spelen met straf & de gevolgen ervan

AET

spelen met straf & de gevolgen ervan

Bericht door AET »

Beste WSérs,

Ik heb een inhoudelijke vraag over het spelen met (lijf)straf en de gevolgen daarvan.
Mijn beredenatie is wat narrow minded en verloopt ongeveer zo:
Indien je je sub lijfelijk straft voor misstappen, wordt zij of hij dan niet bang voor je? Durft hij of zij dan niet meer zijn eigen mening te geven uit angst voor nog meer straf?
Deze gedachte gang is afgeleid vanuit het huiselijk geweld. Kind loopt op eieren om niet nog meer slaag te krijgen en gaat wenselijke antwoorden geven.

Nu zijn er veel D/s stellen die wel met straf spelen. En hier genot uit halen.
Misschien omdat de verkregen pijn van de straf niet geheel onwenselijk is?
Graag jullie ervaringen opdat ik mijn gedachte gang kan bijstellen.

Binnen D/s setting met het type subs waar ik mee speel...flink masochistisch...
Vraag ik me het volgende af. Indien ik met lijfstraffen zou spelen i.p.v .niet fysieke straffen...
krijg ik dan niet hele stoute/ondeugende subs, omdat ze de pijn lekker vinden?
Ik denk het niet. Aangezien ze graag willen pleasen en het goed doen vanuit nature.
Toch vind ik bovenstaande 2e vraagstuk ook interressant.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen m.b.t. spelen met lijfstraffen.

Groet,

AET
kitten

Re: spelen met straf & de gevolgen ervan

Bericht door kitten »

Ik loop met hetzelfde onbegrip als jij. Ik ben geen maso, dus als een D tegen mij begint over straf, dan denk ik echt: ja doei! Vertrouw je niet dat ik mijn best doe ofzo!? Ik weet dat het voor sommige mensen een geweldig spel kan opleveren, maar bij mij past het totaal niet.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Het ligt eraan hoever de straf gaat denk ik. Ik doe altijd mijn best, maar ik kan wel gewoon bijdehand. Tijdje terug echt heel zware caning gekregen want ik was bijdehand geweest op msn. Maar ale het is niet echt straf denk ik. Het is meer een manier van hem om te zeggen: dit gaat keihard worden, laat je niet kennen. Als hij echt boos is dan spelen we echt niet! Het helpt wel om meer te nemen vind ik. Als hij gewoon met de cane slaat zomaar, dan kan ik er niet zo ver in gaan. Als hij er iets aan koppelt van ja je bent bijdehand of hebt het zelf uitgedaagd ofzo, dan heb ik beetje mindset van: het moet ook niet aangenaam zijn en is mijn eigen fout en dan ga ik verder.

edit: kwa bangworden. Ik neem het wel heel serieus als hij zegt dat ik moet ophouden ofzo. Waar ik vroeger nogal eens durfde zien van "hoe fel moet ik ophouden?" Of opdrachten nogal kon interpreteren, leer ik dit wel zeker af. Als hij "straft" dan doet het verdomd veel pijn. Maar erna spelen we verder en dan op einde ook vaak leukere dingen of knuffels en zeggen hoe dapper ik het aankon, echt bang is enkel op het strafmoment soms. Erna niet meer, ik wil ook niet echt bang van hem zijn. Dan zou ik ermee ophouden.

Ik zal nooit straf proberen op te lopen. Ik wil namelijk wel pleasen, heel erg zelfs. Bovendien ben ik echt geen masochist.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Straf maakt wel deel uit van onze D/s-beleving, dus misschien kan ik je beeld iets bijstellen :).
AET schreef:Indien je je sub lijfelijk straft voor misstappen, wordt zij of hij dan niet bang voor je? Durft hij of zij dan niet meer zijn eigen mening te geven uit angst voor nog meer straf?
In mijn ervaring: Nee. Ik word wel bang voor Romanticide in de zin dat ik me wel twee keer bedenk voor ik me nog eens ongewenst gedraag, maar ik weet dat het geven van mijn mening me niet op straf komt te staan, zolang ik mijn mening maar met het vereiste respect uit. Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe je straf in je spel betrekt. Wanneer je het echt gebruikt om een gedragsverandering te bereiken (ik ga er hier even van uit dat je je sub niet wilt leren zijn of haar mening niet te durven geven), zal het geven van een mening op zichzelf niet bestraft worden. Wanneer ik gestraft word als ik mijn mening gegeven heb, is dat niet ómdat ik mijn mening geef, maar omdat mijn toon fout is, ik op dat moment geen toestemming had om te spreken, etc., maar niet omdat ik mijn mening gaf. Na een straf ben ik bang om het gedrag te vertonen waar ik voor gestraft ben, dus zolang Romanticide mij niet straft met de boodschap "Je mag je mening niet geven!" word ik niet bang om dat te doen.

Wanneer je echter straft omdat je het idee van straf gewoon geil en kinky vindt, dan zou die uitwerking wel mogelijk kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat als Romanticide zegt mij te straffen wanneer ik heel netjes en respectvol mijn mening geef, ik wel bang word om mijn mening te geven. Bij ons hebben straffen altijd een insteek van 'eerlijkheid', als ik gestraft word, heb ik dat verdiend. Anders gebruikt hij me gewoon om zijn (sadistische) lust op te botvieren. Niets mis mee natuurlijk :mrgreen:.
AET schreef:Misschien omdat de verkregen pijn van de straf niet geheel onwenselijk is?
Ik kan absoluut niet genieten van wat Romanticide mij op dat moment aandoet. Wanneer een straf wat langer is, kan er wel wat genot in komen, maar zelfs dan is dat zeker niet het doel. Een straf is een gedragscorrectie, dus ik zwelg in schuldgevoelens op dat moment. Zou hij me juist verwennen, dan zou ik me schuldig voelen omdat ik genot voel. Straf is iets wat ik het liefst mijd als de pest, ik ben doodsbang voor straf.
AET schreef:krijg ik dan niet hele stoute/ondeugende subs, omdat ze de pijn lekker vinden?
Op basis van mijn ervaringen zou ik zeggen van niet. Wat ook helpt, is de pijn anders inrichten dan wanneer je het in een spel zou doen. Wanneer Romanticide mij pijnigt in een spel, is dat vaak langer en zo gedaan dat ik het vol kan houden (niet altijd, maar hij denkt in ieder geval meer aan hoe het voor mij vol te houden is). Pijnigt hij me voor straf, dan is dat kort, hard en gemeen. Geen tijd om op adem te komen, geen medelijden, geen opwarmen, geen bullshit. Hij wil dan geen geluid horen uit me en doet me bewust op zo'n manier pijn, dat ik het niet tot nauwelijks vol kan houden. Maar oh wee als ik dat laat merken, dan ben ik screwed. Hij gebruikt de pijn dan dus zo dat hij wéét dat het voor mij het zwaarst is. Misschien kun je daar iets mee?

Wat trouwens ook een punt is, is dat straf zeker niet altijd pijn bevat bij ons. Ik ben geen maso, en hoewel ik pijn wel verdraag voor hem, blijft het niet zo sterk mijn ding. Andere vormen van straf dan pijn werken bij mij ook prima, zelfs als het dingen zijn waar ik normaal wel op kick. De context is voor mij echt bepalend voor mijn beleving.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Crownless

Bericht door Crownless »

AET schreef:Indien je je sub lijfelijk straft voor misstappen, wordt zij of hij dan niet bang voor je? Durft hij of zij dan niet meer zijn eigen mening te geven uit angst voor nog meer straf?
Deze gedachte gang is afgeleid vanuit het huiselijk geweld. Kind loopt op eieren om niet nog meer slaag te krijgen en gaat wenselijke antwoorden geven.
Ik denk dat dat alleen gebeurt als je op een onvoorspelbare manier straf geeft. De ene keer wel, de andere keer niet, niet duidelijk waarom, absurd veel voor een klein 'vergrijp' (WAT? Er staat nog ÉÉN schaamhaar! Hoe durf je! Duizend caneslagen, op je knieën, nu!).
Of om dingen waarover de ander geen invloed heeft. Lijkt me onzinnig om iemand een afranseling te geven omdat ze te grote oren heeft ofzo. Of omdat er tijdens het spel werd aangebeld door de postbode/jehova's getuigen/irritante energieverkoper. Dan ga je idd extra op je tenen lopen.

Maar als je duidelijk regels stelt, en consequent handelt, en een goede vergrijp/straf-ratio hebt, dan geef je juist grenzen aan, en daarbinnen creeër je veiligheid. Doe x en je krijgt straf. Doe x niet en je meester(es) is tevreden.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het straffen van moeilijke opdrachten/haast onmogelijke opdrachten not done is. Dat is ook leuk. Ik bedoel, als je iemand lang genoeg op de tenen laat staan weet je dat die persoon uiteindelijk de voeten weer plat neerzet, ongeacht hoeveel straf daarop staat. Sommige mensen vinden dat heerlijk vernederend, anderen onrechtvaardig en trekken het niet. Ligt aan de persoon denk ik.

