het beweeg-topic
- Daantje
- Contacteer:
Re: het beweeg-topic
Vandaag met Evy door de 4 kilometergrens gegaan! 

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- skaoot
Had ik mezelf gemotiveerd om te gaan sporten, was ik eeeven vergeten dat dat niet gaat werken met een nog halfvastzittende nek en schouders. dan morgen maar extra lang. en vrijdag weer. en zaterdag misschien ook nog. Jaja, eigenlijk rustdag, blabla, ik heb nu 5 rustdagen gehad 

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- seleena
Naar Zumba gaan terwijl je niet goed in je vel zit doet onwijze deugt! 

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
vanavond mijn nieuwe sportschoenen uitproberen tijdens het basketballen. Hopelijk doen mijn knieën daarna minder pijn als de afgelopen keren.
O en morgen training geven en ook weer trainen en als ik zondag al speelgerechtigd ben, zondag ook mee naar een wedstrijd
O en morgen training geven en ook weer trainen en als ik zondag al speelgerechtigd ben, zondag ook mee naar een wedstrijd
Way to go Daantje! Het start to run programma bevalt je dus wel? Ben je op tijd klaar voor de loop die je gaat doen?
Hoe doen jullie dat als je spierpijn hebt maar je "moet" eigenlijk wel weer sporten. Bijvoorbeeld met Evy, dan heb je 1 dag rust tussendoor. Maar de vorige keer had ik 2 dagen later nog zo'n spierpijn in mijn bovenbenen (ik had het rondje te groot gemaakt, zodat ik de les nog een keer aangezet had om thuis te komen. Dus 1,5x de les had gelopen, iets teveel van het goede) dat ik nog niet goed kon rennen. Gaan jullie dan wel gewoon? Of neem je dan nog een extra dag rust?
Hoe doen jullie dat als je spierpijn hebt maar je "moet" eigenlijk wel weer sporten. Bijvoorbeeld met Evy, dan heb je 1 dag rust tussendoor. Maar de vorige keer had ik 2 dagen later nog zo'n spierpijn in mijn bovenbenen (ik had het rondje te groot gemaakt, zodat ik de les nog een keer aangezet had om thuis te komen. Dus 1,5x de les had gelopen, iets teveel van het goede) dat ik nog niet goed kon rennen. Gaan jullie dan wel gewoon? Of neem je dan nog een extra dag rust?
Tijdens trainen komen er kleine haarscheurtjes in je spieren. Soms voel je dit niet, maar vaak voel je het wel, dat is dus spierpijn. Als de spierpijn te erg is, moet je zeker niet weer gaan sporten, maar het gewoon nog een dagje uitstellen. Je mag best ietsjes voelen, maar niet echt heftige pijn.
Zorg ook voor een goede warming-up en rek- en strekoefeningen na afloop he. Ook al ben je maar net bezig met Evy en heb je voor je gevoel maar heel weinig gedaan.
Ik ga ook weer beginnen met Evy. Even kijken of het vanavond nog lukt, als ik niet al te laat thuis ben en anders wordt het morgen.
Zorg ook voor een goede warming-up en rek- en strekoefeningen na afloop he. Ook al ben je maar net bezig met Evy en heb je voor je gevoel maar heel weinig gedaan.
Ik ga ook weer beginnen met Evy. Even kijken of het vanavond nog lukt, als ik niet al te laat thuis ben en anders wordt het morgen.
- lunaaa
In september is de vredesloop in Den Haag en ik denk aan mee doen. Twijfel alleen nog tussen een kleine stok achter de deur (5km) of 10 km.. Vijf kilometer moet ik over een week of 6 redden, als ik dan consequent door train moet ik in augustus op de 10 km zitten. Ik twijfel nog even.
Oh ja, mijn beloning voor vijf km in mei wordt het kopen van nieuwe hardloopschoenen!
Oh ja, mijn beloning voor vijf km in mei wordt het kopen van nieuwe hardloopschoenen!
- juffie
- Site Admin
Pfff, dat was een heftige funxtion vanmorgen! Toen ik met het touw stond te slaan (dat het een golfbeweging moet maken) uitriep:'ik kan niet meer!' En de instructrice kwam erbij en zei: 'Je kunt het wel! Kom op!' En ik kon het inderdaad wel, maar fucking hell, wat was het zwaar!
MILF 

