WS valt af!
- puppie
Re: WS valt af!
Dat is ook mijn zwakke plek, chips! (en nootjes)
Ik mag van mezelf op vrijdagavond een bakje ervan eten en daardoor heb ik de rest van de week nauwelijks moeite er vanaf te blijven.
Verder koop ik idd niks wat ik zelf al te lekker vind, dat scheelt heel veel verleiding!
Ik mag van mezelf op vrijdagavond een bakje ervan eten en daardoor heb ik de rest van de week nauwelijks moeite er vanaf te blijven.
Verder koop ik idd niks wat ik zelf al te lekker vind, dat scheelt heel veel verleiding!
- miss_meeko
Het is eigenlijk een beetje beiden. Vaak geen honger/trek en ook vaak geen tijd. Op mijn werk heb ik geen pauze en zo tussendoor wil ik het nog weleens vergeten. Dat ik eten ook niet echt lekker vind maakt het ook niet makkelijker.faery schreef:@miss_meeko: wat vind je moeilijk aan ontbijt en lunch? Heb je geen honger? Vind je de dingen die je dan hoort te eten niet lekker? Of is het iets anders?
Ik ben overigens nog wel sinds vorige week overgestapt op bruin brood, minder lekker maar wel gezonder.
Woon alleen en merk dat ik bijvoorbeeld een geopende zak chips niet weg kan leggen voor ik de hele inhoud op heb gegeten. Probeer dan ook zo weinig mogelijk lekkers in huis te halen maar moet bekennen dan soms met lekkere trek naar de supermarkt te gaan. In het weekend slaapt mijn vriend soms bij me en dan koop ik allerlei lekkere dingen die natuurlijk niet helemaal opgaan maar wel naar me liggen te roepen vanuit de kast. Nu ik wil afvallen moet ik echt consequent van tussendoortjes afblijven. Heb 'al' twee dagen heel goed gegeten. Merk dat ik direct hoofdpijn heb maar dat zullen wel de afvalstoffen en het afkicken van de suiker zijn. Kan me even niet tot sporten zetten maar misschien moet ik eerst een week gezond eten en voel ik me dan fit genoeg om weer naar de sportschool te gaan.
Hier weer terug van 70,5 naar 71,0. Maar goed, dat kan ik ook nog op hormonale schommeling gooien zo tegen m'n menstruatie aan. Als ik nu gewoon op blijf letten moet het vast goedkomen. Ik ga zometeen wel lekker eten, maar lekker hoeft niet ongezond te zijn gelukkig 

-
Oke normaal ben ik in mijn stopweek van de pil qua gewicht op zijn zwaarst ik weet ook dat de week erna het beste is om te wegen. Deze week is dit anders vorige week maandag was ik in totaal 5kg afgevallen vandaag gewogen en totaal staat op 6,5kg eraf nu. oorzaak luduvudu... Op dagen dat ik werk gaat het nog wel 2 stuks fruit en tussen de middag een paar broodjes... avondeten gaat slecht maar krijg zo af en toe een broodje naar binnen. Op dagen dat ik niet werk is het helemaal slecht gister in 24uur tijd 2 broodjes gegeten ik word al misselijk als ik aan eten denk en heb ook echt geen honger ik voel me ook niet slap omdat ik te weinig eet. Meestal ben ik een emotionele eter en als ik me kut voel ga ik juist eten. Nu dus niet. Het afvallen op zich vind ik geen probleem heb nog genoeg kilo's over om me daar zorgen over te maken. Kennen mensen dit? Dat ze niet meer eten als ze zich zo rot voelen? Hoelang duurt het? Hoe krijg je jezelf wel aan het eten? Want ik weet ook wel dat het niet gezond is waar ik mee bezig ben enzo..
Gaat 2de broodje naar binnen werken al ben ik al misselijk na de eerste.. *zucht*
Gaat 2de broodje naar binnen werken al ben ik al misselijk na de eerste.. *zucht*

- kitten
Als je geen trek hebt, moet je jezelf ook niet dwingen. Je hebt al genoeg aan je hoofd. Luister gewoon naar je lijf. Je gaat vanzelf wel weer trek krijgen, net zoals je vanzelf wel weer een zonnetje zult zien schijnen... 