Persoonlijk vind ik die opdrachten leuk. Omdat je toch een schijn van eigen input geeft, waarop je de sub kan aanspreken. En het is altijd leuk om iemand toch te zien proberen. Maar vriendlief is het merendeel van de tijd ook een pleaser, dus dat zit wel goed.
AET schreef:krijg ik dan niet hele stoute/ondeugende subs, omdat ze de pijn lekker vinden?
Dat risico zit erin. Maar dat ligt ook aan het soort straf dat je geeft. Als ze het lekker vinden is de strafmaat te laag. Sla hard genoeg en het is niet meer leuk. Praat erop in dat je teleurgesteld bent en het is niet meer leuk. Sla zonder opwarming en het is niet meer leuk. Sla met iets/op iets waar de persoon niks mee heeft en het is niet meer leuk.

Er zijn mensen die graag met straf spelen om een reden te hebben om te slaan. En dan hoort het bij hun d/s dynamiek. Niks mis mee. Of noemen het straf om maar niet toe te hoeven geven dat het lekker is. Of omdat het een duidelijk scenario impliceert. Allemaal niks mis mee, als het je ding is, doen.

Maar dat is niet wat ik onder lijfstraf versta. Ik vind dat straf naar moet zijn, en dat het dient om aan te geven 'wat jij deed vind ik niet goed'.

Just my 2 cents. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Wever

Bericht door Wever »

AET schreef:Binnen D/s setting met het type subs waar ik mee speel...flink masochistisch...
Vraag ik me het volgende af. Indien ik met lijfstraffen zou spelen i.p.v .niet fysieke straffen...
krijg ik dan niet hele stoute/ondeugende subs, omdat ze de pijn lekker vinden?
Ik denk het niet. Aangezien ze graag willen pleasen en het goed doen vanuit nature.
Toch vind ik bovenstaande 2e vraagstuk ook interressant.
Ik lees vooral dat er aannames zitten in je gegevens.

Ik zou zeggen dat "masochistisch" en "lijfstraffen" niet zomaar samen gaan. Het risico dat je stoute, ondeugende, uitdagende of zelfs rellende subjes krijgt bestaat zeker. In welke mate subs ook willen pleasen en goed doen hangt van de sub af. Hoe meer ze dat willen, des te lager dat risico.

Maar ik denk dat het belangrijkste verschil vooral in de intentie zit van je straf. Om het moeilijk te stellen: je hebt straf en je hebt "straf". Je kan echt als doel stellen om bepaald gedrag af te leren en werkelijk boos en/of teleurgesteld zijn als dat mislukt. Maar evengoed kan je veel, aarsmoeilijke, onredelijke,...regeltjes gaan opstellen zodat de sub vroeg of laat wel MOET fouten maken waardoor er lekker "gestraft" kan worden.

De consistentie die Crownless aangeeft is ongetwijfeld belangrijk (als je als sub een keer ongestraft regels gaat overtreden gebeurt het doorgaans vaker), maar ik denk dat het toch vooral aan die intentie ligt. Het idee van "Wat wil je met die straf bereiken?", zeg maar.
AET

Bericht door AET »

thx! Ik lees mee. Ik weet niet of ik de ambitie heb om met lijfstraf te spelen.
Om dat te kunnen, zal ik eerst mijn Narrow mind moeten verruimen.
Daar helpen jullie reacties erg bij.

Dit vraagstuk kwam weer bij mij omhoog vanwege een opmerking van een dominant.
Diegene wilde zijn sub aan mij uitlenen omdat ze straf had verdiend. Voor straf naar AET, zeg maar.
Crownless

Bericht door Crownless »

AET schreef:Diegene wilde zijn sub aan mij uitlenen omdat ze straf had verdiend. Voor straf naar AET, zeg maar.
Sorry voor de mensen die dat een goed idee lijkt, maar ik zeg: wat ontzettend stom!!! Ja, ga maar naar AET, die speelt altijd naar ende gemeen ende niet leuk. :nopompom: Ik zou me zo beledigd voelen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Crownless schreef:
AET schreef:Diegene wilde zijn sub aan mij uitlenen omdat ze straf had verdiend. Voor straf naar AET, zeg maar.
Sorry voor de mensen die dat een goed idee lijkt, maar ik zeg: wat ontzettend stom!!! Ja, ga maar naar AET, die speelt altijd naar ende gemeen ende niet leuk. :nopompom: Ik zou me zo beledigd voelen.
Meh, dat inderdaad. Daarnaast, als ik even vanuit subperspectief redeneer, zou ik 't ook niet leuk vinden om voor straf uitgeleend te worden. Heck, straf is het corrigeren van gedrag, en het zou voor mij heel raar voelen als iemand anders dan Romanticide dat zou moeten doen. Het idee van "Je gedraagt je ongehoorzaam naar mij, dus leen ik je uit aan persoon x die je daar voor gaat straffen"... Mneh, dan zou 't hele punt van die straf niet meer aankomen geloof ik. *probeert beeld te vormen*
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Tenzij die persoon juist de angst is.

