Hoe om te gaan met...

cinderella

Re: Hoe om te gaan met...

Bericht door cinderella »

Ik weet niet of dit geen huisartsprobleem is. In hoeverre wordt een therapeut betaald door je verzekering? En zo ja, wordt het dan ook vergoed als je geen verwijzing hebt van de huisarts?

Ik vind het eerlijk gezegd ronduit vreemd dat je niet van huisarts kunt veranderen. Je hebt een vertrouwensrelatie met zo'n persoon. En in dit geval is die basis van vertrouwen er denk ik niet meer. Ik zou het toch wel proberen. Een uitgebreide brief/mail, waarin je de situatie en uitlegt en dat je van die medicatie af wilt. Ik weet niet of zo'n kink-aware therapeut je net zo goed kan begeleiden met het afbouwen ervan.
toen doet er nu niet meer toe
voordeur

Bericht door voordeur »

Dank jullie wel.

": Buiten de deur" was heel lang goed bespreekbaar. Ik voel me echter te "netjes" denk ik om naar een betaalde dienst te gaan, eenmalig. IK heb wel altijkd het gevoel dat ern een band moet zijn, dat er vertrouwen moet zijn en ik heb niet het idee dat ik die heb als ik een adres binnenwandel, 300,- op de toonbank knikker en vervolgens een uurtje "beandeld wordt.

Verder is er het andere grote "mannenprobleem". Probeer in nederland eens een normale SM-relatie op te bouwen met iemand die into hetzelfde is als jij, er serieus mee om kan en wil gaan en waarbij je eerst een band kunt opbouwen. Dat gaat dus never nooit nie tlukken.

Contactadvertenties, zucht, ik las net jullie forum over contactadvertentiues. 3/4 van de antwoordne heb ik allemaal al eens in meer of mindere mate gehad. Vooral die van: sms bdsm naar xxxx (1,50 p.o.b) en we zien elkaar snel..... Ik heb ooit 1x gebeld (in mijn naïviteit) en heb ook een ander nummer genomen een week later..... Nope, wat dat betreft is er ook geen echt goeie plek waar je mensen eens serieus kunt leren kennen.

Blijft over een van de clubs, ook al een keer (stiekum) gedaan maar ik moet zeggen, als je daar als onervaren "loner" de eerste keer binnenstapt is er na het tweedde drankje alle lol af en vertek je ook weer met je ziel onder je arm. Neen, dit is geen klaagzang, dit is pure realiteit. De hoop op een serieuze spelpartner vinden heb ik dus eerlijk gezegd al een beetje opgegeven.....
Laatst gewijzigd door voordeur op 03 okt 2010, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
voordeur

Bericht door voordeur »

cinderella schreef:Ik weet niet of dit geen huisartsprobleem is. In hoeverre wordt een therapeut betaald door je verzekering? En zo ja, wordt het dan ook vergoed als je geen verwijzing hebt van de huisarts?

Ik vind het eerlijk gezegd ronduit vreemd dat je niet van huisarts kunt veranderen. Je hebt een vertrouwensrelatie met zo'n persoon. En in dit geval is die basis van vertrouwen er denk ik niet meer. Ik zou het toch wel proberen. Een uitgebreide brief/mail, waarin je de situatie en uitlegt en dat je van die medicatie af wilt. Ik weet niet of zo'n kink-aware therapeut je net zo goed kan begeleiden met het afbouwen ervan.
Ik had een goeie therapeute (heb er zelfs EMDR gedaan) en voor de tilburgers onder ons, aan de van Limburg Stierum laan, maar zoals gezegd, haar groeide het compleet boven de pet..... :cry:
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Hi!

Met schrik je verhaal gelezen.. Jeetje.. aan zulke zware medicatie om iets wat diep in je zit, wat of wie je BENT te ondrukken.. Dat is wel heel erg heftig..

