het parfum en geurtjes topic...

JJV

het parfum en geurtjes topic...

Bericht door JJV »

'goh wordt marusha nog verkocht' ..hoor ik mezelf zeggen gister. Dame in kwestie is spelgenote van lang lang geleden en gaf ook aan de parfum speciaal voor mij op te hebben gedaan... Ik heb de ziekte aan marusha.
Letterlijk.

ooit werd ik bijna instant opgewonden als een collega dj loulou droeg.. Helaas versloeg dat bij mn toenmalige 'din'...

en ooit wist k dat AET in same was omdat ik haar parfum rook.

Sommige geuren kan ik de 'band' mee verklaren (zo raakte ik licht opgewonden van de combo verschaaalde sigarette geur met red bull en weet ook waaarom)
andere geur reacties kan ik , zoals de marusha of de loulou, niet verklaren...

meer parfum verhaaltjes? Aroma therapie?
~\v/~
kitten

Re: het parfum en geurtjes topic...

Bericht door kitten »

Na 9 maanden full-time dopjes draaien in de parfumfabriek... Ik kreeg op sommige dagen gerust 3 flessen over me heen waar sjieke dames per stuk 3 jaar mee doen. :shock: Dan zit je alleen in de bus naar huis hoor! :mrgreen: Maar sindsdien ben ik ALLERGISCH voor teveel parfum. :nooo:

Waarschuwing voor iedereen die mij ooit nog hoopt te daten: GEEN after shave! Beetje deo is ZAT! :smiley_panic: Als je doucht, stink je echt niet. (En verse lichaamsgeur kan ook heul lekker zijn... :zak: )

Gek genoeg heb ik er geen afgestompte reukzin aan overgehouden. Eerder andersom. Ik ben meestal een van de eersten die dingen ruikt en mensen eerder ruiken dan zien, dat herken ik ook!
Boefje

Bericht door Boefje »

Ik ben het wel met kitten eens: gewoon fris gedoucht is prima. Maar....
er is wel een luchtje waar ik een soort opgewonden van raak. D-D wil dolgraag weten welk luchtje dat is maar ik weet het niet, hahahahahaha. Ik hoop maar dat ik ooit nog een meneer tegenkom die het luchtje draagt en dan vraag ik het wel aan hem. :mrgreen:

Wil ik nog toevoegen dat ik andere luchtjes, mits goed gedoseerd, erg kan waarderen. :icon_biggrin:
avelon

Bericht door avelon »

Geutjes heerlijk. kan dan echt flashback's krijgen.

Maar dat kan van lavendel struiken zijn. tot aan mannengeurtjes.
vond het heerlijk als vriendje bleef slapen en hij zijn luchtje op had. (toevallig ook musk waar ik gek op ben)
en dan moest ik me er echt toe zetten om de bedden te verschonen. opslag geil als ik naar bed heen ging geurtje zat dan nog heerlijk in het kussen :oops:
Maar geurtjes zijn voor mij wel belangrijk.
en gelieve niet to much dat je er meteen van die klaplongen aan overhoud.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik hou van subtiele geurtjes: parfum en bij bepaalde mannen ook hun eigen geur. Echt niet bij iedereen wel. Ik hou inderdaad ook van de geur van Hem in mijn bed of aan mijn kleren. Nam bij een ex wel eens express een tshirt van hem mee als knuffeltje als ik terug alleen moest slapen.
Ik kan veel geur niet verdragen door mijn overgevoelige longen: die zeggen dan direct dat het niet ok is en dan moet ik echt puffer nemen om terug te kunnen ademen. Mijn neus zit ook heel vaak dicht, vaak ruik ik gewoon niks. Maar de momenten dat ik kan ruiken, kan het heel veel stemmingen oproepen of versterken.
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Oh ja...! Gedragen t-shirt van hem. Daar kan ik helemaal dizzy van worden :inluv:
En dat heb ik soms erg nodig, even een flinke dosis opsnuiven.

Wat ik ook gemerkt heb is dat een parfum bij de ene man heel anders kan ruiken dan bij de andere man, alsof de 'basis-geur' (de eigen lichaamsgeur) van de man beslissend is voor de totale uitwerking op mij.
faery

Bericht door faery »

Mijn vriend heeft het meer met het shirt wat ik draag als ik bij hem ben, dan ik bij zijn geur. Hij ruikt namelijk naar niks :(
Artemyz

Bericht door Artemyz »

Hij heeft een grote hekel aan parfum en zelf aan deo op mijn huid. Ben dus volledig van de parfums afgestapt. En moet zeggen dat ik me er nu zelf bij anderen ook aan stoor en het vaak veel te indringend vind ruiken.

