Hoeveel inputs heb je nodig? En alles op mini-jack of ook RCA?Daantje schreef:Shiny!Reminds me, ik moet nog steeds iets fabrieken om mijn soundsticks meerdere inputs te geven.
Vrolijk!
- Mack
Re: Vrolijk!
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Daantje
- Contacteer:
Op dit moment 2: een voor mijn Grammofon en een voor mijn Pi dat kan met gewone mini-jacks.(ik heb nog geen hifi-berry) Een derde zal fijn zijn voor toekomst/onvoorzien mocht er nog iets van een Chromecast komen. Doen we een soldeermeet 

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Mack
A) Heeft jouw grammofoon een ingebouwde RIAA voorversterker?
B) Wil je ook zo'n Sabre DAC audio-kaartje (ik ga er toch nog bestellen voor familie &zo ... )? Je Pi (2 B+)kan dienen als een soort Chromecast/internet radio dinges.n ja
En ja, soldeer-meet. Your place or mine?
B) Wil je ook zo'n Sabre DAC audio-kaartje (ik ga er toch nog bestellen voor familie &zo ... )? Je Pi (2 B+)kan dienen als een soort Chromecast/internet radio dinges.n ja
En ja, soldeer-meet. Your place or mine?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Daantje
- Contacteer:
Gramofon, zo'n spotify ding, geen vinyl player (helaas). Daar komt een standaard line-out signaal uit. https://gramofon.com/
Als je dan toch gaat bestellen en het is compatible met de Pi 3, dan graag!
Als je dan toch gaat bestellen en het is compatible met de Pi 3, dan graag!
- Mack
Ah, die kende ik nog niet.
Wil je dan ook een doosje voor de PI + Sabre? Ik ga trouwens ook nog andere materialen gebruiken, triplex, en misschien helder acrylaat.
Wil je dan ook een doosje voor de PI + Sabre? Ik ga trouwens ook nog andere materialen gebruiken, triplex, en misschien helder acrylaat.
- Daantje
- Contacteer:
Deze had ik evem gemist. Super tof! Ik kijk al uit naar je foto's en Blog!chell schreef:Ik werkte er al maar 4, ik wil echt nooit meer 5 dagen werken. Maar 3 is nóg beter!Hoewel die 4e dag alsnog dus wel een werkdag blijft, maar dan voor mezelf
Ik heb een maandje tijdelijk 4 dagen gewerkt ipv 5, dat is echt een veel betere verhouding tussen werk en privé. Die gaat op het volgende-baan-wensenlijstje een paar stappen omhoog.
- Ravelijne
Ha, weer thuis na een weekendje weg: een vriendin van Zarath vierde haar verjaardag in Hamburg zodat het zowel voor haar Deense & Nederlandse vriendenclub haalbaar zou zijn om er te zijn. Dus we hebben de auto gepakt en een airBnB geboekt om haar te helpen vieren. Was een fijn weekend in het meest schattige, Pinterest-waardige airBnBtje wat je je kunt bedenken met takken als kledingroede en zelfgeknutselde kastjes van bakstenen en plankjes triplex en gewoon elke millimeter van het superkleine studioappartementje was supercute. Zaterdag een rondvaart door de haven gemaakt en daarna een beetje door Hamburg gezworven en s'avonds gegeten in (volgens de krantenartikelen achter de ruit) het beste Indiase restaurant van Hamburg en (zelfs!) lekker gespeeld op het feestje. :inlui:
Oh, en op de terugweg ook nog gegeten bij Mack, Beestje & Rho en Beestje had speciaal voor ons rendang gekookt! Kortom, het was een heel fijn weekend.
Oh, en op de terugweg ook nog gegeten bij Mack, Beestje & Rho en Beestje had speciaal voor ons rendang gekookt! Kortom, het was een heel fijn weekend.

-
Ja, ik vind die ene dag minder echt al een enorm verschil maken. Is daar in je huidige baan geen mogelijkheid voor?Daantje schreef:
Ik heb een maandje tijdelijk 4 dagen gewerkt ipv 5, dat is echt een veel betere verhouding tussen werk en privé. Die gaat op het volgende-baan-wensenlijstje een paar stappen omhoog.
- Daantje
- Contacteer:
In theorie kan het, maar dan kan ik mijn huis niet meer betalen. (Had ik al gezegd dat ik in retail werk, op <110% minimumloon?) Voordeel ik kan er eigenlijk alleen maar op voorruit gaan in salaris en ik ben belachelijk goedkoop, 2000 bruto in de maand is voor mij zat.chell schreef:Ja, ik vind die ene dag minder echt al een enorm verschil maken. Is daar in je huidige baan geen mogelijkheid voor?Daantje schreef:
- kitten
Heb je al die jaren nooit een loonsverhoging gehad? Met al jouw kennis en ervaring is dat toch bizar weinig?
@Ravelijne: dat klinkt leuk!
@Ravelijne: dat klinkt leuk!
- Daantje
- Contacteer:
Sinds de CAO onderhandelingen stilliggen en dat is al 5 jaar, heb ik 2 jaar terug een keer 3% erbij gekregen. Maar je moet er echt zelf om bedelen, en gesprekken worden sinds oktober al voorruit geschoven. Dat ik erom moet vragen vind ik al genoeg, bedelen gaat me te ver.
Maar dit vrolijk topic: Zolang ik niet zonder werk kom te zitten kan ik er alleen maar op vooruit gaan! That's the bright side.
Maar dit vrolijk topic: Zolang ik niet zonder werk kom te zitten kan ik er alleen maar op vooruit gaan! That's the bright side.

- Ravelijne
@kitten Dat was het! 
@Daantje lijkt mij ook weinig, voor je staat van dienst. Boekentip: Women Don't Ask. Pikant citaat: "Did you know that by failing to negotiate her starting salary for her first job, a woman may sacrifice over a half a million pounds in earnings by the end of her career?" Het is absoluut normaal dat je geen loonsverhoging krijgt als je er niet om vraagt, dat is overal zo. Over de jaren heen kan je dat veel geld kosten, staat in dat boek nagerekend, samen met manieren om het jezelf makkelijker te maken wel te vragen. (Ik zou meermaals aankaarten trouwens niet zien als bedelen, maar als stevig onderhandelen. En voor jezelf opkomen is goed!)

@Daantje lijkt mij ook weinig, voor je staat van dienst. Boekentip: Women Don't Ask. Pikant citaat: "Did you know that by failing to negotiate her starting salary for her first job, a woman may sacrifice over a half a million pounds in earnings by the end of her career?" Het is absoluut normaal dat je geen loonsverhoging krijgt als je er niet om vraagt, dat is overal zo. Over de jaren heen kan je dat veel geld kosten, staat in dat boek nagerekend, samen met manieren om het jezelf makkelijker te maken wel te vragen. (Ik zou meermaals aankaarten trouwens niet zien als bedelen, maar als stevig onderhandelen. En voor jezelf opkomen is goed!)
- kitten
Ravelijne vond mijn woorden!!
- Ravelijne
Great minds think alike. 

- tessie
- Contacteer:
In mijn ervaring werkt dat in de detailhandel echt wel een heel stuk lastiger dan gewoon ergens op een kantoor. Het betaalt gewoon heel slecht. En opslag krijgen is echt enorm moeilijk. Niet gewoon een kwestie van een paar keer vragen en dat het dan ineens wel gebeurt ofzo.