Ow ja, na Frank was ik zo over mijn toeren dat ik nog maar 48kg woog! 6kg eraf in best korte tijd. Ik kreeg er een halve appel binnen en that's it. Ik wou ook wel eten, maar zat gewoon zo dicht allemaal. Verkrampt ofzo.
Ik heb toen deal met mezelf gemaakt dat ik 4-5x per dag een beetje at. Dan bleef het er tenminste in. Heeft bij mij wel even geduurd toen, maar uiteindelijk ging het terug beter met me en eten dan ook beter. Overbodig te zeggen dat de kgs er dan ook weer snel bijkomen, want lichaam gaat echt op "ik moet alles nemen wat ik krijg"stand. Nu op die manier afvallen werd ik toch ook niet mooier van
.
Ik heb toen deal met mezelf gemaakt dat ik 4-5x per dag een beetje at. Dan bleef het er tenminste in. Heeft bij mij wel even geduurd toen, maar uiteindelijk ging het terug beter met me en eten dan ook beter. Overbodig te zeggen dat de kgs er dan ook weer snel bijkomen, want lichaam gaat echt op "ik moet alles nemen wat ik krijg"stand. Nu op die manier afvallen werd ik toch ook niet mooier van

- kitten
Alwéér een weging van WW gemist... 
Dit schiet echt niet op... Het afvallen gaat volgens mij wel aardig. Vanmiddag was ik met kleren aan (maar zonder schoenen) zelfs onder de 80kg. Maar dat wegen... is gewoon niet geschikt voor alleenstaande moeders!
Ik kan niet elke week en om de andere week zoals ik nu doe wordt te vaak in de war geschopt... bezoekje Londen, dagje extra de kinderen... En ik wil mijn kinderen gewoon niet meenemen naar een weging. Ik heb twee dochters waarvan ik niet wil dat ze bezig zijn met hun gewicht en opvoeden (mijn mening) is 80% voordoen. Ze weten ook niet dat ik punten tel. Nja, dan is het dus wel erg lastig... 

Dit schiet echt niet op... Het afvallen gaat volgens mij wel aardig. Vanmiddag was ik met kleren aan (maar zonder schoenen) zelfs onder de 80kg. Maar dat wegen... is gewoon niet geschikt voor alleenstaande moeders!

-
thanks kitten dat je zegt dat het niet hoeft.. Iedereen roept: je moet wel eten hoor.. Maar eigenlijk heb je ook wel gewoon een punt ik heb genoeg reserves als ik ff een keer niet wil eten dan is dat helemaal niet zo erg. Als het allemaal maar niet te lang duurt en ik er niet in doorsla.
en thanks ook voor Gilraen dat ik niet de enige ben die dit heeft nu...

en thanks ook voor Gilraen dat ik niet de enige ben die dit heeft nu...
Leonietje, weet natuurlijk niet wat er speelt waardoor je je rot voelt en geen eetlust hebt maar het probleem bij de bron aanpakken is meestal het meest effectief. Als je weer uit het dal bent komt je eetlust vast ook weer terug. Blijven eten is een goed motto als je geen eetlust hebt en je maag geen bezwaren opwerpt tegen eten. Lees dat je misselijk bent dus dat lijkt me ook niet de remedie. Als je sapjes naar binnen krijgt is het misschien een goede manier om zo toch vitamines binnen te krijgen. Deze toestand moet in elk geval niet te lang duren. Al zeg je dat je reserves hebt, voedingsstoffen heb je gewoon nodig om gezond te blijven.
Sterkte in elk geval.
Heb op dit moment het tegenovergestelde probleem. Heb met me de Sinterklaas toch misdragen met chocolade, marsepein e.d.
Wegens slaaptekort heb ik ook nog eens een enorme eetlust. Een goede nachtrust en het opnieuw oppakken van een gezond voedingspatroon en sport moeten we weer op het juiste pad brengen. Morgen weer een nieuwe dag.
Sterkte in elk geval.
Heb op dit moment het tegenovergestelde probleem. Heb met me de Sinterklaas toch misdragen met chocolade, marsepein e.d.

