Wanneer is pijn fout

Gesloten
lotus {P}

Wanneer is pijn fout

Bericht door lotus {P} »

Het topic van Peter zette me aan het denken, maar het is toch weer een andere vraag, vandaar een nieuw topic.
Nu alleen nog even bedenken hoe ik het goed verwoord.

Maar wanneer is pijn verkeerd en wanneer is het gewoon even wennen (zoals spierpijn na een tijd niet sporten)?
Voleuse

Re: Wanneer is pijn fout

Bericht door Voleuse »

Uuh, bedoel je dit in BDSM context? En met fout, bedoel je dan 'ik moet naar een dokter?' Ja ik vraag maar even :P.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ja, zoiets bedoel ik

voorbeeldje om het misschien iets duidelijker te maken.

Als ik lang moet staan krijg ik last van mijn benen en dan voornamelijk mijn ene knie. Nu weet ik dat dat gewoon iets is waar ik rekening mee moet houden en die pijn herken ik ook. Maar vooral als je in een bepaalde houding staat/zit, wanneer is het gewoon wennen aan een andere beweging en wanneer is de pijn verkeerd zodanig dat je een andere houding moet aannemen. Is het zo een beetje duidelijker?
kitten

Bericht door kitten »

Ik snap de vraag wel, maar absoluut geen idee hoe ik een antwoord zou moeten formuleren...

Luister naar je eigen lichaam en als je je zorgen maakt, stel die vraag dan aan een huisarts. Die kan je knie goed nakijken en vertellen of er iets echt mis is...
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

zelfde als ik niet goed de vraag kan formuleren.

Mijn knie is echt gewoon goed fout en daar is voorlopig nog niets aan te doen (zelfs als ik lichter zou zijn zou het qua pijn weinig uitmaken)
kitten

Bericht door kitten »

Ben je er al mee bij een arts geweest dan?
Guilty

Bericht door Guilty »

Twee dingen die in ieder geval "foute pijn" zijn: zenuwpijn en spierkramp. Het eerste kan tot zenuwuitval leiden, het tweede tot langdurige blessures.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik vind tintelende ledematen al fout. Ja, tuurlijk heb je in het dagelijks leven wel eens een slapende arm of been en dan valt je ledemaat echt niet van je romp af. Maar het is niet een sensatie die ik zou opzoeken door een uur in een dragonfly sleeve rond te hupsen.

Sowieso pijn die fout voelt. Ik kan je vertellen dat met je hoofd op de zitting van een stoel vallen terwijl je lichaam naar de grond valt, een foute pijn in je nek oplevert. Net zoals het uit de kom draaien van een arm. Of het slaan met een hamer op je vinger. Ik denk dat je je lichaam wel kunt vertrouwen in wanneer het fout voelt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Mja, maar wat jij nu noemt zijn wel duidelijke gevallen. Het gaat volgensmij meer om als je in een bepaalde houding zit, en die zit niet lekker, is dat dan 'foute pijn'? Moet je dan meteen van houding wisselen of is het een kwestie van wennen?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Op veel soorten irritante pijn die uit houdingen voortkomen, kun je ook wel trainen.
Als je bijvoorbeeld snel last krijgt als je op je knieën zit, kun je vaker op je knieën gaan zitten en zul je merken dat je het steeds langer probleemloos volhoudt. Zolang het geen heel onnatuurlijke houding is en je niets forceert, denk ik dat dat weinig kwaad kan.

Maar wanneer je al een blessure aan je knie hebt en daar ook last van hebt, zou ik altijd eerst een arts raadplegen. Of wellicht een fysio; die weet vaak oefeningen die je veilig kan doen, waar je ook buiten het bdsm spel profijt van kunt hebben.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Guilty

Bericht door Guilty »

Crownless schreef:Ik vind tintelende ledematen al fout.
Ik ook, maar ik had de vraag geinterpreteerd als "gaat alleen over pijn"
Ja, tuurlijk heb je in het dagelijks leven wel eens een slapende arm of been en dan valt je ledemaat echt niet van je romp af. Maar het is niet een sensatie die ik zou opzoeken door een uur in een dragonfly sleeve rond te hupsen.
In het dagelijks leven lig je soms op je arm oid. Dat is niet zo heel erg, omdat je de druk verdeeltover een groot oppervlakte. Bij touw is de druk geconcentreerd. Trouwens ook in het dagelijks leven als je bv. met je arm over de rugleuning van je stoel hangt, daar kun je jezelf ook mee beschadigen. Ik heb zelf ooit een tijdelijke zenuwbeschadiging gehad van het met mijn benen over elkaar zitten met bergschoenen aan...
Gesloten