Dvd-films

Gesloten
murron

Dvd-films

Bericht door murron »

We hebben vandaag 2 dvd'd oa gekocht maar ik ken ze niet.

Salo (of de 120 dagen van sodom)
Dit is een Italiaans gesproken film over markies de Sade
en
The night porter (klassieke schandaalfilm?)

Kent iemand deze films? Zo ja hoe vond je deze?

* ik zal van de week wel de achterkanten hier over schrijven*
Rauw Beestje

Re: Dvd-films

Bericht door Rauw Beestje »

Salo is een klassieker (zeker voor SM-ers) en gaat niet over de Sade, maar is gebaseerd op een van de verhalen die hij geschreven heeft, de regisseur (Pasolini) heeft het geheel in nazi-setting gezet. Heb een deel gezien toen het eens op tv uitgezonden werd, moet hem nog steeds eens helemaal kijken. Je schijnt er een sterke maag voor te moeten hebben.
Die andere titel zegt me niets.
Veel kijkplezier en laat nog even horen of het wat is?
Laatst gewijzigd door Rauw Beestje op 25 sep 2010, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
JJV

Bericht door JJV »

salo
dacht dat ik daar een stuk over geschreven had.. maar kan t niet vinden
(liggen nog 2 vergelijkbare films bij vanLeest/Free in dezelfde aanbiedingen bak geloof ik)

ehm
t is geen film òver deSade
t is een remake/bewerking van de 120 dagen van sodom
.. daar kwam k als boek niet doorheen
.. en heb bij de film nu datzelfde probleem

'keurige' meneren die uitgebreid en hoogdravend gaan lopen vertellen hoe neurotisch ze zijn.. (of welk hoger waardeoordeel ze zichzelf ook hebben toebedeeld... ) *yawn*

en vervolgens deze heren zien terwijl ze zich vreselijk niet kunnen beheersen
*yawn* again
de hoes belooft leuke shots.. en wie weet zit er na't stuk dat ik gezien heb nog meer..

maar vrees dat t allemaal niet aan me besteed is
~\v/~
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Eensch met JJV: De film Salo is net zo'n draak als het boek. Ik haakte tijdens de poepmaaltijd bijna af...

The Night Porter gaat over een vrouw die in een concentratiekamp gezeten heeft en daar sadistische spelletjes speelde met een van de bewakers. Na de oorlog komt ze hem tegen en ze vatten de draad weer op. Daar proberen de andere ex-kampbewakers, uit angst voor ontdekking van hun verleden, echter een stokje voor te steken. Als je niet tegen 'n beetje filmische experimenten anno 1970 bent is het nog niet eens zo'n slechte film. Het was meer het onderwerp - ex-gevangene met ex-bewaker - dat destijds nogal wat stof op deed waaien.

F.
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik vond salo eigenlijk best te pruimen. Die poepscene had inderdaad niet gehoeven, en het had een ietsje korter gemogen, maar verder best een interessante film. Vond het einde ook best heftig gefilmd.
viridus

Bericht door viridus »

Ik heb de film Salo jaren geleden gezien en het boek, waar de film op gebaseerd is, heb ik in mijn boekenkast staan. De film is inderdaad vrij traag, maar wel boeiend, vind ik. De film was zijn tijd (eind jaren 70, volgens mij) ver vooruit, het boek helemaal. Het was voor mij wel een film die ik moest kijken, laten bezinken, en pas een tijdje later kon waarderen.

Viridus
murron

Bericht door murron »

Dank jullie alvast :)
We/ik hebben de films nog niet gekeken,maar wanneer gezien zal ik hier wel neertypen hoe ik het vond.
Dat er een poopermaaltijd in voorkomt houd mij nu nog even tegen hihihi
murron

Bericht door murron »

The night porter zojuist gekeken ,maar vond er weinig aan eigenlijk. Sadistische spelletjes niks van gezien en vond het best wel een saaie film .

Salo nog niet gezien
Gesloten