Mijn favoriete geur is die van Zijn lijf en onze seks :)
brabbeldasje

Bericht door brabbeldasje »

uhh jah ik heb heel veel herinneringen met geur :)
ook veel emotie bij geuren, van zwitsal word ik bijv. heel kalm :)

en wat JJV zei...de geur van sigaretten en lichte tint mannenzweet....daar raak ik opgewonden van ja.
Guilty

Bericht door Guilty »

Kheb er eigenlijk helemaal niks mee, vind het eigenlijk maar raar als mensen naar volstrekt onnatuurlijke chemische meuk ruiken.
dbj

Bericht door dbj »

Artemyz schreef:Hij heeft een grote hekel aan parfum en zelf aan deo op mijn huid. Ben dus volledig van de parfums afgestapt. En moet zeggen dat ik me er nu zelf bij anderen ook aan stoor en het vaak veel te indringend vind ruiken.
Ben blij te lezen dat deze jongen gelukkig niet de enige is die een sterke afkeer heeft m.b.t. geuren :)
Inderdaad, een frisse douche en alles goed schoon is belangrijker dan al die kunstmatige geurtjes.
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik ben dol op parfum, echter allergisch dus kan ik het amper nog verdragen zonder direct in ademnood te komen. Ook van anderen beneemt het me soms letterlijk de adem :(

Voor aantrekkingskracht moet je juist geen parfum opdoen, maar elkaar ruiken. Feromonen doen het werk.
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik vind geurtjes vreselijk
alsof je je eigen geur wil verdoezelen

gebruik nooit geurtjes dus .. ook geen deo
gewoon douchen

ik kan ook echt over mn nek gaan van iemand die langsloopt met een halve fles in zijn/haar nek

nope nix voor mij
aimée

Bericht door aimée »

ik ben dol op geurtjes echt supper dol..

net als wat Marijke zegt, kan wel een hele dag snuffelen grinnz..

ik zelf het yves Saint laurent river gauci of zo iets dergelijks. Vind dior midnight poison ook heerlijk. Dan ook de one van D&G en burbbery is ook wel favoriet bij mij zowel weekend, summer als the beat. Heb gister ook een hele lekkere geroken die was van Playboy sexy of iets dergelijks.. oei die was ook zeer lekker.. en dan heb je nog noa pearl (paarse doosje)...

een ander geurtje wat enkel nog online te verkrijgen is, is die van cindy crafword (of hoe je dat ook spelt).

Nou ja dat waren mijn geurtjes wel.. al moet ik zeggen dat ik weer nodig wat nieuwe moet kopen want ik heb nog twee waar een beetje inzit..

Qua badschuim/doucheschuim ga ik altijd nog voor rituals en dan de roze of de groen met witte collectie dat heeft toch wel mijn voorkeur. En wasverzachter ooowwwh zo lekker is die nieuwe roze van robijn!. ... ..... (gaat winkelen straks lol)
tijgie{K}

Bericht door tijgie{K} »

Ik heb tot een jaar geleden, behalve deo, nooit parfum o.i.d. gebruikt. Totdat ik een proefmonster kreeg van Euphoria van Calvin Klein. Heerlijk!! Op de boot naar de UK heb ik een flesje gekocht en ik ben er nog steeds helemaal weg van. Ik gebruik het niet elke dag, maar zo af en toe heb ik er behoefte aan. Toevallig kreeg ik vandaag tijdens het knuffelen van Smorph een complimentje dat ik lekker rook. :biggrin: Dat had ik nog nooit gehoord van iemand anders dan Kluk. :static:

Overmatige parfum geuren vind ik ook vreselijk, maar een subtiel geurtje vind ik op zijn tijd prima te doen. Ik kan helemaal gek worden van Kluk zijn lichaamsgeur, dus ik ben stiekem blij dat hij geen aftershave gebruikt. :bloos: :biggrin: Hij gebruikt wel lekkere deo, maar die geur is niet penetrant.

Afbeelding
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gesloten