een lampensnoer in die emmerlamp gedaan. Die blauwe bollen zijn een soort kapjes om kerstversiering heen. Das ook erg geinig geworden qua effect en heel erg schemerig als die alleen aan is. (Ik stel me nachtvoedingen voor waarbij zowel mama als Jeejtje niet te wakker willen worden en erg veel behoefte hebben aan gedimd licht.)
Naast de commode hebben we dan nog dat wandlampje met iets meer licht zodat je nog iets kunt zien bij het verschonen, en verder natuurlijk de gewone, grote hanglamp.
In de boekenkast staat nog een Delfts blauw lampenvoetje klaar, hier moet ik nog een kapje op kopen om daar ook nog een klein schemerlampje in te zetten, maar we hebben aan die kant van de kamer nog geen stopcontact / stroompunt dus dat gaat sowieso nog niet meteen functioneel zijn.
@kitten: Ja, die AH tas...

. Het was toeval dat die er stond, op de grond in de kast, maar een te mooi toeval om dat niet vast te leggen natuurlijk.

. En toen maar wachten wie het als eerste zou opmerken.
@allen: Dank voor jullie lieve reacties! Zo leuk!