Zelf heb ik al 29 jaar een relatie. Altijd wist ik dat er iets ontbrak, totdat ik in aanraking kwam met BDSM. Toen viel het kwartje en na een lange struggle in mijn eentje heb ik het aan mijn man verteld. Toen ik het vertelde begon hij eerst erg te lachen en toen enorm te huilen. Hij had dezelfde gevoelens.

Ik was inmiddels een stuk verder in mijn ontdekkingstocht, en we hebben er veel over gepraat.
Het was een moeilijke tijd.
Ook samen hebben we dingen uitgeprobeerd, maar hij kon mij niet domineren. Hij is gewoon sub in hart en nieren. Daar bleek ook ons relatieprobleem te liggen. Ik wilde een vent, een kerel die me eens zei waar het op stond, iemand die het voortouw nam, iemand achter wie ik weg kon schuilen en niet altijd zelf de sterkste hoefde te zijn of in ieder geval degene die alles wel oploste.
Dat gaf al een stuk duidelijkheid, maar maakte ook dat ik van hem niet nu ineens de Dominante rol kon accepteren. Samen konden we er dus weinig mee. Ik kon hem wel domineren, maar had daar geen gevoelens bij, daar ben ik zelf te veel sub voor en vanuit die achtergrond vond ik het wel leuk om hem een plezier te doen, maar meer niet. Dat was dus niet ok voor mijn gevoel.

Daar moesten we iets mee. Inmiddels had ik een Dominant leren kennen, en in overleg hebben we besloten ieder op dat gebied onze eigen weg te gaan. Samen ging het immers niet.
Nu heb ik naast mijn huwelijk al 4 jaar dezelfde D. Mijn man is op zoek gegaan en vond ook een D. Hij had echter minder geluk. Steeds was er iets waardoor die D/s stopte buiten zijn schuld. ( 1 stopte plots met de hele BDSM, 1 werd ernstig ziek, 1 wilde niets van mijn bestaan weten en slokte hem helemaal op enz enz)
Mijn D/s bleef stabiel en hij moest steeds weer op zoek. Geen gemakkelijke tijden.

We maakten hele duidelijke afspraken hoever die D/s en mochten gaan. Ik hield me er aan. Hij niet. Dat waren moeilijke tijden, en we groeiden weer uit elkaar.
Toch is het nu weer stabiel, hij heeft weer een D die ik hopelijk wel kan vertrouwen, maar dat is toch nog een proces wat loopt.
Daar draait het om. Het hele vertrouwen in elkaar en als dat niet goed gaat heb je een enorm probleem.

Ook hier zware tijden gehad door de BDSM dus. Het is ook nogal niet iets als je dat bij jezelf ontdekt.
Ik denk dat iedereen hier zich afgevraagd heeft of hij/zij wel normaal was, zowel Dominanten als subjes.
Als je hier veel leest en gesprekken aan gaat met mensen kom je er wel achter dat iedereen zijn thuiskom verhaal heeft. De een heel jong ( bless them...) de ander jammer genoeg op oudere leeftijd. Voor mij voelt het als gemiste jaren in ieder geval en zou ik willen dat ik de klok terug kon draaien.

Medicijnen slikken om het te onderdrukken? Het roept bij mij gevoelens op van een vorm van chemische castratie... Wat vreselijk eigenlijk..

Ik begrijp uit je bericht dat je je relatie heel wilt houden en daar veel voor over hebt.
Maar wat in het beestje zit krijg je er echt niet zo maar uit. Je kan BDSMgevoelens niet zo maar uit je bestand wissen. Daar ben ik wel achter gekomen.

Ik zou je aanraden het bespreekbaar te maken, ga praten met jepartner, mensen uit het wereldje die vertrouwd zijn, b.v. mensen van de VSSM. Ook voor je partner zijn er site's over "help, mijn partner heeft BDSM gevoelens". Even googelen..
Maar praat in vredesnaam, hier kan je toch niet gelukkig van worden????

