OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Bitemarks

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Bitemarks »

fixertje: op de bal blijven spelen, niet op de oeps!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
oeps2

Bericht door oeps2 »

ja graag want wat ik ook tik
fix wil poep it !

even on topic ...

leuk link kijken maar ! :clown:
lang leve de ov-strip kaart !

http://www.ov-stripkaart.nl/
oeps2

Bericht door oeps2 »

aan de mods .. zou fijn zijn als je fix haar post weg wil halen aangezien t totaal niet ontopic is en nogal degenererend is naar mij toe
thankx
ps haal deze post ook maar weg dan
oepz
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

oeps2 schreef:ja graag want wat ik ook tik
fix wil poep it !
oeps... fixertje speelde op de man ipv op de bal, daar zei ik wat van.
Met bovenstaande quote doe jij hetzelfde, dus ook aan jou de vraag om je op de argumenten te richten.

Ik vond de voedselbanken inhoudelijk ook wel heel ver af staan van het geld dat overblijft doordat mensen vergeten uit te checken en niet terugvorderen. Ik mag toch hopen dat iemand die geen geld heeft om z'n eigen eten te kopen wel de moeite neemt om 4 euro terug te vragen bij de OV maatschappij. Was 't verder grotendeels wel met het artikel eens. Het systeem kan veel van die 'vergeten uit te checken' foutjes best ondervangen door te letten op overstappen en retourtjes. Een lager starttarief lijkt me dan weer een enorm slecht idee. Dan checkt niemand een rit meer uit die duurder is dan twee euro.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
oeps2

Bericht door oeps2 »

@ bite
tis niet alleen in dit topic ....

en nee voedselbanken hebben dr geen reet mee te maken
alleen dat t zo frustrerend is om te zien dat de armoede groter wordt en t geld meer en meer in de zakken van de grote zakenmensen verdwijnen
en nee das niet door de ov chip
dat is allang .. maar t wordt steeds zichtbaarder

schrijnend ...
maar om mij in 1 zin te vernoemen met wilders is zoiets als fix te vernoemen met hitler .die keek ook alleen van uit zijn eigen straatje en niet verder dan zn bovenlip .
Mack

Bericht door Mack »

*Zucht*
Godwin rulez...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Guilty

Bericht door Guilty »

oeps2 schreef: moeders met gehandicapte kindjes die zo weinig geld hebben dat ze t ov niet meer kunnen betalen
en met rolstoeltjes door de regen moeten
das geen poep
das schande !
Of arme mensen het OV kunnen betalen is helemaal niet afhankelijk van de betaalmethode, maar van de prijs. En zo moeilijk is dat in- en uitchecken nou ook weer niet. De enige reden die ik kan bedenken dat het OV "duurder" is voor arme mensen, is dat zwartrijden moeilijker geworden is.

Als je iets voor arme mensen wil doen, pleit dan gewoon voor het verhogen van de bijstand, dan kunnen ze tenminste ook nog gewoon zelf bepalen waar ze het aan uitgeven.
oeps2

Bericht door oeps2 »

nee het ov is gewoon veel duurder geworden ..
op een paar tiepjes na die toevallig op een zone grens wonen en nu dus niet meer 2 zones hoeven te betalen

en ja dus de mensen die weinig geld hebben kunnen nu nog maar weinig gebruik maken van het OPENBAAR vervoer

maar buiten dat lijkt t wel of er mensen rondlopen met oogkleppen op
t gaat niet zozeer om t uit of inchecken
t gaat om t monopoly wat de ov heeft
wij moeten er maar bij inschuiven of we t leuk vinden of niet
en dat terwijl ze hebben beloofd dat t openbaar vervoer niet duurder zou worden

als ik naar mijn culturele vrijplaats ga betaalde ik eerst 4 zones dat was €4.50
nu kost mij dat bijna 8 euro per rit !
das bijna verdubbeling van de prijs
en dat was de afspraak niet !

en zwartrijden is by the way stukke makkelijker geworden !
madeleine

Bericht door madeleine »

opgelost...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik rij niet zwart .... :mrgreen:
madeleine

Bericht door madeleine »

sh*t
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik vind de ov-chipkaart eigenlijk wel heel erg handig. Ik reis lange stukken van Brabant tot Flevoland (gelukkig niet elke week) maar het scheelt me toch een euro per ritje ten opzichte van een treinkaartje en de meeste bussen zijn hier ook een stuk goedkoper geworden.

En het werkt gewoon handig als je niet vergeet in te loggen Maar dat was gewoon een stomme actie van mezelf wel kaart activeren enzo en niet inloggenen yay voor de conducteur die me toen geholpen heeft :hypocrite:
artemis

Bericht door artemis »

Het enige probleem wat ik nog heb met de OVchipkaart is dat ik nog wel is wil vergeten uit te checken op mijn eindpunt. Is geen probleem als je toch weer naar dat station gaat waar je dat bent vergeten, maar tijdje terug was dat niet zo. Kan je dus weer met de klantenservice bellen voor 10 cent per minuut en dan 10 minuten in de wacht worden gezet. Maar goed ze maken het geld wel over naar je rekening wat dan wel een paar weken duurt.
JJV

Bericht door JJV »

artemis schreef: Kan je dus weer met de klantenservice bellen voor 10 cent per minuut en dan 10 minuten in de wacht worden gezet.
ik heb 't laatst via een gvb-website gedaan .. was volgens mij gratis...
maar of ns dat ook kent weet ik niet
~\v/~
Xay

Bericht door Xay »

Voor de mensen die in Oost-Nederland wonen en veel met de bus reizen: je kan nu gratis een Dalkortingsabonnement bestellen voor op je OV-chipkaart. Hiermee krijg je na 9 uur 'smorgens 20% korting op de busreisjes.
Website OV-chipkaart schreef:Van 1 september tot 1 december 2010 kunt u de Dalkorting - waar u anders € 7,50 voor betaalt - helemaal gratis krijgen. Hiermee kunt u een jaar lang met 20% Dalkorting in de bus reizen. U betaalt slechts € 0,01 administratiekosten! De 20% Dalkorting is geldig voor de gebieden Arnhem-Nijmegen, Twente, Overijssel, Flevoland (exclusief Almere en Lelystad) en Gelderland. Dit product is geldig van 1 oktober 2010 t/m 30 september 2011.
Hierzo: *klikje*

Ow enne...
oeps2 schreef:als ik naar mijn culturele vrijplaats ga betaalde ik eerst 4 zones dat was €4.50
nu kost mij dat bijna 8 euro per rit !
Een busreis hoeft nooit meer dan 4 euro te kosten, want dan hoef je niet uit te checken. Net als dat je bij een strippenkaart nooit meer dan 20 strippen hoeft te stempelen, ook al maak je een reis van 30 strippen. Als jij een rit die 8 euro kost gaan uitchecken ben je zelf niet slim bezig... :roll:
Plaats reactie