Rapeplay

Gesloten
justes

Rapeplay

Bericht door justes »

Meteen maar beginnen met de opmerking dat ik geen ervaringsdeskundige ben op dit vlak, vraag ik me iets af. Rapeplay. Hoe krijg je dat geënsceneerd? Is de kracht van rape niet juist, dat het verder gaat dan heftige seks? N.a.v. een ander topic: Als je in rape kunt werken met stopwoorden, is het dan nog rape? Ik vind het sowieso lastig voor te stellen om rape in een spelsituatie te doen. Bij rape heb ik het beeld: je wordt gegrepen, verkracht and there is nothing you can do about it. Werk ik mee, dan is het geen rape. Werk ik tegen, dan loop ik het risico op serieuze klappen, evenals de raper zelf.

Hoe werkt zoiets? Want de fantasie is natuurlijk botergeil. Maar ik zie het in praktijk dus nog niet werken.
Lucifer Morningstar

Re: Rapeplay

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ik denk dat het belangrijk is om een onderscheid te maken tussen verkrachting (rape) en rapeplay. Een verkrachting waarbij het slachtoffer inderdaad kan ondergaan of zich verzetten waarbij klappen kunnen vallen, heeft niets met BDSM te maken. Rapeplay is dan weer wel BDSM en kan volgens mij op verschillende manieren. Sowieso lijkt het me wel bedoeling dat het verder gaat dan heftige seks.

Ik kan me voorstellen dat je rapeplay in de vorm van een rollenspel kan doen, waarbij het slachtoffer wel wil, maar doet alsof ze niet wil. Niet mijn soort spel.

Je kan ook rapeplay doen in de vorm van gedwongen seks. Handig om dan vooraf afspraken te maken dat dit in de relatie of op bepaalde momenten toegestaan is (anders is het alsnog verkrachting). Op het moment dat er dan aan rapeplay gedaan wordt, heeft het ‘slachtoffer’ dus daadwerkelijk geen zin in seks. Een stopwoord kan dan handig zijn (zeker in het begin) omdat dat voor beide partijen nogal heftig kan zijn. En dit is wel mijn soort ‘spel’.
Guilty

Bericht door Guilty »

Lucifer Morningstar schreef:Een verkrachting waarbij het slachtoffer inderdaad kan ondergaan of zich verzetten waarbij klappen kunnen vallen, heeft niets met BDSM te maken.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Bepalend voor de vraag of er van verkrachting sprake is, is of er ergens op een bepaald niveau instemming is. Niet of er verzet kan worden of zelfs klappen zouden kunnen vallen. Ik zou me zelfs heel goed voor kunnen stellen dat heftig verzet en klappen wel onderdeel kunnen zijn van rapeplay.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Oke niet helemaal duidelijk verwoord. Ik bedoelde dat verkrachting geen BDSM is. Rapeplay wel. En ja bij rapeplay kunnen inderdaad ook klappen vallen.
pluis

Bericht door pluis »

Er zijn verschillende soorten rape play scenarios mogelijk. De ' gooi-op-bed-bespring-en-neuk-en-mep-als-ze-niet-meewerkt is er een van. Die heeft bepaalde praktische nadelen. Wat doe je als de sub sterker is dan jij? Hoe ga je om met tegensputteren?

Een ander scenario kan minder nood hebben aan een verrassingselement, of zelfs aan een gewelddadig element. Je kunt op andere manieren pressie uitoefenen. Voorbeeldjes: "als je nu niet meewerkt, zet ik deze foto (die je haat) op Fetlife", of "Papa houdt van jou. Jij houdt toch ook van papa? Wil je hem dan niet gelukkig maken? Het doet wel zeer, maar dat is nu eenmaal even nodig. Wees maar stil.", of "Als je nu niet braaf je mond houdt en je benen wijd doet, dan vertel ik (whatever) aan (willekeurige persoon).", of " Maar je wilt toch zo graag een goede sub zijn? Nou, dan moet je ook niet zeuren over sex, hoor. Kom op, een echte sub staat altijd ter beschikking van zijn/ haar Meester(es)."

