Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Gaf de huisarts ook aan wat hij hoopt dat je bij tweedelijns kunt krijgen, wat je bij eerstelijns niet hebt? Da's misschien ook een goeie om mee te nemen naar de psych, dan. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

Hij zei niet zelf 'je kan beter naar tweede lijn', maar toen ik aangaf dat ik dat graag wilde/nodig denk te hebben was hij het met me eens, denk dat ik met de psycholoog de hulpvraag moet formuleren.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Heeft iemand ervaring met bijholteontsteking? Mijn keelpijn is geëvolueerd naar bijholteontsteking en duurt nu samen al ruim een week. Ik heb geen koorts maar voel me wel behoorlijk ziek. Ik wil eigenlijk even met mijn huisarts overleggen, maar die is de hele maand Juli op vakantie. :S De praktijk is niet telefonisch bereikbaar, al schijnt er wel een inloopspreekuur te zijn op bepaalde dagen. Maar a) ik ben bij Zarath (omdat ik liever hier ziek op de bank lig dan thuis alleen) dus ik zou een heel eind met de trein moeten en nog vroeg ook, en b) ik weet niet of ik wel langs hoef te komen, daarom wilde ik juist het telefonisch spreekuur bellen...

Wat denken jullie, kan ik het nog even aankijken of moet ik in de trein klimmen? Kun je nog iets doen voor bijholteontsteking anders dan stomen? Any tips?
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Ik zou gewoon even de huisartsenpost of hoe noem je dat bellen, om te vragen wie de vervanger is. En daar dan heen bellen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Had ik al gedaan. Die zei dus dat de vervanger een inloopspreekuur in de praktijk van mijn eigen huisarts zelf is. Vind het heel vaag klinken, maar het is dus niet een andere praktijk.
Cera

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Cera »

Ik heb helaas heel veel ervaring met bijholte ontstekingen. Meestal resulteerde het toch in gebruik van een antibioticakuur maar soms kon ik dit vermijden door gebruik van zoutspoelingen. Deze kun je volgens mij bij de drogist in spray-vorm kopen maar ik vind een echte spoeling veel effectiever en maak deze heel makkelijk zelf door een kopje tot de rand met water dat ongeveer op lichaamstemperatuur is te vullen, een flinke scheut zout er bij, even roeren en vervolgens lepel er uit en neus er in. Flink je neus ophalen, één neusgat per keer dus je andere neusgat afsluiten met je vinger, zolang tot je niet meer kan, je kunt pijn als gevolg van druk ervaren, en vervolgens loslaten boven bijvoorbeeld een gootsteen. Dit herhalen bij het andere neusgat en dan meerdere keren. Heel onsmakelijk maar soms zie je de pus er dan gewoon uitlopen. Heel effectief.

Veel succes en beterschap!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Dan zou ik nog een keer bellen en vragen waar je terecht kan voor een telefonisch consult. Of anders gewoon buiten kantoortijden bellen en zeggen dat je er zoveel last van hebt en nu naar een dokter wil, in de buurt.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Ik zou inderdaad buiten kantooruren de huisartsenpost bellen, die geven meestal wel telefonisch advies.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door shareen_G »

Eventueel contact opnemen met de huisarts van Zarath. Als je de situatie uitlegt zal die huisarts dat vast wel begrijpen, denk ik.
Waar een wil is, is een weg
NatyaBE

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door NatyaBE »

Ravelijne schreef:Heeft iemand ervaring met bijholteontsteking? Mijn keelpijn is geëvolueerd naar bijholteontsteking en duurt nu samen al ruim een week. Ik heb geen koorts maar voel me wel behoorlijk ziek. Ik wil eigenlijk even met mijn huisarts overleggen, maar die is de hele maand Juli op vakantie. :S De praktijk is niet telefonisch bereikbaar, al schijnt er wel een inloopspreekuur te zijn op bepaalde dagen. Maar a) ik ben bij Zarath (omdat ik liever hier ziek op de bank lig dan thuis alleen) dus ik zou een heel eind met de trein moeten en nog vroeg ook, en b) ik weet niet of ik wel langs hoef te komen, daarom wilde ik juist het telefonisch spreekuur bellen...

Wat denken jullie, kan ik het nog even aankijken of moet ik in de trein klimmen? Kun je nog iets doen voor bijholteontsteking anders dan stomen? Any tips?
Naar een huisarts gaan voor een bijholteontstekking van een week zonder koorts heeft weinig zin, is mijn ervaring. Wat je zelf kan doen naast stomen is een theelepel zout in een kom lauw kraanwater doen en dat opsnuiven (niet de hele kom, een soeplepel). Stomen zo'n 3x per dag en het opsnuiven van de zoutoplossing ook zo'n 3x per dag. Verder slikken van paracetamol.

Voor de kinderen deed ik vroeger ook nog een uie naast de hoofdkussen.

Als na 2 weken de klachten niet verminderd zijn (of als je koorts krijgt) dan naar de huisarts.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Dank voor de tips! Ik ga de zout water en vaak stomen tips proberen en als het dan niet overgaat ga ik terug bellen voor een telefonisch consult. It's a plan! :)
faery

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door faery »

Beterschap in ieder geval, Ravelijne!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

Het schijnt dat een neti pot ook verlichting geeft. Elke keer als ik erover lees denk ik 'wil ik ook proberen' maar ik zou geen winkel weten waar ze het hebben en ook geen zin om verzendkosten te betalen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Zout water helpt! Voel me vandaag al een stuk beter. Nog wel slap, denk dat ik nog een dagje veel ga slapen, maar toch al een stuk minder beroerd. :) Dank allemaal!

@Crownless Ik heb een neti pot en heb dat dus ook gedaan gisteren. Great minds think alike! :) Ik had 'm bij mijn toiletspullen gegooid, hoewel ik 'm al meer dan een jaar niet gebruikt heb. Wel handig, nu. :) Ik heb wel gekookt, afgekoeld water gebruikt, vanwege de horror verhalen over mensen die amoebes met een neti pot recht hun hersenen in hebben gegoten. :shock: Hoewel de waterkwaliteit hier waarschijnlijk wel okay is, kan het ook geen kwaad. Zeker als je al een infectie hebt. Ze hebben neti pots soms wel staan bij new age winkels en zo, maar ik heb de mijne idd online gekocht.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door JerryM »

Je kan ook een spuitje gebruiken, met dikke tuit. Moest ik gebruiken na mijn neus-operatie.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie