Corsetten

juffie
Site Admin

Corsetten

Bericht door juffie »

Hoi hoi

Ik heb een paar jaar geleden een corset gekocht, maar deze is niet meer helemaal goed geregen. Nu wil ik hem zelf opnieuw rijgen, maar hoe doe ik dat in mijn eentje? En waar moet je op letten bij het rijgen, zodat ie dus overal ongeveer even stevig komt te zitten?

En hebben jullie er ook last van dat, als je gaat zitten, wat vervelende drukpunten krijgt en dat je baleinen wat gaan verbuigen?
Ik heb niet echt een goedkoop corset gekocht, dus aan de kwaliteit zou het niet moeten liggen.
MILF :grin_ani:
kitten

Re: Corsetten

Bericht door kitten »

Dat rijgen kan ik je niet bij helpen. Maar de buigende baleinen heb ik wel ook. En ik had geen goedkoop corset, maar wel eentje uit het rek. Schijnbaar kunnen de baleinen nóg steviger, dat ombuigen echt godsonmogelijk wordt. Maar dan wordt het drukken op bepaalde plekken juist weer vervelender...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Online oa bij laced-up staan duidelijke voorbeelden voor het rijgen. Corset zelf rijgen is soms wat onhandig maar niet moeilijk. Ik deed het 1 x per maand toen ik een zwart corset had. Elk feest een ander kleurtje lint, niet hetzelfde als een nieuwe outfit maar toch anders.

Zorg dat de veter dik genoeg is en niet van 'draaiend' materiaal dat maakt het een stuk makkelijker!

Druk punten had ik in mijn eerste vollers wel, duur merk maar niet op maat gemaakt dus het paste niet precies. Mijn huidige op maat gemaakte -roze- corset heeft het alleen als ik er niet goed ben in geregen.

Hebben jullie dat nou ook, dat als je corset uitgaat dat je ribben zich eenzaam voelen?
**Self Rescuing Princess**
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

beetje buigen van de balleinen hoort wel natuurlijk :) jij moet er immers in gewurmt worden.

Misschien doe ik toch maar het corset vrijdag op next. Ik heb zo weinig gelegenheid om het te dragen !
pluis

Bericht door pluis »

Ik eh.. zít dus ook niet, in mijn corset (zeker niet omdat ik er een heb die laag op de heup valt.. dat gaat idd prikken).

Mijne is op maat gemaakt, en verbuigt hier en daar wel wat (ondanks een overdaad aan spiraalvormige metalen baleinen, volgens mij de stevigste die er zijn) en dat hoort ook zo, volgens mij. Tien centimeter middelafname en dan níet meegeven lijkt em ongezond.Met rijgen kan ik niet helpen, en eh, volgens mij bepaal je toch pas bij het ínrijgen (dus wat je doet als je hem al aan hebt) hoe strak het ding komt te zitten.

Overigens heb ik plannen om als afstudeercadeau een nieuw custom-corset voor mezelf te laten maken. Ik ga voor camo-print! (en 15 cm middelafname.. tightlacing, here I come!)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

pluis schreef:Mijne is op maat gemaakt, en verbuigt hier en daar wel wat (ondanks een overdaad aan spiraalvormige metalen baleinen, volgens mij de stevigste die er zijn) en dat hoort ook zo, volgens mij.

Met rijgen kan ik niet helpen, en eh, volgens mij bepaal je toch pas bij het ínrijgen (dus wat je doet als je hem al aan hebt) hoe strak het ding komt te zitten.
De mijne zijn echt verbogen nu. Ze blijven kromgebogen staan...
Enne, mijn corset is van achter geregen, van voren zit het dicht met van die.. euh, soort spijkertjes die in oogjes gaan. Snappie? Dus mijn corset is wel van te voren rijgbaar...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

NEEEEEE JUFFIE !!! NEEEEEE

als je het corset aan doet heb je de veter er achter wel al in de goede volgorde ingeregen, maar die maak je heel losjes, je hebt dus veel veter nodig. Dan sluit je hem om je lichaam en doet de busk dicht -aan de voorkant- DAN PAS ga je je inrijgen. Anders ga je veel te veel kracht op de baleinen zetten! Eerst ook 80 of 90 % aansnoeren en na een halfuurtje warmlopen goed strak zetten !
chell

Bericht door chell »

Zijn ze naar buiten verbogen juffie? Dus bol gaan staan zeg maar? Want dan zijn de baleinen toch niet stevig genoeg....

Mijn Vollers en mijn zilveren corset hebben echt mijn vorm, mijn taille zeg maar, in de baleinen. Mijn goedkope flutjes gaan gewoon bol staan en prikken.

En ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoeld met het rijgen. Want je stopt toch gewoon de veter erin en gaat 'm insnoeren als je 'm aan hebt?

Edit. Dat wat anne zegt dus :)

Ik ga er ook eentje op maat laten maken. Als ik het gevoel heb dat mijn gewicht enigszins op een stabiel niveau is.
Laatst gewijzigd door chell op 10 aug 2009, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ow..

Dan ben ik dus verkeerd voorgelicht....

:shock:
pluis

Bericht door pluis »

... ook wat anne zegt..

zou idd de site van Laced up er even op nalezen. Daar staat veel info die je dit had kunne besparen..

(zit me nu ook af te vragen hoe je een 'dicht' geregen corset uberhaupt laat sluiten op de busk.. bij mij kan dat dus écht niet.. Niet met tien centimeter minder pluis in t midden.. )
chell

Bericht door chell »

Wat is jou verteld dan juffie?

Jij doet echt je corset aan en dicht en dan doe je er niks meer mee?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik zou er geen eens IN Komen zonder enorm open rug als ik het aan de voorkant dicht moest doen.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja, idd, chell, that's it.

Toen ik hem kocht, heeft de dame hem goed geregen, zodat ik hem zelf aan en uit kon doen. Ik ging naar de boat, mijn gezelschap kon ook niet rijgen, dus heeft zij hem zo geregen dat ik hem zonder extra hulp aan en uit kon doen.

Niet goed dus?
chell

Bericht door chell »

eireanne schreef:Ik zou er geen eens IN Komen zonder enorm open rug als ik het aan de voorkant dicht moest doen.
Nee, ik ook niet. Zeker niet bij die zilveren en m'n Vollers.

Ik heb zin om weer naar de showboat te gaan. Want ik kan mijn Vollers nu natuurlijk ook weer aan! :mrgreen:

Afvallen is zooo leuk!
pluis

Bericht door pluis »

Jawel hoor :)

Als je m zelf aan en uit kunt doen zónder je corset te moletsreen draag je m gewoon voor de sier.. Als je je figuur er drastisch mee wilt veranderen (zoals ik m draag, dus) dan is voorgeregen aandoen gewoon geen optie, want dan werkt het niet. Je krijgt jezelf er niet in geperst.

Toch zou ik altijd kiezen voor loshalen, aandoen en dan dichtrijgen.. N corset dichtmaken is nou ook weer niet heel moeilijk, ofzo (al is t lastig als je t zelf moet doen.. ik krijg de mijne dan nooit écht strak).
Gesloten