Als je kijkt naar wat voor de ander gevoelige punten zijn (of wat past binnen de dynamiek die jullie hebben,) dan kun je ook je eigen manier vinden om druk uit te oefenen. En een bepaald overwicht is alles wat je nodig hebt voor rape play. Dat overwicht kan fysiek zijn (Ha! Jij bent maar 1.60 en ik ben 1.90 en ik ben veertig kilo zwaarder dan jij. Als je nog wilt ademhalen, kun je maar beter heel stil liggen), maar ook mentaal (Zo! Gepakt voor plagiaat he? Daar gaat je universitaire carrière.. Nou ja, misschien kan ik je nog helpen.. Kom eens hier?").
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

justes schreef: Hoe werkt zoiets? Want de fantasie is natuurlijk botergeil. Maar ik zie het in praktijk dus nog niet werken.
Ik heb afgelopen zomer een keer rapeplay ervaren klikkerdeklik. Denk dat in dat topic ook een aantal van je vragen worden beantwoord.
MILF :grin_ani:
dbj

Bericht door dbj »

Rapeplay? Nooit eerder van gehoord, maar zo leer ik weer iets bij :lol:
pluis schreef:Er zijn verschillende soorten rape play scenarios mogelijk. De ' gooi-op-bed-bespring-en-neuk-en-mep-als-ze-niet-meewerkt is er een van.
Nou denk dat deze jongen wel zo'n type is, zou de moeite waard zijn om het eens uit te proberen.
En euh, deze jongen is in dit scenario de sub hè.
pluis schreef:En een bepaald overwicht is alles wat je nodig hebt voor rape play. Dat overwicht kan fysiek zijn (Ha! Jij bent maar 1.60 en ik ben 1.90 en ik ben veertig kilo zwaarder dan jij. Als je nog wilt ademhalen, kun je maar beter heel stil liggen)
Hmmm, echt iets voor mij :P Toevallig(?) voldoe ik aan die "eis" ook nog.
Wordt weleens "spillebeen"; "mager speenvarken"; "wandelende tak"; "lopend skelet" enzo genoemd :yes:
Ach, ben dat soort uitspraken gewend en lig daar niet wakker van.
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Volgens mij kan het heel gevaarlijk zijn om een rape-play scenario te bedenken waarbij je uitgaat van mentaal-emotionele pressie. In feite is het dan een combinatie van mind-fuck en rape-play geworden. Bij rape-play die berust op fysiek overwicht krijg je als sub tenminste nog de kans om je hevig te verzetten of terug te vechten, tot het punt komt dat je je overgeeft. Dat voelt heel anders. dan heb je tenminste nog je best gedaan, je eigen kracht gevoeld en uiteindelijk toegegeven dat hij sterker is.

Bij mentaal/emotionele pressie ben je gelijk al lamgeslagen en laat je de 'dader' begaan. Als iemand mij zodanig onder druk zet dat ik uit angst voor de consequenties toegeef, dan ben ik bij voorbaat al goed stuk. Handige D die mij na zo'n ervaring nog een goed gevoel kan bezorgen :confused:
Boefje

Bericht door Boefje »

Het is ook mijn ding niet maar ik kan me (bij de voorbeelden van pluis) wel voorstellen dat sommige subs dat juist lekker vernederend vinden. Ieder zijn kink. :)
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

wij doen ook aan 'rapeplay'..

Bij ons betekent dat dat Bitemarks seks met me kan hebben wanneer hij dat wil. Ook als ik geen zin heb.. Dan heb ik gewoon mee te werken, dan maar zonder zin.

Ik voel me tijdens en daarna ook echt gebruikt, vies en bang. Vraag me dan ook wel tig x af waarom ik dit toesta/laat gebeuren. En het antwoord is omdat dat past in onze D/s.. Bite kan met me doen wat hij wil. Daar heb ik mee ingestemd. Bite kwam met de term 'consensual rape' en dat is het ook wel denk ik. Op het moment zelf is het verkrachting.. Alleen heb ik vooraf ooit toegestemd dat dat kan.
oda

Bericht door oda »

Ik heb ook zoiets afgesproken. Hij mag doen wat hij wil, wanneer hij wil. Alleen is dat ook wat ik wil... en het leidt nooit tot wat tippi beschrijft, want ik ik vind het juist lekker. En ik heb altijd wel zin. Dus ik zie het ook niet werken...
Ik zou me waarschijnlijk eerder verkracht voelen als hij me zou negeren :icon_biggrin:

maar ik heb dat dilemma ook. Ik wil het heel graag, maar juist omdat ik het wil kan het niet!
Gesloten