OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Peter^
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Peter^ »

ROVER, De ReizigersVereniging voor Openbaar Vervoer schrijft:
op treintrajecten binnen Zuid-Limburg, Twente en een deel van Friesland en Groningen is het niet mogelijk met de OV-chipkaart te reizen: andere vervoerders dan NS hebben de kaart nog niet ingevoerd.

De treinreiziger die wel in heel Nederland tracht te reizen met de OV-chipkaart komt voor een onaangename verrassing te staan: het is niet mogelijk om uit te checken op stations die door treinen van Syntus, Veolia, Arriva en Connexxion worden bediend.

M.b.t. in/uitchecken voor studenten in de bussen:
Met de invoering van de OV-chipkaart worden de busmaatschappijen door de Overheid betaald voor iedere reiziger die zij vervoeren. Ook voor iedere student die wordt vervoerd. De overheid moet alleen wel weten hoeveel reizigers/studenten de maatschappij vervoerd heeft over hoeveel kilometer. Daarvoor moeten ook (gratisreizende) studenten in- en uitchecken.

Hier in Utrecht ontvangen bij controle studenten die niet zijn ingecheckt een boete van 35 euro.
JerryM

Bericht door JerryM »

dat laatste verklaart ook het laatmaarzitten gebaar van buschauffeurs van connexxion zonder login apparaat als je je chipkaart laat zien.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

nou in bussen gaat het ook niet helemaal op hoor, lijkt me een leuke controle hier in groningen. Iedereen die in de bus zit een boete vanaf zernike. Want tja, niet ingecheckt he. Maakt niet uit of het ding er wel of niet hangt, of het wel of niet werkt etc.

Heb in andere regio's namelijk ook regelmatig gehad dat die dingen het niet deden.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Sayaatje schreef:nou in bussen gaat het ook niet helemaal op hoor, lijkt me een leuke controle hier in groningen. Iedereen die in de bus zit een boete vanaf zernike. Want tja, niet ingecheckt he. Maakt niet uit of het ding er wel of niet hangt, of het wel of niet werkt etc.

Heb in andere regio's namelijk ook regelmatig gehad dat die dingen het niet deden.
Hier in Utrecht gebeurt het regelmatig in de bus naar De Uithof. Onder studenten wordt het wel eens een razzia genoemd - niemand komt de bus meer uit voordat z'n kaart gecheckt is. Gevolg is dat je, als je pech hebt, een minuut of 5 later dan gepland arriveert op je hogeschool of universiteit, maar echt wel dat iedereen gecontroleerd is. Er worden me daar ladingen boetes uitgedeeld soms...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
oeps2

Bericht door oeps2 »

kortom
tis een zooitje

en de enige die hier aan verdienen ..
juist ..
de vervoersmaatschappijen

erg fijn :|
not !
cinderella

Bericht door cinderella »

Die controles zijn er altijd al geweest hoor. Nu met de invoering van de ov-chip stonden er in ieder geval maanden bij halte Weesperplein van de metro mensen bij het in- en uitchecken. Vóór die tijd was het vlak voor begin van de college's altijd raak daar. 20 man op het perron, en soms gaan ze ook naar binnen. 12 uur was er niemand meer te zien. Lijn 50 heb ik ze ook vaak gezien, een deel blijft dan op het perron controleren, een deel gaat mee. Zo denk ik 50 man in de weer, en het brengt het ook op he, zat boetes die ze uitdelen.
toen doet er nu niet meer toe
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Sabrina schreef: Hier in Utrecht gebeurt het regelmatig in de bus naar De Uithof. Onder studenten wordt het wel eens een razzia genoemd - niemand komt de bus meer uit voordat z'n kaart gecheckt is. Gevolg is dat je, als je pech hebt, een minuut of 5 later dan gepland arriveert op je hogeschool of universiteit, maar echt wel dat iedereen gecontroleerd is. Er worden me daar ladingen boetes uitgedeeld soms...
Da's echt niets nieuws. Toen ik nog in Den Haag woonde en studeerde kwam ik minstens eens per week een controleploeg tegen. Ofwel een mobiele die de tram of bus doorloop, en iedereen die ineens naar buitenspringt staat op te wachten door degenen met de breedste schouders. Ofwel toegangscontrole op de halte. Vooral in de trams werd er druk geschreven en daar bleven ze vaak een paar minuten voor staan.

