Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik werk in een winkel. Het moet stevig zijn en ook nog een beetje representatief. Vandaar die dr Martens. Ik ga gewoon proberen op te lappen, niet geschoten is alijd mis enzo.

Voor de gehaktballen zijn speciale knijpers in de handel. Bij een goede kookwinkel hebben ze dat wel, eventueel te bestellen. Als je handen nat en koud zijn draait het wel een stuk makkelijker.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Zo'n knijper klinkt ook wel interessant. Bij dit recept is de structuur vrij los, omdat er geen beschuitkruim of ei of zo in zit. Het is dus altijd wat meer kneden dan draaien, anders vallen ze sowieso in elkaar. Maar met iets van een vormpje-annex-maatschepje gaat het vast sowieso sneller.
faery

Bericht door faery »

Zou iets van een ijsblokjesvorm, geen idee zijn? Dat je het gehakt daarin drukt, en daarna de vorm omkeert zodat je blokjes hebt?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik zat net aan mijn mini-muffinvormpjes te denken! Great minds think alike, I guess! :) Ook het proberen waard. Ik kan makkelijk allebei even proberen, de volgende keer dat ik het maak. Ik kan het recept aanraden, trouwens. Super met nog een blikje kikkererwten en een handje rozijnen door de saus. :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

*topic schopt*
Ik heb dus een vlek van onbestemde afkomst midden in mijn tapijt. Geen idee wat het is. Het was eerst door huisbaas " gecamoufleerd" door een " mat" (lees: lost stuk vloerkleed waar je alleen over struikelt en wat ik dus heb weggegooid :P). Maar ik wil er dus vanaf. Zijn er dingen die ik moet proberen (Ik heb zelf ook nog een andere vlek gemaakt met jam, maar die is iets minder opvallend)

Anyway, alle hulp is welkom
Groetjes, huishoudn00b.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
vode

Bericht door vode »

Mijn douche krijgt zwarte schimmel, help!
iezje

Bericht door iezje »

@ vode *werkmodus (microbiologie)aan* bleekmiddel 1 op 1 verdunnen met water (als het dunne bleek is, bij dikke bleek 1 op 2 delen water). In een plantenspuit en sprayen maar. De komende dagen elke dag sprayen. Na 2 tot 3 dagen met een stevige borstel (afwasborstel) erover heen. Je badkamer goed luchten na iederen douchebeurt en heel belangrijk zo droog mogelijk achterlaten.
Als het goed is moet de zwarte laag langzaam verdwijnen. Wel even volhouden hoor. En wel bleekmiddelkopen dat gewoon suf naar chloor ruikt (dus dat in gele flessen) anders werkt t niet goed..
Eventueel om de dag afwisseld sprayen met glassex. (glassex waar isopropylalcohol (ipa) of alcohol in zit heeft de voorkeur, indien dit niet voorradig maar bv wel spiritus, sprayen met spiritus).

Het gesprayde oppervlak zeker een kwartier laten inwerken. Daarna afnemen met ruim water.

*werkmodus uit*
kitten

Bericht door kitten »

Handig, ga ik ook proberen... denk ik... als ik de fut heb en het over een week niet compleet vergeten ben...

@Voleuse: erg lastig als je niet weet wat de vlek is! Gewone vlekverwijderaars al geprobeerd? Misschien bij de drogist informeren of ze goede vlekkenmiddelen weten...
avelon

Bericht door avelon »

Met betrekking tot het verwijderen van de jam..
via een site die ik zelf nog wel eens gebruik om huistuin en keuken oplossingen voor het verwijderen van vlekken
kom ik deze tegen

Vlekken van donker gekleurde vruchten, zoals bosbessen, rode bessen, kersen en vlierbessen zijn erg vervelend. Als we zulke vlekken op ongekleurd goed hebben gemaakt is het niet zo erg. We leggen de vlek in waterstofperoxide (3%) en druppelen midden op de vlek een paar druppel ammonia. De vlek zal dan verdwijnen, wel goed naspoelen. Gekleurde stoffen kunnen we niet zo behandelen, want met het wegwerken van de vlek zouden we ook de kleurstof van de vezel aantasten. Bij gekleurde stoffen besprenkelen we de vlek met vers citroensap en geven de stof direct een wasbehandeling volgens de gegeven wasvoorschriften.
iezje

Bericht door iezje »

vode schreef:Wauw :static: :worshippy:
graag gedaan..
Subbeding_A

Bericht door Subbeding_A »

bij vlekken van donkere vruchten en zo kan het op vloerbedekking en banken ook wel eens zinvol zijn ze tenatten met spa rood. Door het bruisen van de bubbels weekt een en ander nog wel eens los. (bijvoorbeeld bij het morsen van rode wijn werkt dit echt perfect! hoe het met ingedroogde vlekken werkt, weet ik niet zeker)

kwaad kan het in ieder geval niet... daarna droogdeppen van spa rood zelf blijft niets over aan vlekken.

tot zover mijn eerste posting op dit forum....
kitten

Bericht door kitten »

LOL!

Je mag je ook hier voorstellen! :icon_biggrin:
kitten

Bericht door kitten »

Gezocht: een snel indruk makend klein voorgerechtje voor 6 personen.

- Mag geen kaas of vis/zeevruchten bevatten
- Moet een beetje origineel zijn
- Mag geen soep zijn
- Van te voren klaar te maken is een pré

Wie weet er iets lekkers?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Carpaccio zonder kaas
Pasteitje
MILF :grin_ani:
Plaats reactie