OV-chipkaart (geen gezwets)
Re: OV-chipkaart (geen gezwets)
totdat je vergeet om die makkelijke portefeuille weer langs dat ding te trekken om dr uit te komen he
- kitten
Dan ben je gewoon stom. 

- JerryM
dan bel je gewoon ns en krijg je je geld terug.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
-
Nope, ik reis vaak met Arriva, Connexxion en GVB en betaal bij overstappen tussen deze maatschappijen nooit dubbel instaptarief. Het is alleen met een paar treinen in the middle of nowhere dat je dubbel instaptarief betaalt.oeps2 schreef:en ook nog es van de ene busmaatschappij naar de andere waarbij ook nog eens schijnt dat je dan dubbel instaptarief betaald ...
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
jaaahaa lees ff vorige pagina
ik ga dus niet per trein of whatever
ik moet gewoon 2 x overstappen MET DE BUS
waarvan 1 x naar connextion
en dus kost t mij echt achtelijk veel geld
kan beter gaan fietsen en mij laten sponseren door de fietsersbond want dat levert meer op
pfff
ik moet dus !!
luister 2x overstappen waarvan 1x connection
ik kan dus niet blijven zitten ... ja zijn jullie er ?
en dan ben ik gewoon meer dan dubbele kwijt dan met de strippenkaart !
ik ga dus niet per trein of whatever
ik moet gewoon 2 x overstappen MET DE BUS
waarvan 1 x naar connextion
en dus kost t mij echt achtelijk veel geld
kan beter gaan fietsen en mij laten sponseren door de fietsersbond want dat levert meer op
pfff
ik moet dus !!
luister 2x overstappen waarvan 1x connection
ik kan dus niet blijven zitten ... ja zijn jullie er ?
en dan ben ik gewoon meer dan dubbele kwijt dan met de strippenkaart !
- Daantje
- Contacteer:
Dat is bij Veolia die in Limburg/Gelderland de trein en busdienst rijdt al opgelost. Als je daar overstapt van de streekbus naar de trein betaal je geen dubbel tarief. Pas wanneer je overstapt naar de NS-trein moet je weer uit-en-in-checken. Dat is een van de dingen die van Camieltje nog opgelost moeten worden.Bitemarks^ )t( schreef:Nope, ik reis vaak met Arriva, Connexxion en GVB en betaal bij overstappen tussen deze maatschappijen nooit dubbel instaptarief. Het is alleen met een paar treinen in the middle of nowhere dat je dubbel instaptarief betaalt.oeps2 schreef:en ook nog es van de ene busmaatschappij naar de andere waarbij ook nog eens schijnt dat je dan dubbel instaptarief betaald ...
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
nou dat mogen ze in noordholland dan ook wel es invoeren 

- JJV
"ja meneer dan heeft u geluk gehad"
ook even (weer) positief nieuws
net de ns klantenservice gebeld .. meteen te pakken trouwens, geen wachtrij..
want JJV was dinsdag onderweg
en stapt uit.. kijkt uit naar zn afhaal party op een wat vaag aangelegd station.. en vergeet finaal uit te checken
woensdag terugweg lukte alsnog uitchecken niet
dus vandaag klantenservice gebeld
die me best vrolijk meldden dat mn reis eigenlijk 2.50 meer kostte dan mn instaptarief
en dat de ns dat niet van me terug hoeft
(ik dacht dat t instap tarrief 20 euro was, dat blijk voor mij als kortingskaarthouder maar 10 te zijn na negenen)
werd wel braaf erop gewezen dat als ik't vaak 'vergeet' mn kaart geblokkeerd wordt
ook even (weer) positief nieuws
net de ns klantenservice gebeld .. meteen te pakken trouwens, geen wachtrij..
want JJV was dinsdag onderweg
en stapt uit.. kijkt uit naar zn afhaal party op een wat vaag aangelegd station.. en vergeet finaal uit te checken
woensdag terugweg lukte alsnog uitchecken niet
dus vandaag klantenservice gebeld
die me best vrolijk meldden dat mn reis eigenlijk 2.50 meer kostte dan mn instaptarief
en dat de ns dat niet van me terug hoeft
(ik dacht dat t instap tarrief 20 euro was, dat blijk voor mij als kortingskaarthouder maar 10 te zijn na negenen)
werd wel braaf erop gewezen dat als ik't vaak 'vergeet' mn kaart geblokkeerd wordt
~\v/~
- JerryM
Dit is toch logisch?
het vervoersbedrijf moet weten waar je bent in en uitgelogd om te berekenen wat je route was.
de ovchip-gasten moeten weten hoeveel er op een kaart staat, daarom hebben die kaarten een uniek nummer, en dat zal je zien bij het vullen via bankpas.
duh.
het vervoersbedrijf moet weten waar je bent in en uitgelogd om te berekenen wat je route was.
de ovchip-gasten moeten weten hoeveel er op een kaart staat, daarom hebben die kaarten een uniek nummer, en dat zal je zien bij het vullen via bankpas.
duh.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
- Peter^
- Contacteer:
Korting bij nieuwe chipkaart
Ook buiten de Randstad kunnen OV-reizigers vast aan de chipkaart gaan wennen.
Wie in Overijssel, Gelderland of Flevoland woont kan net als de Randstedelingen ervaring op doen met de OV-chipkaart. De provinciebesturen hebben samen met enkele vervoersbedrijven een kortingsactie opgezet: Je krijgt 20% dalkorting (bij reizen na negen uur ’s ochtends) in de bus in deze drie provincies, als je na aanschaf van de kaart maar wel vóór 1 december deze optie op de kaart laat registreren.
Meer informatie: http://www.ervaarhetov.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bron: Consumentengids november 2010 p. 42
Ook buiten de Randstad kunnen OV-reizigers vast aan de chipkaart gaan wennen.
Wie in Overijssel, Gelderland of Flevoland woont kan net als de Randstedelingen ervaring op doen met de OV-chipkaart. De provinciebesturen hebben samen met enkele vervoersbedrijven een kortingsactie opgezet: Je krijgt 20% dalkorting (bij reizen na negen uur ’s ochtends) in de bus in deze drie provincies, als je na aanschaf van de kaart maar wel vóór 1 december deze optie op de kaart laat registreren.
Meer informatie: http://www.ervaarhetov.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bron: Consumentengids november 2010 p. 42
Geniet van de positieve momenten.
- kitten
Nou, dat OV chip verhaal hebben ze in Engeland wel een stuk beter aangepakt zeg!
Een Oysterkaart kost 3 pond. Je laadt hem op bij een automaat en als je ermee klaar bent, lever je hem in, je krijgt je restsaldo terug en je 3 pond ook. Oftewel: geen kosten, enkel 3 pond "statiegeld". En dat niet alleen: De OV chip is er niet verplicht. Je mag nog steeds losse kaartjes kopen. Alleen kun je met de chip veel goedkoper reizen, dus ja, dat is voor veel mensen genoeg overtuigend natuurlijk! Niet door de strot gedouwd, maar gericht op de reiziger! :icon_biggrin:
Toegegeven, ik weet niet of de kaart korting geeft t.o.v. de vroegere losse kaartjes, of dat ze de losse kaartjes gewoon veel duurder hebben gemaakt. Maar het systeem lijkt erg populair!
Ik vond het als toerist in ieder geval heel fijn! Even uitstappen voor een fotootje bij de Big Ben? Je bedenken en toch naar Londen Tower? Je gaat gewoon! :icon_biggrin: Ideaal!
Een Oysterkaart kost 3 pond. Je laadt hem op bij een automaat en als je ermee klaar bent, lever je hem in, je krijgt je restsaldo terug en je 3 pond ook. Oftewel: geen kosten, enkel 3 pond "statiegeld". En dat niet alleen: De OV chip is er niet verplicht. Je mag nog steeds losse kaartjes kopen. Alleen kun je met de chip veel goedkoper reizen, dus ja, dat is voor veel mensen genoeg overtuigend natuurlijk! Niet door de strot gedouwd, maar gericht op de reiziger! :icon_biggrin:
Toegegeven, ik weet niet of de kaart korting geeft t.o.v. de vroegere losse kaartjes, of dat ze de losse kaartjes gewoon veel duurder hebben gemaakt. Maar het systeem lijkt erg populair!

ik sprak zaterdagavond een buschauffeur
een leuke amsterdamse
die vertelde dat als chauffeur het een hel is die ov chip
zodra de mensen instappen checken ze achterin weer uit
groepjes jongeren die met zn 10 en continu in en uitchecken
de meeste chauffeurs zeggen er nix van .. vinden dat t een probleem is van de vervoersmaatschappij
sommige zeggen er wel wat van met als gevolg
as ever .... opmerkingen als : rot op wijf je krijgt een mes tussen je ribben
en dat soort dingen
de ovhulpdienst rukt 50 x per week meer uit om dit soort dingen op te lossen
dat wordt dus betaald via de klanten die wel voor hun reis betalen
waaaarom wordt er niet gewoon meteen een goed systeem ingevoerd ???
een leuke amsterdamse
die vertelde dat als chauffeur het een hel is die ov chip
zodra de mensen instappen checken ze achterin weer uit
groepjes jongeren die met zn 10 en continu in en uitchecken
de meeste chauffeurs zeggen er nix van .. vinden dat t een probleem is van de vervoersmaatschappij
sommige zeggen er wel wat van met als gevolg
as ever .... opmerkingen als : rot op wijf je krijgt een mes tussen je ribben
en dat soort dingen
de ovhulpdienst rukt 50 x per week meer uit om dit soort dingen op te lossen
dat wordt dus betaald via de klanten die wel voor hun reis betalen
waaaarom wordt er niet gewoon meteen een goed systeem ingevoerd ???
- kitten
Uhm... da's niet echt het gevolg van de chipkaart, oeps. Ik ben het een beetje beu dat je de OV chip blijft afzeiken met argumenten als agressie en zwart rijders, want dat was er voor de OV chip ook al. Kom nou eens met fatsoenlijke argumenten!
neee dat was er niet
je liet je strippenkaart afstempelen voorin en dan hoefde de buschauffeur niet de hele tijd de monitor in de gaten te houden of mensen tussendoor uitcheckten .. dat kon niet
ja je kon zwartrijden door achterin in te stappen
dat was makkelijker te hanteren door de buschauffeur
en kit ik zit hier geen argument te geven
ik vertel alleen maar wat ik zelf van de chauffeur hoorde
dat is namelijk t verhaal van de andere kant .. hoe de werkende mens bij t vervoersbedrijf er mee om gaat ...
je liet je strippenkaart afstempelen voorin en dan hoefde de buschauffeur niet de hele tijd de monitor in de gaten te houden of mensen tussendoor uitcheckten .. dat kon niet
ja je kon zwartrijden door achterin in te stappen
dat was makkelijker te hanteren door de buschauffeur
en kit ik zit hier geen argument te geven
ik vertel alleen maar wat ik zelf van de chauffeur hoorde
dat is namelijk t verhaal van de andere kant .. hoe de werkende mens bij t vervoersbedrijf er mee om gaat ...