WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
lotus {P}

Re: WS valt af!

Bericht door lotus {P} »

nee, niet echt veel, maar het hangt er natuurlijk van af waar de kilo's er het eerste af gaan.
Maar ik heb nu wel een ontzettende stimulans, IK WIL DAT ROKJE AAN!!!!!!
kitten

Bericht door kitten »

En waarom dan volgende week pas? En wat is je aanvalsplan voor de feestdagen? :)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Stabiel blijven is altijd beter dan aankomen toch!

Die oude spijkerbroek waar ik laatst weer inpaste, die is nu alweer wat te groot! Dus nog een oude spijkerbroek die nog wat kleiner was tevoorschijn gehaald, en hij past! *O* Woei!
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

@ kitten: omdat ik nu nog van alles lekkers in huis heb waardoor ik veel te snel in de verleiding kom. En voor de feestdagen hou ik gewoon aan dat ik me keurig houd aan mijn punten en desnoods maar extra ga lopen ofzo
kitten

Bericht door kitten »

Klinkt als een plan! :yes: :static:
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

dat rokje gaat me passen. Misschien is mijn echte verjaardag wel erg dicht bij, maar mijn WS-verjaardag gaat lukken. Gelukkig heb ik die nog niet gepland doordat er eerst iemand de datum inpikte die ik in gedachten had en nu ik even moet kijken wat het handigst is.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Al een tijdje niet meer geüpdate hier omdat mijn lichaam gewoon NIET meewerkte, dus sorry, ik houd me niet braaf aan de weegdag. Ik laat m'n weegdag effe bepalen door mijn darmen, wanneer die lief doen en mij de kans geven om een kloppend gewicht te ontdekken.
[TMI]Als ze namelijk weer op hol geslagen zijn en ik al drie of vier dagen niet meer fatsoenlijk naar de wc heb gekund, is het niet echt representatief wat er op die weegschaal staat[/TMI]

Nu dan toch weer een update, omdat ik eindelijk weer normaal heb kunnen wegen!

Startgewicht: 110,0
Week 1: 109,0 -1,0
Week 2: 109,4 +0,4
Week 3: 108,3 -1,1
Week 4: 107,0 -1,3
Week 5: 104,4 -2,6
Week 8: 103,9 -0,5

Totaal: -6,1!

Er is toch weer wat af! Niet veel, maar hey... Ik ben jarig geweest (ik vond dat ik op mijn verjaardag gewoon lekker moest eten, en niet moest gaan stressen over niet goed voor me), Sinterklaas is voorbij én de Ardennen, waar ik ook bewust niet ben gaan mierenneuken op eten. Dus ik ben trots op dit resultaat! Eigenlijk hoopte ik stiekem dat ik voor 't einde van het jaar onder de honderd zou zitten, maar dan had ik vanaf dat vorige punt door moeten stomen. Nu hang ik de vlag uit als ik richting de 102,0 kan gaan op 31 december, dan zou ik 8 kilo kwijt zijn in iets meer dan 2 maanden!

Even voor de ervaren afvallers hier: is 8 kilo in 2 maanden veel? Weinig? Niet bijster bijzonder? Best een prestatie? Ik weet 't echt niet!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
JerryM

Bericht door JerryM »

Ik vind het best goed eigenlijk. Van alles dat ik van afvallen weet is dat je het beste de combinatie iets minder eten en iets meer bewegen kan doen, en als je dat doet gaat het niet met kilo's per week. Dan is 1kilo per week best geleidelijk, en als je dat kan volhouden de komende paar maanden, en ook icm met wat meer bewegen, kan je straks makkelijker op je gewicht blijven zonder al te panisch op wat je binnen krijgt te letten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

8 kilo in 2 maanden is VEEL! Een pond per week is waar ik me op richt, dat is (vind ik, na alles wat ik gelezen heb) het meest gezond, ook met het oog op vrijkomende afvalstoffen en het voorkomen van jojo effect. Dat is 2 kilo per maand. Als jij die 8 kilo haalt in twee maanden, heb je dus het dubbele!
JerryM

Bericht door JerryM »

is het mss een percentage dat je idealiter kan afvallen per maand ofzo?
- STM

- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Niet dat ik weet... ik heb geleerd een pond per week. 500 gram. Dus 2 kilo per 4 weken. :)
kitten

Bericht door kitten »

Al is het wel normaal dat je begint met harder afvallen. Daarna een plateau en dan is het de uitdaging om weer de daling verder te kunnen zetten (tenzij je al bent waar je wil zijn natuurlijk). Dus het is niet slecht om te beginnen met een sprintje. :)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

*rekent* Dan is 6 kilo in 8 weken, 1,5 pond per week, dus zo gek nog niet? :) Yay! Thanks kitten!
JerryM schreef:Ik vind het best goed eigenlijk. Van alles dat ik van afvallen weet is dat je het beste de combinatie iets minder eten en iets meer bewegen kan doen, en als je dat doet gaat het niet met kilo's per week. Dan is 1kilo per week best geleidelijk, en als je dat kan volhouden de komende paar maanden, en ook icm met wat meer bewegen, kan je straks makkelijker op je gewicht blijven zonder al te panisch op wat je binnen krijgt te letten.
Thanks! Dat probeer ik inderdaad wel, al is 't bij mij tot nu toe eigenlijk alleen maar minder en gezonder eten. Meer bewegen lukt nog niet, dus als dat erbij komt, hoop ik stiekem dat ik nog wat verder omlaag ga en 't dan steady kan houden :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
JerryM

Bericht door JerryM »

Dat iets meer bewegen kan net als met iets minder eten in kleine stapjes gaan. loop voor je naar binnen gaat een blokje om. kost je 5 minuutjes, maar kan net die paar extra calorieën kosten. Zet de auto net een paar plaatsen verder. Neem een keer de trap.
- STM

- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Stap een bushalte eerder uit. Die vond ik geweldig toen ik nog veel met het OV deed.

Dat is wel een stuurlui-wal-wijsheid hoor. Ik beweeg ook nul komma nul.
Plaats reactie