Zo mijn 2-wekelijkse update dan maar
Ondanks het niet meer kunnen fitnessen (liesbreuk) toch bijna 3kg kwijt - van 127,3 naar 124,5... Dat was een grote (maar leuke) verassing.
Voor allen die bezig zijn:
- het belangrijkste blijft proberen enige regelmaat te houden
- de tip om niet te eten als je geen behoefte hebt zou juist averechts kunnen werken. Het lichaam gaat dan heel snel reserves - en spieren! - aanspreken. Als je dan weer wat eet, dan knalt dat meteen in je reserves -> dus ophopen ipv gebruiken zoals de bedoeling zou moeten zijn. Het bekende jojo-effect.
- probeer minimaal 3 keer per dag iets te eten
- wees bewust van wat je eet (ik ben 3 kilo afgevallen maar heb gewoon een keer pizza als avondeten gehad) Vitaminen en mineralen zijn belangrijker dan hoeveelheden.
Ik ben dan geen dietist maar voor mij werkt het dus wel. In combinatie met de maaltijdvervangers die ik nu heb om de 'routine' er in te brengen op basis van biamed (google) is het dus goed te doen mits je de discipline op kunt brengen. Je moet het willen.
Dus alllen -
gewoon doorzetten - dan lukt het vanzelf.
Ondanks het niet meer kunnen fitnessen (liesbreuk) toch bijna 3kg kwijt - van 127,3 naar 124,5... Dat was een grote (maar leuke) verassing.
Voor allen die bezig zijn:
- het belangrijkste blijft proberen enige regelmaat te houden
- de tip om niet te eten als je geen behoefte hebt zou juist averechts kunnen werken. Het lichaam gaat dan heel snel reserves - en spieren! - aanspreken. Als je dan weer wat eet, dan knalt dat meteen in je reserves -> dus ophopen ipv gebruiken zoals de bedoeling zou moeten zijn. Het bekende jojo-effect.
- probeer minimaal 3 keer per dag iets te eten
- wees bewust van wat je eet (ik ben 3 kilo afgevallen maar heb gewoon een keer pizza als avondeten gehad) Vitaminen en mineralen zijn belangrijker dan hoeveelheden.
Ik ben dan geen dietist maar voor mij werkt het dus wel. In combinatie met de maaltijdvervangers die ik nu heb om de 'routine' er in te brengen op basis van biamed (google) is het dus goed te doen mits je de discipline op kunt brengen. Je moet het willen.
Dus alllen -

Hier nog steeds stabiel op 70,5
Frusti, maar geduld is vast een schone zaak enzo.
Overigens, ik merkte van de week wel dat m'n lichaam nu redelijk gewend is aan niet snoepen. Ik kon de engelse dropjes op 't werk gewoon voorbij lopen zonder er aan te zitten. En toen ik gisteren een redelijk uitgebreide lunch had gehad, had ik 's avonds gewoon minder trek dus een kleinere portie avondeten gehad. In die zin werkt het dus wel dat m'n lichaam nu meer zelf aangeeft wat ik nodig heb ofzo??? Heel gek, maar in ieder geval voelt het wel goed. Als een soort evenwicht. En dooreten "omdat je bord leeg moet omdat dat zo hoort" ben ik dus mee gestopt, want dan ga je vaak toch MEER eten dan je nodig hebt, da's ook weer niet goed natuurlijk.
Frusti, maar geduld is vast een schone zaak enzo.
Overigens, ik merkte van de week wel dat m'n lichaam nu redelijk gewend is aan niet snoepen. Ik kon de engelse dropjes op 't werk gewoon voorbij lopen zonder er aan te zitten. En toen ik gisteren een redelijk uitgebreide lunch had gehad, had ik 's avonds gewoon minder trek dus een kleinere portie avondeten gehad. In die zin werkt het dus wel dat m'n lichaam nu meer zelf aangeeft wat ik nodig heb ofzo??? Heel gek, maar in ieder geval voelt het wel goed. Als een soort evenwicht. En dooreten "omdat je bord leeg moet omdat dat zo hoort" ben ik dus mee gestopt, want dan ga je vaak toch MEER eten dan je nodig hebt, da's ook weer niet goed natuurlijk.
- miss_meeko
Deze week niet afgevallen, nog steeds 81,8.
Het viel me wel mee omdat ik deze week erg veel last heb gehad van emotie eten en weinig gezonds heb gedaan. Het ontbijten zit wel nu echt vrij goed in mijn ritme dus daar ben ik wel erg blij mee. Aankomende week weer mijn best doen om minder te snoepen. Het zal trouwens wel helpen als de voorraden op raken, want ik haal het niet uit mezelf bij de winkel. En als ik wel visite krijg dan haal ik normalere hoeveelheden en niet van alles wat om zeker te weten dat ze het lekker vinden.
Het viel me wel mee omdat ik deze week erg veel last heb gehad van emotie eten en weinig gezonds heb gedaan. Het ontbijten zit wel nu echt vrij goed in mijn ritme dus daar ben ik wel erg blij mee. Aankomende week weer mijn best doen om minder te snoepen. Het zal trouwens wel helpen als de voorraden op raken, want ik haal het niet uit mezelf bij de winkel. En als ik wel visite krijg dan haal ik normalere hoeveelheden en niet van alles wat om zeker te weten dat ze het lekker vinden.
ik ga vanaf volgende week ook meedoen. Heb namelijk een te gek leren rokje gekregen en daar wil ik op mijn verjaardag, of in ieder geval wanneer ik mijn verjaardag voor ws-ers ga vieren, in passen.
- miss_meeko
Succes! Is het een groot verschil met nu wat je moet halen om in het rokje te passen?