WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Boefje

Re: WS valt af!

Bericht door Boefje »

Ik leerde van de diëtiste dat een halve kilo per week afvallen prima is. En dat het soms meer is ook. Maar niet langdurig.
Als je 200 kcal per dag kunt minderen, zou je een pond per week kunnen afvallen. Nu hangt het een beetje van persoon tot persoon af maar gemiddeld heeft een volwassen vrouw 2000 kcal per dag nodig en een man 2500 kcal. Als je daar 200 kcal onder gaat zitten, moet je heel gestaag af kunnen vallen zonder te jojo-en.
kitten

Bericht door kitten »

kitten schreef:Deze week niet bij WW kunnen wegen, dus dan mijn ochtendgewichten er maar weer bij gepakt:
kitten schreef:Ik weeg nu 82,5
Vandaag woog ik 80,9! :shock: :shock: :shock: :static: Wauwie!! Het werkt! :static: Ik heb gisteren gewoon frietjes op en toch werkt het! :static:
79,6 vanmorgen! :static: En dat was na de cappuccino zelfs! Ik zit onder de 80!! :static:
(met mijn ochtendgewichten dan toch... :clown: )

Ik baal wel, want ik kan slechts eens in de 2 weken bij WW gaan wegen, maar komende week zelfs dat niet, vanwege een weekje Londen! :nopompom:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Go kitten! :static: :static: :static:
Wat goed joh!

Ik woog vanmorgen 105,3, maar gisteren de hele dag alleen maar overgegeven door een voedselvergiftiging, dus vrees dat 't niet telt...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
madeleine

Bericht door madeleine »

Sabrina .. alles telt.... en kitten wat gaaf. Ik mag officieel pas morgen weer wegen. Maar ben veels te nieuwsgierig.. op mijn handen zitten, van de koekjes af blijven. :hypocrite:
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Lol, ben ik toch niet met je eens eigenlijk :P. Het zit er binnen no time weer aan, ik zou niet op die manier af willen vallen tbh...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
madeleine

Bericht door madeleine »

Tuurlijk maar als het toevallige bijeffect is dat je afvalt, is dat een voordeel bij een nadeel zullen we maar zeggen. En misschien komt niet alles er terug aan, en dan is het mooi meegenomen niet waar. Pik in, 't is winter..
kitten

Bericht door kitten »

Zou mooi zijn, maar wat ik afval van ziek-zijn zit er bij mij meestal ook zo weer aan inderdaad. ;) Maar wie weet. ;)
vode

Bericht door vode »

Daar gaat m'n gezonde ontbijt-patroon. Ontdekt dat m'n AH speculaaspasta heeft... *drool*
madeleine

Bericht door madeleine »

79.8 een hele ons minder dan vorige week. maar inclusief 1 pizza, 2 milka&daim, en een aardige voorraad choclaatjes uit dld, die een aantal mensen voor me hadden meegenomen. mag niet klagen. Als ik nou de aankomende anderhalve week in de 79 overleef (ongesteld enzo.. je kent het wel) gaat die onder de 78 voor kerst nog wel lukken ook.
oeps2

Bericht door oeps2 »

Ravelijne schreef:Nope, geen fabeltje. Daar zijn hele gedegen onderzoeken naar gedaan, vanaf de jaren 40 tot nu. Zo'n 95% procent van de mensen wiens lichaam echt honger begon te ervaren (of dat nou wegens een dieet of hongersnood was) kwam uiteindelijk aan en dat gewicht bleef eraan.

Er is dus een groepje van 5% wat van hongeren wel afvalt, maar dat was (wait for it) gemiddeld 500 gram. Hongeren en crash diëten leveren dus echt niets op.
daar ben ik t niet mee eens

ik ben in jaar of 5 ongeveer 15 kilo aangekomen op mijn maatje 36 ..pastte toen niet meer in maat 40 .. ben in januari begonnen met crashdieet dat heb ik verbogen naar meer fit for life ..
smorgens wel zoals crash ... nu zit ik gewoon weer op 36
poosje geleden heb ik nog 1 week crash gedaan want ik moest in badpak werken (nou ja halve week volgehouden of zo )
maar die kiloos blijven er bij mij dus al zon 7 maanden af

we zullen zien of t blijvend is
kitten

Bericht door kitten »

"mijn opa rookte als een ketter en die werd ook 99! Dus al die onderzoeken dat roken ongezond is, daar ben ik het niet mee eens!"*

Statistieken blijven moeilijk voor sommige mensen.

*Dit is slechts een fictief voorbeeld. In werkelijkheid stierf mijn rokende opa op zijn 60e aan een hartaanval...
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik zeg toch .. we zullen zien ..
misschien ben ik ook wel 1 van die 5%
misschien ook niet ..
oeps2

Bericht door oeps2 »

en wat ik wel vind van crashdieeten dat je in t begin even heel lekker veel afvalt en dan overstappen op een gezond dieet wat je gewoon eigenlijk je leven lang vol gaat houden
ik persoonlijk noem dat geen dieet maar een levenswijze ...
puppie

Bericht door puppie »

oeps2 schreef:en wat ik wel vind van crashdieeten dat je in t begin even heel lekker veel afvalt en dan overstappen op een gezond dieet wat je gewoon eigenlijk je leven lang vol gaat houden
ik persoonlijk noem dat geen dieet maar een levenswijze ...
Ik denk dat je daar het punt maakt!
Je kan best crashen om even de stap in de goede richting te zetten, als je maar overgaat naar een gezond voedingspatroon.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

kitten schreef:"mijn opa rookte als een ketter en die werd ook 99! Dus al die onderzoeken dat roken ongezond is, daar ben ik het niet mee eens!"*

Statistieken blijven moeilijk voor sommige mensen.
Ik denk daarintegen, dat ik de loterij best eens zou kunnen winnen! :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie