vode schreef:Het gesprek was okay, het is nu aan mij om dat alles met het CWI te bespreken en dat is eng want CWI zuigt. UWV was t nou denk ik.
Vode, hulp vragen is niet zwak. Ik vind het juist heel sterk dat je bij jezelf herkent en erkent dat aan het werk gaan en blijven voor jou niet makkelijk is. Ik ben zelf klantmanager werk bij een Sociale Dienst en zit in een bedrijfsverzamelgebouw samen met het UWV Werkbedrijf (het voormalige CWI). Samen voeren wij de Wet Investering Jongeren (WIJ) uit waarbij het UWV Werkbedrijf de jongeren ondersteunt waarbij verwacht wordt dat die op hele korte termijn aan het werk kunnen. De Sociale Dienst helpt jongeren met een wat een grotere afstand tot de arbeidsmarkt. We hebben dagelijks te maken met jongeren die om welke reden dan ook een steuntje in de rug nodig hebben om een opleiding en/of werk op te pakken. Inkomensondersteuning is bij de WIJ niet het uitgangspunt maar een werkleeraanbod wel. Dat is ook wat je aanvraagt en waar samen met jou invulling aan wordt gegeven.
Daarnaast is het mogelijk zinvol om door het UWV (Werkbedrijf) te laten onderzoeken of je onder de doelgroep van de Wajong of de WSW valt. Op internet kun je lezen wat deze regelingen inhouden.
Ik zat al te denken hoe dat nu allemaal in elkaar zit. WW is geen optie dat weet ik al, en ik ben een speciaal geval denk ik want ik weet niet of het verschil maakt dat ik belgse ben die hier wel een verzekering heeft en een bewijs van rechtmatig verblijf van het IND. Plus dat ik niet ben ontslagen maar als freelancer werk bij een camsite wat me momenteel meer kwaad dan goed doet.
Maargoed dat moet ik maar allemaal aan het UWV uitleggen en hopelijk sturen ze me in de goede richting. Wat ik graag zou willen is een uitkering waarbij ik even de tijd heb om op adem te komen en met de psych aan mezelf te werken, en daarna begeleiding krijgen die ook rekening houd met hoe het bij de psych verloopt om zo stap voor stap richting werk/school te gaan.
allereerst een knuffel voor simbor....
wat naar voor je
@ vode: pb me maar eens, het is mijn baan om mensen met een rugzakje, beperking, verslaving, whatever (bleghhh wat een ***woord) aan een baan of scholing te helpen. Ook ben ik thuis in uitkeringen land en regelingen land.
vandaag bij het graf van mijn oma geweest :S
die gister begraven is.
wauw ik begon mijn dag goed, rijles ging lekker enzo...
maar nu ik mis haar gewoon...
gister mocht ik niet op de begravenis aanwezig zijn, en vandaag realiseerde ik me eigelijk pas hoe verschrikkelijk onredelijk dat was...
niemand heeft mij gecondoleerd :S niemand heeft mij sterkte gewenst....ze was ook mijn oma!
ik was haar kleindochter en ik hield van haar omdat ze me beschermde...en ook al heb ik haar al even niet meer gezien...
zucht en waarom was ik er niet bij om haar haar laatste eer te bewijzen?
omdat ik een super domme familie heb....
onredelijke eikels die dit hele gedoe afdoen met "volgend keer is het weer jouw beurt" alsof ze nog een keer dood gaat?
en zondag mag ik niet bij de doop zijn van een van mn neefjes en nichtjes...
mijn kleine sterretjes aan de hemel...
zelfde reden...mijn broer komt...en tja waar ik kom is drama...
jah misschien omdat mijn gezin bestaat uit psychopaten jah!!!!
en ik blijf ze maar kansen geven...
opzich gaat het nu redelijk goed met mijn ouders...
behalve dan dat ze mijn broer blijkbaar verkiezen boven mij.
logisch ook ik bedoel ik heb ook zoveel moeite gekost??
ik kon er niks aan doen dat ze allemaal wegrende van mijn VADER! toen Hij ze het meeste nodig had...
en doordat ze allemaal de rug toekeerde en oren en ogen stijf dicht hielden... is Hij doorgedraait!
en nu gebeurd gewoon het zelfde...al hoewel nee...
misschien hebben ze toch een les geleerd...mijn broer draaien ze niet allemaal de rug toe...
maar mij :S
ik mis mijn oma...
ik mis vroeger!
ik mis toen we nog gewoon een gezin waren...en ja mijn vader zat aan me maar die prijs had ik graag betaald als dit gezin...weer een gezin zou worden...
en mensen zouden stoppen met Mij schuld aanpraten omdat ze te blind en te dom zijn om te zien dat ZIJ de gene zijn die fouten maken.
en dat ze me kwijtraken niet omdat deze ooh zo verdomde wereld van de "BDSMmerts" me opslokt...