Een eerste date

justes

Een eerste date

Bericht door justes »

Een topic n.a.v. een verhaal dat ik las.

Spelen op een 1e date met iemand die je echt nog nooit hebt ontmoet? Ik kan me daar persoonlijk niets bij voorstellen. Voor mij is BDSM zo gekoppeld aan vertrouwen, zoveel intiemer dan gewoon sex.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Bitemarks

Re: Een eerste date

Bericht door Bitemarks »

Ik speel wel op een eerste date. Ik heb ook wel eens een spel gehad met iemand die ik die avond was tegengekomen.
Ik ben tijdens een eerste spel wel oplettender dan daarna. Ik ben wat voorzichtiger met mijn grenzen en zal eerder mijn stopwoord gebruiken.

Maar ik ben voor spelen op de eerste date. Ik ben ook voor seks op de eerste date trouwens.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Same here. Ik let heel goed op mijn intuitie, doe het alleen als ik het gevoel heb dat de andere persoon mijn grenzen respecteert en het ook prima zou vinden als we gewoon een kopje thee zouden gaan drinken. Maar als ik genoeg vertrouwen met die persoon ervaar, dan is het geen probleem.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

voor mij hangt het af van de situatie en mijn gevoel/intuitie
En een eerste keer zal het, wat mij betreft, ook niet een uitgebreid spel zijn. Meer een beetje aftasten of de klik er is.
Maar ik moet ook zeggen dat ik niet heel veel ervaring heb met eerste dates.
Guilty

Bericht door Guilty »

Hangt ervan af, maar op zich geen bezwaar tegen spelen op een eerste date of als ik net iemand heb ontmoet.
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik volg gewoon mijn gevoel ....
dbj

Bericht door dbj »

Yep :lol:
Tijdens mijn eerste bezoek aan "de Saense ....." werd er idd nog diezelfde avond met mij gespeeld; ben een subje ;)
En dus kon mijn avond natuurlijk niet meer stuk :P
Ja, ik zal het moeten hebben van meetings en speelavonden want het ontbreekt mij aan een (spel)partner...

Inmiddels al een flink aantal jaren geleden was er vrouwelijke switch die net als ik een trouwe bezoeker was van de "meet en play" avonden. Zonder dat ik het wist of het in de gaten had bleek die switch mij al geruime tijd te 'volgen' op die avonden. En op een bepaald moment werd ik door deze vrouw uitgenodigd bij haar thuis...
Daar ben ik op ingegaan en we hadden beiden veel last van spanningen, in de zin hoe het e.e.a. zal verlopen voor wat betreft ons machtsspel wat we deden. Het ging allemaal probleemloos en ik mocht vaker bij haar komen.
Helaas liep onze vriendschap na enkele maanden stuk omdat er sterke verschillen bleken te bestaan in het persoonlijke vlak. Onze opvattingen en onze persoonlijkheid kende teveel tegenstellingen die onoverbrugbaar bleken te zijn.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

nee, ik speel zeker niet op een eerste date net zo min als seks. En zelfs zoenen is niet vanzelf sprekend.

Bitemarks kreeg dan ook mooi een tik op z'n vingers.. Hehe..niet in mn ondergoed. Lol :mrgreen:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

't Is voor mij ook niet vanzelfsprekend, maar ik doe het soms wel. :)
kitten

Bericht door kitten »

tippi (B) schreef:nee, ik speel zeker niet op een eerste date net zo min als seks. En zelfs zoenen is niet vanzelf sprekend.
:shock: Oooooooohhhh!! Jij jokt!! :shock: Ik was erbij, weet je nog? :schater:
Deleted User 178

whahahaha

Ja, ik zal dat aanblik van jou, in je onderbroek, rennend uit de slaapkamer:"wie sloeg wie????" nooit meer vergeten. :mrgreen:

alleen..
1. was het niet de eerste keer dat ik Bite ontmoette..
2. zoenen is niet vanzelfsprekend maar als het echt goed voelt..
3. seks hebben we niet gehad..
4. een tik op de billen maakt nog geen spel. :P Bovendien waaren we toen al een hele nacht later.. hehe

dus niks geen gejok! :)
kitten

Bericht door kitten »

"een tik op de billen"... :aggut:

Ik kwam helemaal niet rennen, Highspirit en ik hebben de hele nacht liggen speculeren, want dat was echt niet 1 tik. :puh:
Deleted User 178

whahahaha... een paar tikken dan. LOL.. maar t was geen spel. Wel onwijs geil trouwens.. :shutup:
colet

Bericht door colet »

justes schreef:Een topic n.a.v. een verhaal dat ik las
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Goh, justes, ik voel me bijna 'schuldig' ;)
:close_knuf: Goed topic!!

Voor mij is spelen op een eerste date niet vanzelfsprekend. Ooit, lang geleden, zou ik gezegd hebben dat het zelfs uitgesloten was!
Dat is wel veranderd ja.
Waar ik nog steeds hetzelfde over denk is dat ik denk dat als je iemand langer kent, langer samen speelt, maar vooral ook praat samen, dat het je spel verdiept, intenser maakt, intiemer. Dat je samen kunt groeien en ontwikkelen.

Dat zoiets er niet is in een eerste spel is vrij logisch. Voor mij geldt wel, denk ik, dat ik niet ‘zomaar’ met iedereen kan (of wil) spelen. Ik denk eigenlijk ook niet als het bijvoorbeeld puur een pijnspel zou zijn en er dus niks seksueels gebeurd.
(ik was al bezig met geworstel om een topic te maken over dat gevvoel om te spelen..maar hakkel in mijn omschrijving met waar ik heen wil)

Theoretisch kan ik zeggen: nee, niet spelen op eerste date, want *en praat dan tegen zich zichzelf* je wil graag wat voelen en iets meer zijn dan zomaar wat ‘speelgoed’of tijdsverdrijf voor de ander.
In het gewone leven uit zich dat soms anders. Ik heb wat wensen en eisen voor mijzelf aangepast om toch een kans te maken op spelen.
Daarbij ga ik niet reuze snel (meestal) maar probeer eerst wat uit te vissen voor ik afspreek. Als het best redelijk lijkt, dan sluit ik spelen op die eerste date niet uit.
Ja, sorry, maar mijn gevoel moet ook wat :oops: En gretigheid, verlangen, maken zich soms meester van mij.

Ik denk nu even terug … meestal had ik de bewuste Dominant al eerder ooit gezien, alleen pas later aangesproken en afgesproken voor koffie en evt. gaan spelen bij de beroemde klik.
In geval van mijn verhaal inderdaad niet! Dat was echt eerste keer, waarbij ik ook bij de koffie nog nee had kunnen zeggen.
Ik maak overigens wel verschil nu in spelen en spelen, zo’n tik (of drie) die tippi noemt, dat noem ik niet direct spelen.
Boefje

Bericht door Boefje »

Ik kan niet vanuit de praktijk spreken (ik had immers al een relatie met D-D voor we aan BDSM begonnen en wever had ik ook al een aantal keer ontmoet/gesproken voor het überhaupt tot een eerste spel kwam) maar dan nog kan ik de vraag wel beantwoorden: Nee, ik zou niet spelen op een eerste date. Ik zou ook geen seks hebben op een eerste date. Zoenen? Kweenie. Deed ik voorheen ook nooit dus ik denk van niet.
Gesloten