Ik bedoel, AET staat bekend als Sadiste. Misschien heeft dat meisje weleens gerild bij dr Dominant dat hij 'gelukkig niet zo gemeen was als AET...' Leuk om mee te spelen, als D, lijkt me...

Ik bedoel... als ik naar mezelf kijk en de birthdayspanking van afgelopen zaterdag als slecht voorbeeld neem, want dat was helemaal geen straf, maar om mijn punt. Ik zag het ergst tegen CatharinaBE op. Door haar reputatie, doordat ik haar ken, haar manier van spelen ken, haar toespelingen, enzovoorts. Achteraf bleek dat Catharina een piece of cake bleek in vergelijking met hoe die *HUGE KLAUWEN* van Boris aankwamen, waardoor ik 20 cm opschoof op de bank...

Jerry wist dat ik best tegen Catharina opzag, en daar had ie me prima mee kunnen plagen. Ik kan me voorstellen, dat wanneer je erg goed bevriend bent met een ander stel, je de andere D kan inzetten als 'dreigement'.

Meh, kan me niet helemaal goed duidelijk uitdrukken geloof ik... :|
MILF :grin_ani:
Guilty

Bericht door Guilty »

juffie schreef:Jerry wist dat ik best tegen Catharina opzag, en daar had ie me prima mee kunnen plagen. Ik kan me voorstellen, dat wanneer je erg goed bevriend bent met een ander stel, je de andere D kan inzetten als 'dreigement'.
Jup. Best een kinky idee zelfs.
JJV

Bericht door JJV »

Sabrina schreef: "Je gedraagt je ongehoorzaam naar mij, dus leen ik je uit aan persoon x die je daar voor gaat straffen"... Mneh, dan zou 't hele punt van die straf niet meer aankomen geloof ik. *probeert beeld te vormen*
Bedenk even waar ik t gelezen had dat een mannelijke sub bij een prof-domina langs moest voor straf. de eigen dom wilde dr handen er niet aan vuil maken ofzo
èn t is voor de sub des te vernederender volgens mij.

even als hart onder de riem voor AET is dat ik'r juist ken als iemand die zich èrg inleeft in een sub en daar dan de grenzen van opzoekt.. da's misschien eng.. maar nooit 'te' ofzo.
~\v/~
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

juffie schreef:Ik bedoel... als ik naar mezelf kijk en de birthdayspanking van afgelopen zaterdag als slecht voorbeeld neem, want dat was helemaal geen straf, maar om mijn punt. Ik zag het ergst tegen CatharinaBE op. Door haar reputatie, doordat ik haar ken, haar manier van spelen ken, haar toespelingen, enzovoorts. Achteraf bleek dat Catharina een piece of cake bleek in vergelijking met hoe die *HUGE KLAUWEN* van Boris aankwamen, waardoor ik 20 cm opschoof op de bank...
Dat had ik je kunnen vertellen van te voren als je het gevraagd had :P

(Overigens is dat ook een reden dat ik niks met spanking heb :lol: )
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ok, in de situatie zoals juffie 'm uitlegt is het inderdaad weer anders. Thanks juffie, maakt mijn beeld weer wat breder, want ik kon me geen manier bedenken waarin 't wel leuk zou kunnen zijn.

En JJV, dat was ook wat ik me inbeeldde, maar dat staat mij (persoonlijk!!!) gewoon tegen. Da's niet erg, da's mijn probleem, maar vandaar dus mijn reactie. :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik vind pijn best wel lekker (meestal), maar toch werkt straf heel corrigerend bij mij. Niet omdat de straf te pijnlijk is of niet mijn ding of alles wat Sabrina zegt, maar omdat het voor mij zijn dominantie toont. Vaak heb ik aan het begin van een spel de neiging hem uit te testen, te zeuren, te klieren enz. Als hij me dan straft heb ik meteen zoiets van: Oh, hij doet dus wat hij zegt, hij laat niet met zich fokken, ik kan maar beter doen wat hij zegt. Ik ga dan beter luisteren, en ga me ook onderdaniger voelen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gesloten