Heel veel sterkte en mijn PB staat open.
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Inmiddels is er al weer het e.e.a. gepost..
Toch nog een tip.. Via BDSM zaken heeft mijn partner toch steeds weer een D gevonden. Met een goed, eerlijk en open profiel kom je daar toch een eind mee.

Ook kun je b.v. via WS afspraken maken om met anderen naar bijeenkomsten te gaan naar b.v. de VSSM, maar ook de Saense meet kan ik je heel zeker aanraden. Kleinschalig en veel fijne mensen..
Ook zijn er hier veel "gewone" meets waar niet gelijk gespeeld wordt, maar waar je wel gelijkgestemden kunt ontmoeten en mee kunt praten.
voordeur

Bericht door voordeur »

Dank je wel linne, je eerste lange reply moet ik even laten bezinken, en al meteen had ik er een miljoen vragen over.... Komen denk ik nog wel.

Dat BDSM zaken, is dat een website?
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Vraag gerust als het wat bezonken is!

En ..http://www.bdsmzaken.nl/ linkje...
voordeur

Bericht door voordeur »

hmmm, onbewust ben ik daar dus OOK al geregistreerd......grappig. Ik dacht eerlijk gezegd dat, na het invullen van van alles en nog wat ook dat een té commeciele site was.....
Yara

Bericht door Yara »

Ik kan dit niet beter verwoorden als Marijke al heeft gedaan. Zoek echt andere een arts en therapeut. Dit kan en klopt gewoon niet! Sterkte!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Hey voordeur,
Hoezo kan je je nbiet inschrijven bij een andere arts? Als je in tilburg woont is het toch niet zo dat er maar een echtpaar-dokters is in heel de stad? Het moet gewoon kunnen, en je moet het ook gewoon doen want dit is te gek om los te lopen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Volgens mij heb je ook gewoon recht op een second opinion... Vraag dat anders eens na bij je zorgverzekeraar?
Crownless

Bericht door Crownless »

Wat Marijke zegt. Die therapeut moet terug naar school. Ook al heb ik wel vaker gezien dat therapeuten vast zitten in hun vastbeslotenheid.

Van die huisarts is onzin. Je kunt gewoon van huisarts wisselen. Bel een praktijk en zeg dat je overstapt. Je kunt altijd een second opinion krijgen. Desnoods via de zorgverzekeraar. En je moet echt naar een seksuoloog. Of maatschappelijk werk.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Misschien eens een hele rare tip - maar neem eens contact op met je ziektekosten verzekeraar.
Zij hebben mogelijk adressen van artsen/therapeuten waar jij wel verder mee kan komen.
Daar zijn zij, als verzekeraar, ook bij gebaat.
Chris

Bericht door Chris »

voordeur schreef: Verder is er het andere grote "mannenprobleem". Probeer in nederland eens een normale SM-relatie op te bouwen met iemand die into hetzelfde is als jij, er serieus mee om kan en wil gaan en waarbij je eerst een band kunt opbouwen. Dat gaat dus never nooit niet lukken.
Om je een beetje hoop te geven: Dit noem ik nou bullshit. ;)
Makkelijk is het niet maar als je wil en om je heen kijkt is het echt niet onmogelijk.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Chris schreef:
voordeur schreef: Verder is er het andere grote "mannenprobleem". Probeer in nederland eens een normale SM-relatie op te bouwen met iemand die into hetzelfde is als jij, er serieus mee om kan en wil gaan en waarbij je eerst een band kunt opbouwen. Dat gaat dus never nooit niet lukken.
Om je een beetje hoop te geven: Dit noem ik nou bullshit. ;)
Makkelijk is het niet maar als je wil en om je heen kijkt is het echt niet onmogelijk.
Quoted for truth.

Helemaal met Chris eens. Ja, het is een speld in een hooiberg. Ja, het is gruwelijk lastig om iemand te vinden waar het én mee klikt, én gezellig mee is, én de seks goed is, én waarmee je dezelfde voorkeuren/kinks deelt. Maar onmogelijk is het (gelukkig) niet.
MILF :grin_ani:
Gesloten