Ik vraag me eigenlijk af waar de HTM die controleurs werft. Aan het postuur van die types te zien deden ze dat in schele indiaan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sabrina

Bericht door Sabrina »

fixertje schreef:
Sabrina schreef: Hier in Utrecht gebeurt het regelmatig in de bus naar De Uithof. Onder studenten wordt het wel eens een razzia genoemd - niemand komt de bus meer uit voordat z'n kaart gecheckt is. Gevolg is dat je, als je pech hebt, een minuut of 5 later dan gepland arriveert op je hogeschool of universiteit, maar echt wel dat iedereen gecontroleerd is. Er worden me daar ladingen boetes uitgedeeld soms...
Da's echt niets nieuws. Toen ik nog in Den Haag woonde en studeerde kwam ik minstens eens per week een controleploeg tegen. Ofwel een mobiele die de tram of bus doorloop, en iedereen die ineens naar buitenspringt staat op te wachten door degenen met de breedste schouders. Ofwel toegangscontrole op de halte. Vooral in de trams werd er druk geschreven en daar bleven ze vaak een paar minuten voor staan.

Ik vraag me eigenlijk af waar de HTM die controleurs werft. Aan het postuur van die types te zien deden ze dat in schele indiaan.
Ik zeg ook niet dat het iets nieuws is, enkel dat het gebeurt i.v.m. OV-chipkaart.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
mej.s

Bericht door mej.s »

Sta ik bij het oplaadpunt bij C1000 voor de trein staat er geen bestelling klaar. Moet ik naar de NS voor het reizen per trein te activeren :frusty: . Stelletje sadisten zijn het :twisted:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Sabrina schreef: Ik zeg ook niet dat het iets nieuws is, enkel dat het gebeurt i.v.m. OV-chipkaart.
Ook vóór de invoering van de OV-chip werden al "razzias" gehouden. Beetje dom om dat ding daar ineens de schuld van te geven. Zwartrijden is er niet moeilijker of makkelijker mee geworden.

Als je eenmaal gevonden hebt dat je een NS-chip op de NS site moet activeren. Dan is er inmiddels ook in beeld geweest in het activeringsproces dat je hem bij een NS kaartautomaat ophalen en niet bij de supermarkt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sabrina

Bericht door Sabrina »

fixertje schreef:
Sabrina schreef: Ik zeg ook niet dat het iets nieuws is, enkel dat het gebeurt i.v.m. OV-chipkaart.
Ook vóór de invoering van de OV-chip werden al "razzias" gehouden. Beetje dom om dat ding daar ineens de schuld van te geven. Zwartrijden is er niet moeilijker of makkelijker mee geworden.

Als je eenmaal gevonden hebt dat je een NS-chip op de NS site moet activeren. Dan is er inmiddels ook in beeld geweest in het activeringsproces dat je hem bij een NS kaartautomaat ophalen en niet bij de supermarkt.
*zucht* Ik zeg niet dat het gebeurt alleen maar omdat die OV-chipkaart er is, maar dat ze er nu weer zijn vanwege het moeten gebruiken van de OV-chipkaart door studenten. Ze zijn er nu specifiek omdat veel studenten niet in- en uitchecken, aldus de GVU.
mej.s

Bericht door mej.s »

Jahh, het is gelukt met opladen. Bij het station van Assen omdat ik daar langskwam. Nu nog wachten tot begin 2011 dat ik de OV-chipkaart ook kan gaan gebruiken op het Syntus-traject. De installatie van de automaten is vertraagd (net zoals alles wat te maken heeft met de trein op de lijn Arnhem - Winterswijk v.v.) en is nu een paar maanden uitgesteld hierdoor. Maar ooit, ooit kunnen kan ik zonder gedoe ook gaan treinen met de OV-chipkaart door heel Nederland.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Hier in Rotterdam houden ze ook wel eens razzia´a is de metro, maar ik vind dat juist wel fijn altijd. Het komt namelijk best vaak voor dat een of andere zwartrijder gewoon achter je aan loopt als je incheckt, en dus eigenlijk meereist op jouw kaart! Daar kan ik echt boos om worden, en dan ben ik dus ok blij als we vervolgens gecontroleerd worden.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Hoezo meerijden op jouw kaart? Hoe kan een ander inchecken op jouw kaart?
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Ze bedoelt "meelopen" Kitten, snel voor het poortje weer dicht gaat er achteraan glippen.
En op die manier dus gaan zwartrijden, niet dat jij daar als OV-shit kaart houder slechter van wordt, maar het is en blijft zwartrijden.
Plaats reactie