Vrolijk!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
chell

Re: Vrolijk!

Bericht door chell »

De slowcooker gaat sowieso weg, want ik heb geen plek voor allebei. Als ik toch nog wil slowcooken, kan dat ook gewoon in de Creuset op het fornuis. Of in de Instant Pot op zijn slowcookstand met wat tweaken (ik heb me ingelezen en weet dat de IP wat anders verwarmd e.d.).

Ik vind m'n slowcooker nog steeds een geweldig ding, maar ik heb vooral ontdekt dat ik gewoon geen type ben die enorm goed is in meal prepping. Ik sta niet 's avonds, als ik al gekookt heb, nog eens te snijden/voorbereiden voor de dag erna, laat staan dat ik zoiets 's morgens doe voor ik ga werken. En dus gebruikte ik de slowcooker vooral als ik gewoon thuis was...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oh, vertel! Wat is het verschil en wat moet je doen om te tweaken? Ik heb nooit veel de slowcooker gebruikt (ik had er ook geen) tot ik de instant pot had. Ik gebruik de slowcooker stand alleen om uien te carameliseren (2 kilo en dan in porties invriezen). Dat vind ik wel echt ideaal, maar verder heb ik het nooit gebruikt.

Ik doe wel eens in het weekend een marathon om vooruit te koken (o.a. met de IP, wat erg fijn is) of ik kook gewoon dubbel en vries de helft of 2/3 in. Maar idd voor werk of 's avonds nog een keer doe ik ook niet. Ik weet wel dat sommige mensen tijdens hun eerste kookronde 2 gerechten maken: gewoon alle groente tegelijk snijden en dan gaat de groente voor gerecht 2 in de slowcooker of koelkast. Heb je maar 1 keer afwas van je snijplank en messen en zo. Maar daar heb ik zelf ook geen fut voor 's avonds.

Wat ik wel nog eens 's avonds wil doen is bouillon trekken. Vlees (kip of soepbotten) en een (ongeschilde) ui doorsnijden en idem met wat knoflook en een handje groente (wortel, prei, selderij, whatever), deksel erop en aan. In de IP is het in 2 uur klaar, maar het kan rustig op warmhoudstand blijven staan tot de volgende dag. (En als ik 's ochtends geen tijd heb, zet ik hem gewoon nog een keer aan en dan haal ik het er 's avonds uit).

Wat ik voor groente voor de bouillon vaak doe is de restjes van bleekselderij, wortel 'tops & tails' en de schillen (ook wel uitschillen) en venkelknol snijafval in een bakje in de vriezer doen. Dan heb ik zo gratis groente voor in de bouillon.
Pien

Bericht door Pien »

Ravelijne, wat een tip voor de bouillongroenten. Nooit aan gedacht! Thnx!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Mealprep achtige dingen krijg ik ook nooit voor elkaar. Het klinkt zo ideaal, spendeer gewoon een dag in de keuken en je bent klaar voor de hele week maar ja. Dan moet je een dag in de keuken staan :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
pluis

Bericht door pluis »

chell schreef:De slowcooker gaat sowieso weg, want ik heb geen plek voor allebei.
Hoe groot is 'ie? Als het een beetje flink formaat is wil ik 'm wel van je overnemen. Ik kan de mijne wegens het voltageverschil namelijk niet mee terugnemen, en ik ben een fervent slowcooker.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben naar een munch geweest! (En daarmee de deur uit!) Ik ben maar anderhalf gebleven, maar toch :)
**Self Rescuing Princess**
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Yay! Was het ook leuk, anne?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja, het was ook leuk. De enige bekende die op 'going' stond was er gelukkig ook, en de andere mensen waren ook gezellig. Er was chocoladefondue!

En nu zit ik op de bank met hartkloppingen :) ach ja. hoort er bij (Voor mij dan)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Oh dat klinkt goed! Fijn!
Pien

Bericht door Pien »

Wat goed, eruit! Fijn dat je het leuk gehad hebt.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

OMG, ik lag net dubbel. Een vriend geeft een feestje en vroeg of hij Zarath zijn multifunctionele schandblok-om-te-bouwen-tot-kruis mocht lenen. Dus net bij het opbouwen laat Zarath even zien dat hij op twee manieren in elkaar kan, en de jarige zegt 'ik zie zo een tell sell reclame voor me'. En onmiddellijk staan we met zijn allen in slechte Amerikaanse accenten te becommentariëren met 'Maar er is meer!' en 'it's amaaaaazing!' en 'Je gelooft het niet!'

Misschien een beetje 'you had to be there', maar volgens mij wordt dit een goed feestje. :D
leonietje

Bericht door leonietje »

Vandaag 10 jaar geleden had ik mn eerste real life bdsm ervaring! Daarna stond mn wereld op zn kop en toch is het m'n beste keus ooit geweest!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Gefeliciteerd met je jubileum :)
Pien

Bericht door Pien »

@Ravelijne, ik moet er stiekem ook om lachen!
@leonietje, gefeliciteerd ;) goede keuzes moeten gevierd worden!
isara

Bericht door isara »

Volgens mij heb ik vandaag mijn eerste echte niet op bestaande gebeurtenissen gebaseerde erotica geschreven voor Fetlife en ik vind het best een geil stuk :D
Plaats reactie