Als D heb ik eigenlijk totaal geen hol met veel BDSM-symboliek als kaders, regeltjes of rolpatronen. Als een subje mij een grote bek geeft, prima. Zelfs zonder argumenten en als het alleen gevoel is. Ik wil ook heel erg gelijk kunnen zijn, en niet alleen hebben.
Maar die collar zegt me wel heel veel. Ik doe ‘m niet om, ik wacht tot ze ‘m zelf omdoet. Als een zeer bewuste keuze. Mijn enige eis is dan dat ze ‘m privé draagt, als we samenzijn. Toch zie je dan dat ze ‘m ook draagt als je gaat stappen.
Die collar voelt lekker als symbool van bezit. Als je Meester er niet kan zijn, weet je toch van wie je bent. Dat kan ook prima zonder collar, maar persoonlijk merk ik wel dat subjes ook daarin dezelfde symboliek herkennen.
Wel ben ik van mening dat een “collar†elk soort van symboliek kan zijn. Ook een kettinkje die voor anderen niet geassocieerd zal worden met BDSM. Of wat dan ook. Ikzelf maak wel een keuze voor een collar.
Collar
Re: Collar
@richard, ik ben het wel met je eens,
Eigenlijk kun je het dan ook zien als een ring of ketting in een nilla relatie..Of niet? Ik zelf ben niet van het collar dragen...Het gevoel van iets om mijn nek..nee dank je, ik heb zelfs al moeite met het dragen van een koltrui olhoewel het de ene keer minder is als de andere.
Daar komt voor mij ook nog eenander heel sterk gevoel bij kijken..Let wel dit is MIJN gevoel...kritiek en commentaar geven als ik vind dat onzin mag best..Ieder zijn mening. Maar voor mijn gevoel is dat een stukje vrijheid wat me ontnomen wordt en ik ben zeer gehecht aan mijn gevoel voor vrijheid. Noem het wat men wilt...Misschien zit het tussen m'n oren...Maar voor mijn gevoel is dit belangrijk .. (ja ik weet het het is tegendraads want een gewone ketting of ring zou ik wel weer accepteren hihihi)
Eigenlijk kun je het dan ook zien als een ring of ketting in een nilla relatie..Of niet? Ik zelf ben niet van het collar dragen...Het gevoel van iets om mijn nek..nee dank je, ik heb zelfs al moeite met het dragen van een koltrui olhoewel het de ene keer minder is als de andere.
Daar komt voor mij ook nog eenander heel sterk gevoel bij kijken..Let wel dit is MIJN gevoel...kritiek en commentaar geven als ik vind dat onzin mag best..Ieder zijn mening. Maar voor mijn gevoel is dat een stukje vrijheid wat me ontnomen wordt en ik ben zeer gehecht aan mijn gevoel voor vrijheid. Noem het wat men wilt...Misschien zit het tussen m'n oren...Maar voor mijn gevoel is dit belangrijk .. (ja ik weet het het is tegendraads want een gewone ketting of ring zou ik wel weer accepteren hihihi)
Wat grappig inkie, bij mij werkt het juist andersom!
Een vanille ring of ketting zou ik als een inperking van mijn vrijheid zien, omdat het een "ik hoor bij hem ook al is hij er niet" gevoel zou geven aan hem. Maar een collar geeft voor mij een "ik ben van hem omdat ik het heb gekozen"-gevoel. En omdat ik het heb gekozen (in plaats van een vanille relatie waar ik zomaar ingerold ben, bij wijze van spreken) voelt het veel vrijer en sterker om een collar te dragen.
Ik heb trouwens een collar die ik draag tijdens spel, om zo een duidelijk begin en einde aan de spellen te geven. Maar ook een signaal dat onze D/s iets is wat voor ons allebij belangrijk is en waar we committed in zijn.

Ik heb trouwens een collar die ik draag tijdens spel, om zo een duidelijk begin en einde aan de spellen te geven. Maar ook een signaal dat onze D/s iets is wat voor ons allebij belangrijk is en waar we committed in zijn.
- Peter^
- Contacteer:
schop.
Zo'n 1150 foto's van collars (vormen) om een leuke uit te kiezen vind je op deze website.
Zo'n 1150 foto's van collars (vormen) om een leuke uit te kiezen vind je op deze website.