Even disclaimer vooraf: Ik begrijp uit jouw post dat het niet daadwerkelijk jullie intentie is dat je flauwvalt, maar wil toch effe het e.e.a. daarover uitleggen omdat ik denk dat 't wel goed is om te weten, in het algemeen

.
Ok, dit is wel iets waar ik wat ervaring mee heb geloof ik

. Even om een beeld te schetsen: Wij spelen wel eens met breathplay in de zin dat wij bewust flauwvallen triggeren (d.m.v. de zgn. baroreceptorreflex). Wat er dan bij mij gebeurt van het moment dat Romanticide mijn keel op die manier dichtknijpt, en ik out ga, is dat ik me lichter in m'n hoofd ga voelen eerst, dan kleurtjes zie, en dan is het zwart. Dan zak ik ook weg, en kom ik ook direct weer bij kennis (max. 2-3 seconden tussen out gaan en weer bijkomen). Het is weliswaar een andere methode van breathplay/out gaan, maar als ik jouw post zo lees, verloopt het volgens mij redelijk hetzelfde, vandaar dat ik er even op in ga. Belangrijk verschil wat ik wel moet noemen, is dat bij die baroreceptorreflex het héél snel gaat. Met heel snel bedoel ik dat 't bij ons tot op heden maximaal een seconde of tien duurde, van het beginnen tot het out gaan. In mijn ervaringen met echt breathplay (hand over neus/mond) waarbij ik tot het punt van vlekken of sterretjes kwam (nooit out gegaan daardoor), duurt dat een stuk langer. Dan ga je nl. out door zuurstoftekort, en dat gebeurt niet in een paar seconden.
Wat je vraag betreft wat te doen als je ook daadwerkelijk out gaat; allereerst wat guilty^ al zei, het flauwvallenprotocol van EHBO toepassen. In mijn ervaring is dat niet echt lang nodig, omdat je nauwelijks even out bent, maar het is wel heel belangrijk om te weten. Het zal je maar net overkomen dat je wél langer out blijft... Anyhow, Romanticide zorgt dat ik goed kan liggen, kans om me in stabiele zijligging te leggen, heeft hij niet eens eigenlijk

. Zodra ik weer bij ben, checkt hij dat alles 't nog doet (ledematen en zo) en hij gebruikt dezelfde soort vragen die ze in het ziekenhuis op traumatologie gebruiken om te checken of iemand echt goed helder is. Vragen als datum, leeftijd, jaar, maar bijvoorbeeld in ons geval ook hoe onze katten heten, wie mijn stomste klasgenootje is, you name it. Gewoon makkelijk beantwoordbare vragen, puur om te checken dat m'n hoofd het doet.
Oh, en ook niet onbelangrijk voor áls het per ongeluk je out gaat: Niet schrikken als je je heel erg slapjes voelt. Het is bij mij iets wat wel heel erg slopend is, ik ben daarna echt helemaal leeg.
Nou ja, ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar ik hoop natuurlijk van wel

. En mocht je vragen hebben; shoot!
Nog een disclaimer: Ik ben geen medisch professional en denk ook niet die mate van kennis te hebben. Alles wat ik hierboven schrijf, is op basis van de kennis die Romanticide en ik hebben opgedaan met heel ijverig inlezen en vragen stellen aan mensen met meer kennis rondom spelen hiermee, en op basis van common sense, maar ik ben geen dokter

.