Ik heb ook wel genoeg gelopen en gefietst vandaag. Eerst naar de bushalte gelopen om te realisern dat er geen bus ging (want zondag = minder bussen), toen op de fiets naar het station om Anne op te halen, in de stad geluncht en weer terug naar de bus gelopen om samen naar mijn huis te gaan.
Daarna met Anne weer naar de bus gelopen om haar weg te brengen en mijn fiets weer op te halen op het station en naar huis gefietst. Die lunch is nu wel opgeheven met al die beweging.
Daarna met Anne weer naar de bus gelopen om haar weg te brengen en mijn fiets weer op te halen op het station en naar huis gefietst. Die lunch is nu wel opgeheven met al die beweging.
- Daantje
- Contacteer:
Het hardlopen gaat hier niet zo goed. Of het lopen wel de pijn die ik er aan overhoud is gewoon minder. Ik heb de laatste paar keren veel last van mijn knieën. Waar ik de eerste keren gewoon spierpijn had. Spierpijn heb ik nauwelijks meer. Maar de pijn in mijn knieen wordt juist erger. Kan het te maken hebben met het weer? Toen het minder koud was had ik hier helemaal geen last van en ik heb al eens gehoord dat het belangrijk s om vooral je knieën goed warm te houden. Als ik ga lopen draag ik zon grijze jogginbroek. (Oldskool!
)

Heb je wel goede hardloopschoenen Daantje? Want dat is het allerbelangrijkste onderdeel van je uitrusting bij hardlopen. Schoenen en daarna voor de dames een bh. Het kan zijn dat je net iets scheef loopt of bent bijv. en dan kan de pijn in je knieën steeds erger worden. Als je goede schoenen hebt, zou je eens kunnen laten testen bij een fysio of chiropractor of je bekken bijv. iets scheef staan.
- lunaaa
Daantje, ik had in de tweede en derde week ook een beetje last van mijn knie, maar dot was niet meer dan een zeurend gevoel tijdens het hardlopen. Niet meer dan dat. Ik vraag me wel af of een joggingbroek geschikt is, zeker met deze kou. Zelf loop ik met zo'n strakke hardloopbroek. Ziet er niet uit, wel lekker warm. 
Ik ben blij!! Mijlpaal 1 is dat mijn rondje 4,5 kilometer was, tot nu toe was het altijd onder de 4. Mijlpaal 2 is dat ik 2x6 en 1x7 minuten aan één stuk heb hard gelopen en mijlpaal 3 is dat mijn wandelpauzes niet langer dan 2 minuten waren. En ik had ook nog eens best wat tegenwind op sommige stukken, wat de voldoening alleen maar groter maakt!

Ik ben blij!! Mijlpaal 1 is dat mijn rondje 4,5 kilometer was, tot nu toe was het altijd onder de 4. Mijlpaal 2 is dat ik 2x6 en 1x7 minuten aan één stuk heb hard gelopen en mijlpaal 3 is dat mijn wandelpauzes niet langer dan 2 minuten waren. En ik had ook nog eens best wat tegenwind op sommige stukken, wat de voldoening alleen maar groter maakt!

- Daantje
- Contacteer:
Een extra laagje onder de jogginbroek voelde al een stuk beter tijdens het lopen zelf. Ik heb een paar geschikte loopschoen, een goede BH is wat lopen betreft nog niet nodig. (voor andere dingen wel trouwens).
Hier ook een mijlpaal: vandaag door de vijfkilometerbarrière gegaan.
Wat de afstand betreft komt het wel goed de 21e, nu het tempo wat omhoog.
Hier ook een mijlpaal: vandaag door de vijfkilometerbarrière gegaan.

- lunaaa
Jammer dat je niet in de buurt woont, een keertje samen lopen had me best leuk geleken! Wanneer loop je die vijf km eigenlijk?
- Daantje
- Contacteer:
Zoiets zei Papa-D laatst ook al toen ik op bezoek kwam, dat ik mijn spullen mee had moeten nemen om samen te lopen.
21 April, de spieren voor spieren cityrun in Hilversum.
21 April, de spieren voor spieren cityrun in Hilversum.