Marijke schreef:Wat bedoel je met thuiskomen?
Ik stel me diezelfde vraag. Je kan dat namelijk
kitten schreef:1. Is het van voorbijgaande aard?
2. Blijft het bestaan tot je thuis komt?
3. Stopt het zodra je thuis bent gekomen?
4. Kun je er vanaf komen zonder te spelen?
5. Houdt subbiekoorts je feitelijk voor de gek?
1. Voor het grootste gedeelte denk ik van wel. Er zal altijd wel iets van opwinding en nieuwsgierigheid blijven, maar ik geloof dat subbiekoorts voornamelijk voortkomt uit het feit dat je nog onbekend bent met wat BDSM eigenlijk is. Vroeg of laat botsen subbiekoortsige subjes op hun grenzen, en dan zwakt dat "meer, meer, nu, nu!!"-gevoel vanzelf af.
2. euh...hier stel ik me dezelfde vraag als Marijke: wat is thuiskomen?
@colet: ik denk niet dat 't letterlijk bedoeld is. meer in de zin van "duidelijk beginnen beseffen dat BDSM iets voor jou is".
...alleen is dat nogal een vage definitie. Is "thuiskomen" zodra je in contact komt met andere BDSM-ers? Zodra je je eerste spel meemaakt? Zodra je een D/s hebt? Oftewel...afhankelijk hoe je thuiskomen juist ziet zal het antwoord anders zijn.

3. dit is ook weer afhankelijk van die definitie. Maar ik denk toch eerder dat het tegen grenzen aanlopen een belangrijkere 'tegenkracht' is dan dat je daadwerkelijk iets met BDSM gaat doen. (dit kan ook mijn eigen projectie zijn)
4. een heel moeilijke vraag. Ik ben geneigd "nee" te zeggen, maar dit kan een self-fulfilling prophecy zijn. Dat iemand dus pas
echt subbiekoorts heeft (en niet gewoon 'grote interesse heeft in BDSM') als 'ie er alleen maar vanaf kan komen door te spelen. Wat ikzelf in die periode wel had, was dat andere dingen doen om me af te leiden alleen maar symptoombestrijding was. Ik geloof iig niet dat als ik een paar jaar niet zou spelen, ik terug zou zakken naar mijn vroegere niveau.
5. dit is dan weer een heel gemakkelijke vraag: JA! Ik heb met mensen gespeeld waarbij ik (achteraf gezien) beter niet mee had gespeeld, heb eigen grenzen geminimaliseerd en had fantasiebeelden gehad waarvan ik nog echt wilde dat ze praktijk zouden worden ook.
@JJV: bedoel je dat het niet handig is voor D's om met subbiekoortsige subs om te gaan? Of bedoel je dat Doms ook last krijgen van Dommiekoorts*?
*met excuses voor de belachelijke benaming