Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
iezje

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door iezje »

yeah voor de spinaziebakjes:)

Je kan hem een mooie cd geven? Of idd dingen die ruiken? Of een cursus taartmaken beloven.. Bedoel blinde mensen kunnen dat vast ook.. Ik heb op tv vincent bijlo weleens zien koken en dat ging bijzonder goed
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Hmmm lijkt me lastig, kitten! Ik weet zo niks te verzinnen wat niet al gezegd is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Yara

Bericht door Yara »

Kan je zus je niet helpen? Zou ik normaal ook vragen als het iemand is die ik nauwelijks ken, waarom nu niet?
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Crownless

Bericht door Crownless »

een dael o ring. Hip en erop gebaseerd dat je niks kunt zien :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
aimée

Bericht door aimée »

Crown das wel een goede zeg!
Subbeding_A

Bericht door Subbeding_A »

ik ken blinden die heel goed met computers overweg kunnen hoor,(er zijn steeds meer spraakprogrammas die heel goed werken) en kaarsen geeft buiten zicht ook een sfeer die voor blinden wel degelijk meetelt. Geurkaarsen zijn daarin nog duidelijker idd. Blinde mensen zijn heel gevoelig voor sfeer in huis, dus sierdingen kunnen wel degelijk heel goed, al zal hij niet van het zien van die dingen kunnen genieten, maar wel van een leuk gezellig ingericht huis de sfeer voelen!

Dus nee, ik doe niet alsof jij een blinde als melaatse behandelt, ik spreek gewoon uit ervaring dat weinig een belemmering is, wat uiteraard wel weer afhankelijk is van hoe zelfstandig reddend die blinde is en hoe hij omgaat met zijn beperking.

Doe jij dan ook ff niet zo alsof je aangevallen wordt en voor gek wordt versleten? :p :) Je vroeg om tips, en die kreeg je.
kitten

Bericht door kitten »

Kaarsen heeft hij zelf (na een aantal nare verbrandingen) zelf uit zijn huis verbannen. Je hoeft natuurlijk niet te geloven als ik zeg dat iets een no go is, maar ik had er een reden voor. Namelijk zijn eigen input.

Het is een CD geworden en maar hopen dat het een beetje zijn smaak is. Maar die deal-o-dingen ga ik wel onthouden, leuk idee! :) Tnx voor het meedenken!
vode

Bericht door vode »

Ik wil even melden dat ik me nu superhuisvrouwwoman voel want ik heb voor het eerst in mn leven de koelkast schoongemaakt. :clown:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik zoek geurvreters! Onlangs heb ik wat spullen in huis gekregen die jarenlang hebben gestaan in een woning waar flink gerookt is. Zodoende hangt er in de kamer waar ik die dozen heb neer gezet een onprettige oude rooklucht. Wat zijn effectieve manieren om die geur te absorberen en te neutraliseren (behalve ventileren)? Zonder dat je ze verbloemd met een ander geurtje.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
avelon

Bericht door avelon »

Ik gebruik zelf altijd dan van die after tabacco geurkaarsen (meer omdat het dan ook leuker staat dan zon dom ding in je stopcontact.) deze heb zelf de appel/kaneel. geurt niet alleen maar neutraliseerd ook.

edit: gebruik het van de brise
JerryM

Bericht door JerryM »

Alleen zijn dat geen geurvreters, maar geurverbloemers.

Bij de bouwmarkt heb je wel vochtvangers, die kunnen, vooral in vochtige ruimtes als kelders, bergingen en schuren een groot deel van de geur ook wegvangen.

Maar voor zover ik ervaring heb is tijd en veel luchten de enige manier om van rooklucht uit dingen/kleren af te komen.

Als je een kamer hebt met 2 tegenoverstaande ramen kan je die open zetten en dan de deur dicht doen, wordt je huis ook niet zo koud.
Dag open, nacht dicht kan ook, want dan heeft de geur 's nachts weer de kans om er uit te komen. Zo een weekje aanzien, ruiken of dat werkt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik had destijds (in de tijd dat mijn dochters knoflook pelden).. redelijk goede ervaringen met frebreze... geur bleef echt weg... kwma niet terug nadat het zijn maskerende werking had gedaan...
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
vode

Bericht door vode »

Dankzij dit topic en Cozicentral.com en Flylady.com is mijn huis nu al twee weken netter dan normaal en word er regelmatig afgewassen en gestofzuigd en een wasje gedaan ipv alleen wanneer het nodig was. :)
dbj

Bericht door dbj »

Hier ook hard nodig, zoekt energie, motivatie (waar is dat te halen) en aansporing...
In het zonlicht is goed te zien hoe "schoon" het hier is, NOT!
kitten

Bericht door kitten »

Wat is dat dan, vode?
Plaats reactie